Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och dricker morgonkaffe alldeles för tidigt på en lördag. Men har sovit så där otroligt sjukt mycket.
Skulle ta en liten powernap igår, sov fem timmar på eftermiddagen och rakt igenom alarmet.
Somnade sen vid elva och vaknade sju av en hungrig katt.
Det är påfrestande med vintertrötthet!

Men nu lite gott fairtrade pressokaffe med mjölk, tittar på DC Legends of tomorrow. Om en liten stund när magen vaknat så ska jag äta hemmagjord müsli med yoghurt.
 
En som stämmer in till kören, har problem med min skuldra. Hård och spänd med knutar, gör att nacken rörlighet minskar och jag blir mer spänd. Gör ont kort och gott.

Det är faktiskt en helt vidrig smärta även om den sas inte är så hög. Har det väl börjat så bygger det ju på hela tiden och värktabletter som kan hjälpa (Paraflex) får jag inte ta. Just nu sitter jag med en vetekudde om axlarna vilket hjälper lite iaf. Har du något annat bra knep du tar till?

Jag var tvungen att skjuta upp min dejt med min naprapat pga jobbet men jag hoppas han kan få in mig lite akut i nästa vecka (det brukar gå). Jag vet att jag sagt det tidigare men jag :heart verkligen min naprapat. Det är dyrt men så värt det.
 
@athena_arabians Mitt bästa knep är att bli varm i nacken (och skuldran) med t.ex. vetekudde. Sedan göra lösgjörande övningar á la yoga och försiktig stretching.
Jag tycker det kan förebygga att det blir värre tills man har möjlighet att pallra sig i väg till nån som kan hjälpa en.
 
Just ja, min totalt underbara man (som gör mig lite lätt vansinnig ibland ;)) ska bygga en säng åt oss :love: :love:

Den lösning vi har nu funkar inte, det är för smalt och vi får båda ont i ryggen. När vi städade ett av de svarta hålen (aka en av ladorna) i somras hittade vi en del av en gammal sänggavel (förmodligen eller krönet på ett skåp) med handsnidade lejonhuvuden :love: När jag köpte råsponten, också i somras, fick jag med några riktigt breda plankor på köpet. Karln har gått och klurat ett tag på det hela misstänker jag och igår kväll presenterade han sin plan. Han är bara underbar.

Det enda som behöver köpas är stolp till benen, beslag odyl för att få ihop den och bets för plankorna. Vi ska ta med krönet som är betsat till en färgaffär för att få så lika nyans som möjligt :up:
 
@athena_arabians Mitt bästa knep är att bli varm i nacken (och skuldran) med t.ex. vetekudde. Sedan göra lösgjörande övningar á la yoga och försiktig stretching.
Jag tycker det kan förebygga att det blir värre tills man har möjlighet att pallra sig i väg till nån som kan hjälpa en.

Man kanske skulle ta och prova på lite yoga, jag har aldrig gjort det (och är smidig som ett kassaskåp :meh:).
 
Kom på att de visar en del från hundmässan på webben, så just nu tittar jag på HtM :).
Fast ska nog snegla på julkalendern på tv strax också.
 
Man kanske skulle ta och prova på lite yoga, jag har aldrig gjort det (och är smidig som ett kassaskåp :meh:).
Det spelar ingen roll om du är smidig som ett kassaskåp. Kan skröpliga pensionärer yoga så kan du. Det enda som egentligen krävs (om man ska hårddra det) är att man kan andas själv. Kruxet är att det finns typ femtielvahundra olika typer av yoga. All yoga passar inte för alla människor. Man gör det som passar och som man klarar.
 
Just ja, min totalt underbara man (som gör mig lite lätt vansinnig ibland ;)) ska bygga en säng åt oss :love: :love:

Den lösning vi har nu funkar inte, det är för smalt och vi får båda ont i ryggen. När vi städade ett av de svarta hålen (aka en av ladorna) i somras hittade vi en del av en gammal sänggavel (förmodligen eller krönet på ett skåp) med handsnidade lejonhuvuden :love: När jag köpte råsponten, också i somras, fick jag med några riktigt breda plankor på köpet. Karln har gått och klurat ett tag på det hela misstänker jag och igår kväll presenterade han sin plan. Han är bara underbar.

Det enda som behöver köpas är stolp till benen, beslag odyl för att få ihop den och bets för plankorna. Vi ska ta med krönet som är betsat till en färgaffär för att få så lika nyans som möjligt :up:
Synd att du bor för långt bort. Vi hämtar ju kompletta sängar som ska till destruktion så gott som dagligen. Ben och så brukar det ju inte vara fel på.
Jag vet även flera chaufförer som numera har ny säng :angel:;)
 
Kollade på termometern kl5 och den visade -11 och det betyder -15-16 uppe vid tjärnen så det fick bli sovmorgon istället .Inte kul att sätta på maggot i sådan kyla :meh:..På kroken då :up: Får åka och fortsätta med blien lite senare då jag haft den inne på verkstaden för upptining .
 
Synd att du bor för långt bort. Vi hämtar ju kompletta sängar som ska till destruktion så gott som dagligen. Ben och så brukar det ju inte vara fel på.
Jag vet även flera chaufförer som numera har ny säng :angel:;)

Jag tror särbon vill ha ett projekt ;) Du skulle se fågelmataren han byggde åt en av pensionärsgrannarna :love: Hon pratar rätt mycket men hon blev helt tyst när han kom över med den :D

Suveränt att de tar reda på grejorna, jag avskyr när mer eller mindre fungerande saker slängs :up:
 
Det är så trevligt att ägglossningen sätter igång magen :wtf: Lagom tills kramperna gått över och jag är klar och så kommer dom igen, bara att sätta sig på toan igen :meh::wtf:
 
Aj då. Men det är imorgon corgisarna går, då är det roligare:D
Jag får ta båda dagarna, idag med BARN, själv imorgon.
Jag skulle egentligen åkt med min mamma, men hon drog på sig nån variant av vinterkräksjukan och är inte riktigt i form än. Hade hon varit det hade jag åkt till henne igår kväll och sen hade vi åkt tillsammans.
Men men, det kommer fler år.
 
Dricker kaffe och tittar på morgon-tv. Väntar på att vinterstudion ska börja. Fortfarande genom förkyld så jag ska ägna dagen åt att sitta i soffan och titta på tv och läsa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag och grannen funderar på vad sjutton den används till. Den låter hemskt högt när man snurrar den, så frågan är om den är till för att...
Svar
4
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 326
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
314
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 268
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Shoppingtråd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp