Bukefalos 28 år!

Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa jag att jag numer är hemskt effektiv i mitt julhandlande förresten :angel:

Det hela var avklarat på fem timmar, inkluderat restid och det mesta jag handlade var inte ens julklappar (det tog nog totalt en timme i anspråk).
 
Petat ut en gäng mössor till. Dom kommer i omgångar :rofl: Typ redigera 4 bilder, ut med mössorna (kan vara fler storlekar till "samma bild" som tur är), redigera 4 till osv :rofl: Men nu paus. Ikea står på schemat. Mamma och hennes man kommer och hämtar mig vid 12, ska ner i tvättstugan och se om nån tvättar nu, min tid börjar kl 13, men hade vart skönt att kunna starta lite tidigare.
 
Jag är ARG :devil:

Å så ska vi på julbord om ett par timmar. Funderar på att inte gå. Känner mig inte på humör :wtf:
Vill kasta sönder tallrikar och äta godis och tycka synd om mig själv :grin:
Kanske kunde gå på julbordet och dricka lite av alkoholen och se om det känns bättre efter det :angel: :laugh:
 
Har just gått med i hyresgästföreningen :meh:
Vår hyresvärd har betett sig lite, ehm, annorlunda sedan jag sa upp stallet (som sads upp efter att han först sagt ok på en tredje häst, sedan ändrat sig eftersom det var ett sto, något jag redan informerat honom om och då hade jag redan köpt hästen).
Nu letar han saker att gnälla och klaga på för oss. Lördag fm verkar vara hans mailtid för sånt. Först ett rtevliga mail på morgonen, sedan klagomail några timmra senare. Den här gången om att vår hund skäller när de går förbi.. Det är störande. Vår hund är inte ensam hemma (för då kan han skälla länge, inte ok) och vi plockar bort honom och lugnar honom när det händer. Kan väl hända att jag är på muggen eller i duschen, då kan han skälla några minuter. Grannen har inte klagat (vi ska prata med henne också och kolla), kvällar och nätter är han tyst men kan moffa lite lågt när en annan granne kommer hem från kvällsjobb, men det är långmält. Så det är inte som att vi låter honom stå och skälla hur som helst.
Nu börjar jag ha fått nog. :devil:
 
Jag har nu köpt årets dyraste julklapp :eek: men det är kombinerad födelsedag/julklapp/namngivnings present. Ett alldeles underbart silverskimmrande lammskinn. :love: Alldeles alldeles underbart och jag tror att det kommer att bli väldigt uppskattat! Jättemysig lite tillställning med skinnvisning, några hantverkare som sålde sina saker, lammkorv från gården och ett dignande fikabord där man fick ta så mycket man ville för 20 kr! Sen passade jag även på att gosa lite med fåren, jag vill ha en egen fårflock! :love:
 
Pratat med älsklingen
Nu en promenad i solen strax
Är inte helt på hugget idag så kortar ner den lite.
Hade jag inte precis haft mens kunde man trott att det var den som spökade men
 
Jag är ARG :devil:

Å så ska vi på julbord om ett par timmar. Funderar på att inte gå. Känner mig inte på humör :wtf:
Vill kasta sönder tallrikar och äta godis och tycka synd om mig själv :grin:
Kanske kunde gå på julbordet och dricka lite av alkoholen och se om det känns bättre efter det :angel: :laugh:
Haha varför ARG? :laugh:
 
Haha varför ARG? :laugh:

För att jag har beställt en sak och väntat i två veckor. Nu hörde företaget av sig och sa att dom inte kan leverera, två dagar efter alla andra reor är slut så jag kan inte fynda på något annat ställe :cry:
Blev så arg så skickade ett argt mail till tillverkaren som är den som krånglar med sin återförsäljare att jag nog inte vill köpa från dom utan hellre väljer en dyrare konkurrent istället trots högre prislapp bara för att dom gör så här mot sina kunder.
Har legat ute med 3000 kr till företaget med under dessa veckor med då jag betalade med kort så köper jag någon annanstans så får jag dessutom ligga ute med massa pengar som jag hoppas kommer tillbaka till kontot pronto!
 
fikakompis_5842b7002a6b22a6871ccfc5.jpg

Fick en bild från svägerskan på mig och min fikakompis! :D
 
Varit ute på en promenad, solade ett par minuter på solarium (hjälper mot mina torra fläckar så här års), sanerat mig själv, gjort inpackning med silverbalsam...
Snart ska jag tillaga kycklingen med oklar status som nu ligger i min kyl :nailbiting: Önska mig lycka till! :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag och grannen funderar på vad sjutton den används till. Den låter hemskt högt när man snurrar den, så frågan är om den är till för att...
Svar
4
· Visningar
355
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 446
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
321
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 286
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp