Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg hem från Ikea, jag gillar ikea men idag var det fanns tålamodsprövande... killen i kassan var ny vilket gjorde att det tog hundra år med varje kund och han gjorde fel på varje nästan (skyller inte på honom, måste vara skitjobbigt, han skulle haft nån med sig...). För min del blev först inte allt inslaget och "dumsnäll" som man är så påpekade jag det.. Hade ju vart trevligare att betala 350 kr än 1000 kr :banghead: sen lyckades han inte blippa mitt ikea kort i telefonen så han fick knappa in det manuellt. 2 gånger för det blev fel första gången :meh: sen när jag kollade kvittot ja då hade en bokhylla blivit inslagen två gånger istället för en :turd:
 
Ligger i soffan och sippar på antisnordricka. Hade 2 fall av vinterkräksjukan på vicket i går, totalt ett 10 tal personer insjuknade. funderade på om det var min tur att bli smittad, till min stora förvåning vaknade jag brakförkyld....
 
Ska gå och ta en kaffe hos kompisarna tror jag
Tandvården här hade inga akuttider just nu så får ta en sväng till örebro i veckan.
Vet fasiken inte om den inflammerade tanden eller visdomstanden gör mest ont.
Tur hjärtat hade med fler kylklampar för de lindrar bra
 
Har nog bestämt kläder inför morgondagens hundutställning. Har valt något som (för att vara mig) ser prydligt ut men känner mig allt annat än snygg. Bläh. Jag hatar kläder. Eller ja, alla kläder som inte är mjukisbyxor och linne... :cautious:
 
Skulle kolla idolreprisen men somnade. Oops! Är vaken nu iaf. Ser gränsbevakarna. Har fått avier för två paket så ska nog gå iväg med dramaten och hämta dem. Hoppas det inte är så lång kö. :crazy:
 
Hur skickar man enklast dvdfilmer?
(ifall nån undrar, det har inte med Secret Santa att göra) Kan man skicka de i vanligt kuvert eller måste man köpa sådant där vadderat kuvert?
 
Kollar lite på brynäsmatchen
Ska se om det finns nåt annat att kolla på sen.
Mitt knä tyckte inte om joggingturen igår så det värker utav bara sjutton.
 
Dagens fråga till vinexperterna på buke..... vågar man dricka ett rött vin som är en månad gammalt där endast ett glas tidigare är taget eller kommer man gå en tidig död till mötes? :nailbiting:
 
Jag provade på trådning med att rycka ögonbrynen , lita ömt men det blev bra ska ju på julbord nästa helg måste se lite bra ut ju
 
Dagens fråga till vinexperterna på buke..... vågar man dricka ett rött vin som är en månad gammalt där endast ett glas tidigare är taget eller kommer man gå en tidig död till mötes? :nailbiting:

Ja, du kommer att ramla ner död direkt *sagt med doomsday röst*


:D Det värsta som kan hända är att det surnat men det upptäcker du snabbt :wtf:
 
Alltså för att citera en kompis som precis var förbi: "Det tär fan på krafterna att åldras. Dessutom är det dyrt. Kroppen är skör, huden torr, man måste liksom investera i produkter och behandlingar för att inte helt förfalla. Man kan inte festa 7 nätter i rad längre, alltid är det ngn krämpa som gör sig påmind".

Kaos :nailbiting::meh:
 
Åkt flygande tefat efter lilla pälsbollen :love:
Att ha shettis är som att aldrig riktigt behöva växa upp :angel: :D
Åh, va härligt det såg ut :love:

Hallå allsmäktiga buke!
Tantens hemtjänst köpte igår em en grillad kyckling som de la på köksbänken för att svalna. Nu när jag kommer dit ligger den kvar på bänken. Måste blivit ngt missförstånd (typ att tanten sagt "jag lägger in den i kylen sen" och glömt :angel: ). Nu är frågan. Bör man kasta den? Tantens förslag är att jag ska ta en tugga och sedan avvakta samt därefter meddela henne om "kusten är klar". Jag är mer tveksam :rofl:

Nu är jag lite efter i svaret, men just grillad kyckling hade jag inte chansat med. De varmhålls oftast ganska många timmar i affärerna, och tyvärr inte alltid vid rätt temperaturer (=en del skit trivs väldigt bra och kan tillväxa). Lite skadad av att ha jobbat som livsmedelsinspektör, men samtidigt så kan jag bara svara för hur jag hade gjort ;)
 
Varit ute på en ridtur med grannen. Vi hann precis hem innan det blev kolsvart.

Eftersom det ändå är lördagskväll funderar jag på att roa mig med att färga håret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag och grannen funderar på vad sjutton den används till. Den låter hemskt högt när man snurrar den, så frågan är om den är till för att...
Svar
4
· Visningar
376
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 602
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
337
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 359
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp