Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, va härligt det såg ut :love:



Nu är jag lite efter i svaret, men just grillad kyckling hade jag inte chansat med. De varmhålls oftast ganska många timmar i affärerna, och tyvärr inte alltid vid rätt temperaturer (=en del skit trivs väldigt bra och kan tillväxa). Lite skadad av att ha jobbat som livsmedelsinspektör, men samtidigt så kan jag bara svara för hur jag hade gjort ;)

Tåget har redan gått! ;) Käkade den för ca 1 timme sen :angel: Sköljde ner med en ansenlig mängd vin för att mota undan ev bakterier. Nu äre bara hålla tummarna :rofl:
 
Jag är typ död. Fick hjälp av brorsan att bära upp garderoben Dombås, uppdelad på två kartonger, upp för 3 trappor... 34,5 kg och 42 kg... :yuck::wtf::wtf::yuck: Den ska upp till vinden en trappa upp, men jag får fan öppna kartongen och bära del för del.
 
Åh, va härligt det såg ut :love:



Nu är jag lite efter i svaret, men just grillad kyckling hade jag inte chansat med. De varmhålls oftast ganska många timmar i affärerna, och tyvärr inte alltid vid rätt temperaturer (=en del skit trivs väldigt bra och kan tillväxa). Lite skadad av att ha jobbat som livsmedelsinspektör, men samtidigt så kan jag bara svara för hur jag hade gjort ;)
Jag hade inte heller chansat, det mesta annat är ofarligt men just fågel och skaldjur,,,,,,näee, man kan dö för mindre. :nailbiting:

Apropå kyckling så kom jag över en större mängd majskycklingsfiléer :d i en container som just precis passerat sista förbrukningsdag men vaf. tänkte jag, tog hem partiet, sprättade förpackningarna och slängde in dom i kylen ett par timmar, luktade på filéerna som luktade neutralt, vaccade dom separat och frös ner dom. Än så länge har jag inte blivit sjuk av nåt men så kör jag alltid väl genomstekt - genomgrillat på precis allt också. :up:
 
Jag hade inte heller chansat, det mesta annat är ofarligt men just fågel och skaldjur,,,,,,näee, man kan dö för mindre. :nailbiting:

Apropå kyckling så kom jag över en större mängd majskycklingsfiléer :d i en container som just precis passerat sista förbrukningsdag men vaf. tänkte jag, tog hem partiet, sprättade förpackningarna och slängde in dom i kylen ett par timmar, luktade på filéerna som luktade neutralt, vaccade dom separat och frös ner dom. Än så länge har jag inte blivit sjuk av nåt men så kör jag alltid väl genomstekt - genomgrillat på precis allt också. :up:

Mår forfarande kanon! :angel:
 
Apropå gammal mat så gjorde jag tomatsoppa igår på krossade tomater i tetra där bäst-före passerats med mer än 2 år, inget fel alls på dom tomaterna och grädden var frusen och stått så typ läääänge och ibland när jag hittar sjuka mängder ost med några mögelprickar på så skär jag bort möglet och kör den i strimlingstillsatsen i matberedaren och fryser i lagoma portioner för soppor eller pizza. Här slängs inget som går att äta fast det är svårt att förklara ibland varför det liknar däckspår på det grillade när nån kompis ska käka grillat här. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag och grannen funderar på vad sjutton den används till. Den låter hemskt högt när man snurrar den, så frågan är om den är till för att...
Svar
4
· Visningar
376
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 602
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
337
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 359
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp