Vad gör vi? Del CCXIII

Men... vet de om att du störs eller reagerar på ljuden därifrån?
Om de inte vet - .vad finns att oroa sig för?
Ja, jag och sambon har varit upp flera gånger och sagt till om att de för oväsen, jag har också lämnat en "arg" (mer tydlig och bestämd) lapp om att de låter så att vi inte kan sova och tidigare i veckan var vi upp igen då ena föräldern vrålade(!) på barnen så högt att vi hörde ord för ord exakt vad som sades. Då sa jag också att vi blir oroliga för dem. De har blivit tystare generellt, men då och då kommer det rejält högljudda bråk som vi hör och då även reagerar på ibland.

Jag tänker inte gå och prata med dem och kommer inte öppna dörren, men möter jag dem utomhus blir det ju svårt att undvika och jag är ute ofta pga hundarna. Jobbar dock torsdag-lördag och kommer inte vara hemma så mycket. Just nu känns det skönt, även om jag inser att det blir lite "fly från problemen" istället för att lösa dem. Hoppas mest på att jag har med sambon nästa gång jag möter dem, som lite moraliskt stöd sådär. Jag är verkligen inte bra med folk utanför jobbet :cautious:
Ett råd i all välmening; "ta tjuren vid hornen". Du kommer att ätas upp inifrån om du inte tar tag i det direkt. Finns inget värre än att känna sig orolig och nervös hemma. Har varit i den situationen själv. Du vill INTE oroa dig hela tiden du är hemma för att de ska dyka upp. Bättre att prata med dem direkt och få det avklarat, för din egen skull. Ta sambon med dig. :heart

Ett råd i all välmening; "ta tjuren vid hornen". Du kommer att ätas upp inifrån om du inte tar tag i det direkt. Finns inget värre än att känna sig orolig och nervös hemma. Har varit i den situationen själv. Du vill INTE oroa dig hela tiden du är hemma för att de ska dyka upp. Bättre att prata med dem direkt och få det avklarat, för din egen skull. Ta sambon med dig. :heart
Jo... du har nog rätt. Får se hur jag gör, men så länge sambon är med ska jag nog inte undvika dem iaf.

Igår fick pållan jobba på cavalettikryss i alla gångarter på volt i lina och idag fick det bli ett pass till på ridbanan; fokus på bommar på rakt spår i skritt och trav på töm 😊.
Hemma igen efter matlagning tog jag tag i att dammsuga golven; tur man inte har spindelfobi när en stor en traska ut på badrumsgolvet 😅.
Middagen blev så pass lätt att det fick bli lite blåbärspaj och en kula glass till kvällsmat; så himla gott med massa blåbär och istället för bara vetemjöl och vitt socker är det lite grann vetemjöl, havregryn, rörsocker, linfrön, pumpafrön och solrosfrön 😋👌 som vi delade med oss av till grannarna 😊.

Jahopp, klockan är snart 4 och jag har varit vaken en halvtimme eller något. Känner mig inte jättetrött heller :cautious: Kanske lite hungrig? Funderar på att äta frukost och sedan lägga mig igen...

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 374
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 238
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka