Vad ska jag göra med min katt??

M

Madness

Jag har precis flyttat hemifrån till en etta på ca 30 kvm, min katt bor kvar hos min mamma tillsammans med hennes katt som nu har blivit sjuk och antagligen kommer att avlivas inom den närmsta framtiden :cry:
Till saken hör den att mamma aldrig riktigt tyckt om min katt eller visat henne speciellt mycket uppmärksamhet överhuvudtaget och nu när jag kommer och hälsar på märker jag att min katt är väldigt ensam och sällskapssjuk.
Jag har tagit upp det med min mamma men hon säger att hon inte har tid för att hon jobbar så mycket och är trött när hon kommer hem. :(

Jag funderar starkt på att flytta min katt hem till mig men det känns för litet för henne att bo på 30 kvm eftersom hon hela sitt liv bott i minst en trea och hon älskar att busa och springa runt. (hon är en innekatt)

Jag har tänkt på att köpa ett klätterträd eller något till henne för hon älskar sånt också, hon är 12 år men med ett temperament som en kattunge.

Vad hade ni gjort? Hon hatar nya människor så att lämna bort henne till någon helt okänd kommer inte på fråga.
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

30 kvm är inte så litet? Jag har tre på 37kvm. Funkar prima, de har plats uppåt också, hoppar och studsar och leker och så med varandra. Eller ja, en av dem är vildkatt och ligger och myser på sin filt mest hela tiden, men de andra två lider inte av denna "lilla" lägenheten.

Min skrutta på 18 bast fick flytta från mammas 50kvm med fri tillgång till att gå ut till syrrans 25kvm utan att kunna gå ut utan problem.
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

Jag tycker bara det känns synd att hon inte kan springa speciellt fort utan att springa rakt in i väggen! men det känns som det bättre alternativet, här får hon i alla fall uppmärksamhet..
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

Ta med henne. Hade katten varit van att gå ut hade det varit tveksamt, men eftersom hon redan är innekatt så går det säkert bra. Du kan ju fixa lite hyllor längs väggarna som hon kan hoppa mellan ifall du vill utöka hennes lekområde.

Ett viktigt skäl borde väl vara att du gör din mor (och katten) en tjänst då hon varken verkar gilla katten eller ha tid med den.
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

Katter behöver uppmärksamhet.

Jag tror nog katten mår bättre i en liten lägenhet där den får kärlek, lek och uppmärksamhet än i en stor lägenhet där den ignoreras.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag står inför det angenäma problemet att jag behöver en till katt 😁. Efter att ena katten blev sjuk och inte klarade en operation för...
2
Svar
28
· Visningar
2 269
Senast: Noxos
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 981
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 679
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
14 105
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp