Vad ska jag göra med mitt uterum?

aprilmaj

Trådstartare
Jag har ett uterum som jag aldrig sitter i. På sommaren är det alldeles för varmt och på vintern för kallt. Nu är det en sluss mellan inne och ute. Katterna uppskattar att sitta där och titta ut genom fönstren när det regnar. Jag mellanförvarar veden där. I övrigt är det bara ett skräprum.

Vad kan jag ha rummet till? Det känns dumt att inte använda det när det ändå finns där. Är det någon som har någon smart idé?
 
Tipsar om Pinterest! :D Där finns en massa bra och fina förslag.

Nu sökte jag på balcony/outdoor, men kanske finns något att snappa upp:
https://se.pinterest.com/pin/364791638545082421/
Tack för tipset! Jag blev lite lost dock; det finns så mycket. Så jag sätter mitt hopp till bukepedia :up:

Uterummet är oisolerat, 7x10 steg (knapp meter?) och har fönster runt om från midjehöjd och uppåt. Jag har ett stort bord med fyra stol-fåtöljer - men jag sitter aldrig där.
 
Tack för tipset! Jag blev lite lost dock; det finns så mycket. Så jag sätter mitt hopp till bukepedia :up:

Uterummet är oisolerat, 7x10 steg (knapp meter?) och har fönster runt om från midjehöjd och uppåt. Jag har ett stort bord med fyra stol-fåtöljer - men jag sitter aldrig där.
Mitt är något större men med hela rutor utom på kortsidorna, (färdigt i höstas) det ser ut som ditt ´+ att jag har en halv snickeriverkstad där också :o
Jag tänker som så att om man börjar med att städa bort allt som inte borde vara där och sen planterar lite växter både ätbara och lukta gott och sen ...........................:confused::confused::turd: samma
 
Jag har ett uterum som jag aldrig sitter i. På sommaren är det alldeles för varmt och på vintern för kallt. Nu är det en sluss mellan inne och ute. Katterna uppskattar att sitta där och titta ut genom fönstren när det regnar. Jag mellanförvarar veden där. I övrigt är det bara ett skräprum.

Vad kan jag ha rummet till? Det känns dumt att inte använda det när det ändå finns där. Är det någon som har någon smart idé?
Du packar ihop det och skickar det till mig! :up:
Problem solved. :banana::banana::banana:
 
Men... när ska du vara där, har du tänkt?
Mina växter dör där på sommaren för solen ligger på nästan hela dagen. Inte ens som växtrum duger det :(
När det blåser o regnar :idea: Nu har jag visserligen ca 7m skjutdörrs parti att öppna men varmt blir det.
Vad gäller växter så överlevde både tomater o någon blomma med små blå blommor om jag kom ihåg att vattna dom :o :angel: sommarens projekt är en 8 kantig uteplats med parasoll
 
Vi har precis byggt ett uterum som är ca 23 kvm. Uterummet ligger i öst och tanken är att framför allt kunna sitta där på kvällarna och förlänga utesittandet och en förlängning av vardagsrummet. En till sällskapsyta helt enkelt :)
Men om man inte vill sitta där så ja vad har man rummet till då? :D
 
Vi har precis byggt ett uterum som är ca 23 kvm. Uterummet ligger i öst och tanken är att framför allt kunna sitta där på kvällarna och förlänga utesittandet och en förlängning av vardagsrummet. En till sällskapsyta helt enkelt :)
Men om man inte vill sitta där så ja vad har man rummet till då? :D
Problemet är att det inte går att sitta där på kvällarna. Det är för varmt då också.

Den enda tiden det skulle gå att sitta är en kort period under vår respektive höst, då när solen ligger på lite lagom länge.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 665
Senast: Ainon
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Hästvård Har du också ångesten över hästens täcken? Nuvarande vintrar gör det vanskligt att veta vilken temperatur både inne och ute, dag för...
Svar
10
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp