Vad ska jag göra med mitt uterum?

Problemet är att det inte går att sitta där på kvällarna. Det är för varmt då också.

Den enda tiden det skulle gå att sitta är en kort period under vår respektive höst, då när solen ligger på lite lagom länge.

Även om du öppnar upp så att det blåser igenom på dagarna/kvällarna?

Då hade jag faktiskt gjort som @Lovisaleonora föreslår om du inte vill ha en sluss att ha saker i.
 
Ja, varför inte? Ligger det i toksol kan det ju kanske vara läge att behålla taket alt. bygga spalje istället för heltak (för vinden menar jag, så inte stormen tar taket).
Hm... tål att tänkas på. Tack! Det skulle vara bra med tak i alla fall, så katterna har skydd när det regnar.

Men det blåser en hel del här. Hur vet man vad en konstruktion tål? Alltså om jag skulle ta bort en vägg eller så?
 
jag har en altan jag aldrig sitter på. Mest för att det där med att bara sitta inte är min grej. Vill jag vila lägger jag mig ner. Och jag avskyrr att äta utomhus....

Men min stora altan är alldeles utmärkt att ha saker och växter på....:angel: Eftersom det inte finns några fönster som täpper igen.
Så min tanke är att kanske ska ta bort fönster/fönsterglasen från en eller ett par sidor?
 
@aprilmaj Då jag inte kom iväg till Örebro idag så beslutade jag mig för att röja här, kan det bli värre? :o:D
DSCN1299.jpg
 
På min inglasade balkong har jag riktigt bra rullgardiner i screentextil ("Ruth" från Kirsch) som släpper igenom ljus men reflekterar bort värme. Man kan även se igenom dem. Mitt bästa tips är nog att skapa skugga under soltimmarna för att få en behaglig temperatur i uterummet. Högre växter som ger skugga är också vettigt.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 670
Senast: Ainon
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Hästvård Har du också ångesten över hästens täcken? Nuvarande vintrar gör det vanskligt att veta vilken temperatur både inne och ute, dag för...
Svar
10
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp