Vad ska jag göra?

Sarao

Trådstartare
Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så har jag börjat fundera kring framtiden och om jag vill vara med honom för resten av livet, de senaste dagarna nu har jag tänkt på det mer och mer och mår illa och känner mig ledsen hela tiden. Det är mycket saker som jag inte trivs med i vårt förhållande, jag känner mig inte uppskattad och älskad, jag känner inte att jag får tillräckligt med uppmärksamhet från honom och det låter jätte töntigt men det är väldigt viktigt för mig.

Han spelar väldigt mycket dataspel och jag gör allt för honom, lagar mat och matlåda, köper hans mat och snus eftersom han inte har fått sin första lön än och gör allt för att han ska må bra men det känns inte som att jag får något tillbaka.. Han kan vara väldigt dryg och kort i sina svar mot mig och när han spelar så känns det inte som att han alls lyssnar på vad jag säger, igår pratade jag med honom om allt jag kände och han frågade vad jag ville att vi skulle göra åt saken men jag kan inte riktigt svara på det.. Jag sa senare att vi kanske ska ha typ som en datenight i veckan och Hans svar var "mmm" inget mer och det är så typiskt han, när han svarar så kort känns det som han är helt ointresserad och jag känner bara skitsamma dååå ... Vi har knappt sex längre heller det kanske var två veckor sen nu men jag känner inget större intresse av det heller, isåfall är det närheten jag vill ha men jag vet inte om jag känner mig så attraherad av honom. Jag saknar bara närhet och bekräftelse om att han bryr sig om mig men just detta har jag saknat och vi har bråkar om det hela vårt förhållande för att han har alltid haft väldigt svårt att vara romantiskt osv. Ett tag så lärde jag mig att acceptera att det är så han är men börjar tänka nu att varför ska jag nöja mig?

Samtidigt så älskar jag honom och vet inte om jag skulle klara mig utan honom, han är en stor del av mitt liv och vi ska snart flytta ihop tillsammans.. Han är väldigt blyg också och har inget intresse av att tillexempel lära känna mina vänner mer vilket är väldigt viktigt för mig och han hatar att vara i sociala sammanhang men jag älskar det.. Vi gör aldrig något tillsammans och när jag frågar om han tillexempel vill följa med till stan eller gå ut och äta osv så säger han att han inte orkar. Jag frågar om vi kan duscha tillsammans så är det för kallt men ändå säger han att han tycker att allt är bra i vårt förhållande.. Det känns som att han skulle kunna va med mig resten av livet utan passion och sitta hemma varje dag och spela spel och kolla film utan att sakna något MER men jag vet inte .. Jag vill få ut mer tror jag.

Häromdagen så sov jag hos en kollega efter en AW för att jag inte kunde komma hem, en manlig kollega, inget hände, vi sov bredvid varandra men bara av det kände jag mer attraktion till honom än vad jag gör till min pojkvän.. Och det känns så otroligt dåligt, jag vill inte känna såhär jag vill bara att allt ska vara bra men vet inte om det kommer bli så, har ändå känner såhär fram och tillbaka i över ett halvår...

Vet inte ens varför jag skriver här egentligen vill bara få lite respons på vad andra hade gjort i mitt läge..

Förlåt såg att det blev väldigt långt hoppas någon orkar läsa allt. Tack på förhand!
 
Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så har jag börjat fundera kring framtiden och om jag vill vara med honom för resten av livet, de senaste dagarna nu har jag tänkt på det mer och mer och mår illa och känner mig ledsen hela tiden. Det är mycket saker som jag inte trivs med i vårt förhållande, jag känner mig inte uppskattad och älskad, jag känner inte att jag får tillräckligt med uppmärksamhet från honom och det låter jätte töntigt men det är väldigt viktigt för mig.

Han spelar väldigt mycket dataspel och jag gör allt för honom, lagar mat och matlåda, köper hans mat och snus eftersom han inte har fått sin första lön än och gör allt för att han ska må bra men det känns inte som att jag får något tillbaka.. Han kan vara väldigt dryg och kort i sina svar mot mig och när han spelar så känns det inte som att han alls lyssnar på vad jag säger, igår pratade jag med honom om allt jag kände och han frågade vad jag ville att vi skulle göra åt saken men jag kan inte riktigt svara på det.. Jag sa senare att vi kanske ska ha typ som en datenight i veckan och Hans svar var "mmm" inget mer och det är så typiskt han, när han svarar så kort känns det som han är helt ointresserad och jag känner bara skitsamma dååå ... Vi har knappt sex längre heller det kanske var två veckor sen nu men jag känner inget större intresse av det heller, isåfall är det närheten jag vill ha men jag vet inte om jag känner mig så attraherad av honom. Jag saknar bara närhet och bekräftelse om att han bryr sig om mig men just detta har jag saknat och vi har bråkar om det hela vårt förhållande för att han har alltid haft väldigt svårt att vara romantiskt osv. Ett tag så lärde jag mig att acceptera att det är så han är men börjar tänka nu att varför ska jag nöja mig?

Samtidigt så älskar jag honom och vet inte om jag skulle klara mig utan honom, han är en stor del av mitt liv och vi ska snart flytta ihop tillsammans.. Han är väldigt blyg också och har inget intresse av att tillexempel lära känna mina vänner mer vilket är väldigt viktigt för mig och han hatar att vara i sociala sammanhang men jag älskar det.. Vi gör aldrig något tillsammans och när jag frågar om han tillexempel vill följa med till stan eller gå ut och äta osv så säger han att han inte orkar. Jag frågar om vi kan duscha tillsammans så är det för kallt men ändå säger han att han tycker att allt är bra i vårt förhållande.. Det känns som att han skulle kunna va med mig resten av livet utan passion och sitta hemma varje dag och spela spel och kolla film utan att sakna något MER men jag vet inte .. Jag vill få ut mer tror jag.

Häromdagen så sov jag hos en kollega efter en AW för att jag inte kunde komma hem, en manlig kollega, inget hände, vi sov bredvid varandra men bara av det kände jag mer attraktion till honom än vad jag gör till min pojkvän.. Och det känns så otroligt dåligt, jag vill inte känna såhär jag vill bara att allt ska vara bra men vet inte om det kommer bli så, har ändå känner såhär fram och tillbaka i över ett halvår...

Vet inte ens varför jag skriver här egentligen vill bara få lite respons på vad andra hade gjort i mitt läge..

Förlåt såg att det blev väldigt långt hoppas någon orkar läsa allt. Tack på förhand!
Känner du att relationen ger dig mer positivt än negativt?
Av det du skriver får jag känslan av att du vill lämna. Men att du är orolig för hur det ska vara att vara själv.,om du klarar dig själv.. Och det är självklart att du gör det.
Ska du vara i en relation bara för att du inte vill vara själv? ska inte relationen ge dig mer än det?
 
Jaa men samtida så har vi ju bra stunder och jag tänker att om jag lämnar honom så kommer jag aldrig få uppleva det igen, få prata, skratta och mysa med honom.. Jag tänker, tänk om jag ångrar mig och han inte vill ha tillbaka mig och jag gör livets misstag? Jag känner mig så trygg med honom och kan verkligen prata om allt och jag vet att han inte känner som mig och jag vill heller inte såra honom. Tänk om detta bara är en period av osäkerhet och jag kommer över sen?
 
Jaa men samtida så har vi ju bra stunder och jag tänker att om jag lämnar honom så kommer jag aldrig få uppleva det igen, få prata, skratta och mysa med honom.. Jag tänker, tänk om jag ångrar mig och han inte vill ha tillbaka mig och jag gör livets misstag? Jag känner mig så trygg med honom och kan verkligen prata om allt och jag vet att han inte känner som mig och jag vill heller inte såra honom. Tänk om detta bara är en period av osäkerhet och jag kommer över sen?

Man vet vad man har men aldrig vad man får.

Du är så ung, känns det som att du vill leva så här i 40-50 år till? Ens partner är ingen trasig leksak som man kan reparera och göra en bättre variant av än den var när man började.
 
Jaa men samtida så har vi ju bra stunder och jag tänker att om jag lämnar honom så kommer jag aldrig få uppleva det igen, få prata, skratta och mysa med honom.. Jag tänker, tänk om jag ångrar mig och han inte vill ha tillbaka mig och jag gör livets misstag? Jag känner mig så trygg med honom och kan verkligen prata om allt och jag vet att han inte känner som mig och jag vill heller inte såra honom. Tänk om detta bara är en period av osäkerhet och jag kommer över sen?
Ja man vet ju vad man har men aldrig vad man får.
Men... du skriver ju om saker du anser inte funkar, att han gör si eller så... Tänk på att man aldrig kan kräva att någon förändrar sig. Han kanske inte kan ge dig mer.. Vill du leva så framöver..
 
Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så har jag börjat fundera kring framtiden och om jag vill vara med honom för resten av livet, de senaste dagarna nu har jag tänkt på det mer och mer och mår illa och känner mig ledsen hela tiden. Det är mycket saker som jag inte trivs med i vårt förhållande, jag känner mig inte uppskattad och älskad, jag känner inte att jag får tillräckligt med uppmärksamhet från honom och det låter jätte töntigt men det är väldigt viktigt för mig.

Han spelar väldigt mycket dataspel och jag gör allt för honom, lagar mat och matlåda, köper hans mat och snus eftersom han inte har fått sin första lön än och gör allt för att han ska må bra men det känns inte som att jag får något tillbaka.. Han kan vara väldigt dryg och kort i sina svar mot mig och när han spelar så känns det inte som att han alls lyssnar på vad jag säger, igår pratade jag med honom om allt jag kände och han frågade vad jag ville att vi skulle göra åt saken men jag kan inte riktigt svara på det.. Jag sa senare att vi kanske ska ha typ som en datenight i veckan och Hans svar var "mmm" inget mer och det är så typiskt han, när han svarar så kort känns det som han är helt ointresserad och jag känner bara skitsamma dååå ... Vi har knappt sex längre heller det kanske var två veckor sen nu men jag känner inget större intresse av det heller, isåfall är det närheten jag vill ha men jag vet inte om jag känner mig så attraherad av honom. Jag saknar bara närhet och bekräftelse om att han bryr sig om mig men just detta har jag saknat och vi har bråkar om det hela vårt förhållande för att han har alltid haft väldigt svårt att vara romantiskt osv. Ett tag så lärde jag mig att acceptera att det är så han är men börjar tänka nu att varför ska jag nöja mig?

Samtidigt så älskar jag honom och vet inte om jag skulle klara mig utan honom, han är en stor del av mitt liv och vi ska snart flytta ihop tillsammans.. Han är väldigt blyg också och har inget intresse av att tillexempel lära känna mina vänner mer vilket är väldigt viktigt för mig och han hatar att vara i sociala sammanhang men jag älskar det.. Vi gör aldrig något tillsammans och när jag frågar om han tillexempel vill följa med till stan eller gå ut och äta osv så säger han att han inte orkar. Jag frågar om vi kan duscha tillsammans så är det för kallt men ändå säger han att han tycker att allt är bra i vårt förhållande.. Det känns som att han skulle kunna va med mig resten av livet utan passion och sitta hemma varje dag och spela spel och kolla film utan att sakna något MER men jag vet inte .. Jag vill få ut mer tror jag.

Häromdagen så sov jag hos en kollega efter en AW för att jag inte kunde komma hem, en manlig kollega, inget hände, vi sov bredvid varandra men bara av det kände jag mer attraktion till honom än vad jag gör till min pojkvän.. Och det känns så otroligt dåligt, jag vill inte känna såhär jag vill bara att allt ska vara bra men vet inte om det kommer bli så, har ändå känner såhär fram och tillbaka i över ett halvår...

Vet inte ens varför jag skriver här egentligen vill bara få lite respons på vad andra hade gjort i mitt läge..

Förlåt såg att det blev väldigt långt hoppas någon orkar läsa allt. Tack på förhand!
Han tycker nog det är bekvämt med en hushållerska :crazy:
 
Nää det vill jag nog inte.. Jaa det känns som att jag alltid har "mammat" han lite och jag kan tänka mig att han är otroligt bekväm med att ha mig i sitt liv.. Men gud allt känns så läskigt och obekant, har varit med honom sen jag var 15, vi har växt upp tillsammans i princip.. Men det är så mycket jag vill göra med mitt liv och det känns som att förhållande bromsar allt, han har själv inte så mycket planer eller drömmar om framtiden och då blir det också svårt att diskutera som ett par, han blir mest stressad när jag pratar om framtiden :/ men jaa jag vet inte om jag kommer våga för det känns som att jag inte vet vad jag vill :down: önskar att jag inte hade hamnat i ett långt förhållande så tidigt ...
 
Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så har jag börjat fundera kring framtiden och om jag vill vara med honom för resten av livet, de senaste dagarna nu har jag tänkt på det mer och mer och mår illa och känner mig ledsen hela tiden. Det är mycket saker som jag inte trivs med i vårt förhållande, jag känner mig inte uppskattad och älskad, jag känner inte att jag får tillräckligt med uppmärksamhet från honom och det låter jätte töntigt men det är väldigt viktigt för mig.

Han spelar väldigt mycket dataspel och jag gör allt för honom, lagar mat och matlåda, köper hans mat och snus eftersom han inte har fått sin första lön än och gör allt för att han ska må bra men det känns inte som att jag får något tillbaka.. Han kan vara väldigt dryg och kort i sina svar mot mig och när han spelar så känns det inte som att han alls lyssnar på vad jag säger, igår pratade jag med honom om allt jag kände och han frågade vad jag ville att vi skulle göra åt saken men jag kan inte riktigt svara på det.. Jag sa senare att vi kanske ska ha typ som en datenight i veckan och Hans svar var "mmm" inget mer och det är så typiskt han, när han svarar så kort känns det som han är helt ointresserad och jag känner bara skitsamma dååå ... Vi har knappt sex längre heller det kanske var två veckor sen nu men jag känner inget större intresse av det heller, isåfall är det närheten jag vill ha men jag vet inte om jag känner mig så attraherad av honom. Jag saknar bara närhet och bekräftelse om att han bryr sig om mig men just detta har jag saknat och vi har bråkar om det hela vårt förhållande för att han har alltid haft väldigt svårt att vara romantiskt osv. Ett tag så lärde jag mig att acceptera att det är så han är men börjar tänka nu att varför ska jag nöja mig?

Samtidigt så älskar jag honom och vet inte om jag skulle klara mig utan honom, han är en stor del av mitt liv och vi ska snart flytta ihop tillsammans.. Han är väldigt blyg också och har inget intresse av att tillexempel lära känna mina vänner mer vilket är väldigt viktigt för mig och han hatar att vara i sociala sammanhang men jag älskar det.. Vi gör aldrig något tillsammans och när jag frågar om han tillexempel vill följa med till stan eller gå ut och äta osv så säger han att han inte orkar. Jag frågar om vi kan duscha tillsammans så är det för kallt men ändå säger han att han tycker att allt är bra i vårt förhållande.. Det känns som att han skulle kunna va med mig resten av livet utan passion och sitta hemma varje dag och spela spel och kolla film utan att sakna något MER men jag vet inte .. Jag vill få ut mer tror jag.

Häromdagen så sov jag hos en kollega efter en AW för att jag inte kunde komma hem, en manlig kollega, inget hände, vi sov bredvid varandra men bara av det kände jag mer attraktion till honom än vad jag gör till min pojkvän.. Och det känns så otroligt dåligt, jag vill inte känna såhär jag vill bara att allt ska vara bra men vet inte om det kommer bli så, har ändå känner såhär fram och tillbaka i över ett halvår...

Vet inte ens varför jag skriver här egentligen vill bara få lite respons på vad andra hade gjort i mitt läge..

Förlåt såg att det blev väldigt långt hoppas någon orkar läsa allt. Tack på förhand!

Du skriver att du vill ha respons på vad andra hade gjort och jag hoppas verkligen att jag hade lämnat honom om jag vore i din sits. Helt säkert hade jag varit rädd och osäker, men jag är övertygad om att jag sen hade lärt mig stå på egna ben och varit väldigt nöjd med att jag vågat ta steget och göra slut.

Det kan verka skrämmande eftersom du, som du skriver, varit med honom hela ditt vuxna liv, men jag tror att du kommer klara dig sjujäkla skitbra när du bara har dig själv att ta hand om och inte behöver vara morsa åt en förvuxen tonåring.
 
jag tycker du ska fundera lite på hur du vill leva ditt liv, vilken sorts partner skulle du vilja ha? Hur skulle du vilja ha ett förhållande? Vad gör dig glad?

Sen funderar du på om personen du är med nu gör ditt liv bättre, roligare, intressantare? Och inte bara ibland, det ska vara närmre 95% av tiden.
 
Jag är av åsikten att människan har svaren själv.

Utifrån vad du skriver här vet du redan vad du vill. Som jag förstår det vill du ha ett aktivt o levande förhållande med en supportande och närvarande partner. Det du får idag är en pojkvän som sätter sitt spel i första rummet (spelberoende?) och inte vill engagera sig i erat förhållande eller ditt liv (eller sitt eget knappt).

Jag har haft samma upplägg på ett förhållande. Att flytta ihop med mitt ex var ett av mina sämre beslut i mitt liv. Så det är utifrån det inget att rekommendera. Den krassa sanningen är att du kan inte ändra på något som själv inte vill ändra sig. Utvecklingen för mig blev oerhört destruktivt och inte alls bra för själens mående. Ingen väg du vill gå, jag lovar.

Jag förstår om det känns skitläskigt att stå ensam efter att växt upp med killen o haft honom som trygghet. Stora beslut är läskigt - men utvecklande. ;)
 
Jag vet inte det var annorlunda när man var yngre, då behövde man inte tänka på framtiden så mycket utan var bara i stunden men nu tänker jag mer på hur det kommer bli i framtiden med honom och jag vill inte vakna upp om 10 år och ångra att jag stannade för att det var bekvämt och tryggt. Men mina tankar går upp och ner hela tiden känner mig så förvirrad, ena stunden vill jag mer och andra stunden tänker jag hur fan kunde jag ens tänka så? Klart jag vill vara med honom jag älskar ju honom. Men jag vet inte om det är tillräckligt. Jag känner att jag vill va med någon som har drömmar och mål och framtidsplaner. Men jag vill inte såra honom och göra han besviken och jag vill inte ångra mig och må dåligt. Önskar att han antingen ändrar sig och blir romantiskt och uppskattande eller att han lämnar mig.
 
@Sarao Läs det du skrivit igen, och se hur du hade tänkt ifall din bästa vän eller syster beskrivit sitt liv i sådana ordalag?

Jag har alltid velat ha ett förhållande, men har än så länge i mitt 28åriga liv inte träffat rätt. Något jag dock äntligen landat i är att jag är hellre singel än lever i ett förhållande som inte funkar.

När (vill inte skriva "om") du lämnar honom kommer det kännas tufft ett tag, självklart är det så. Men jag är övertygad om att du kan få ett bättre liv än det där, utan honom. Oavsett om du blir singel ett tag eller träffar the man of your life direkt efteråt!

Vet att någon (@niphredil ?) här på buke ganska nyligen skrev att om hon någonsin fick för sig att skriva en "vad ska jag göra"-tråd om sitt förhållande på buke så är det ett tillräckligt tecken att avsluta relationen direkt, och det tror jag stämmer i minst 99% av de relationstrådar jag läst här..
 
Önskar att han antingen ändrar sig och blir romantiskt och uppskattande eller att han lämnar mig.

Det låter som att du redan bestämt dig, men önskar att du slapp ta itu med det jobbiga. Du önskar att någon annan kunde fatta beslutet åt dig, låter det som. Klart det gör ont och klart det kan vara tufft ett tag, uppenbarligen tycker du om snubben(?), men att stanna för att det är smidigast, tryggast och minst konfliktfyllt? Nog vill du väl mer än så?

Självklart kan vi här inte avgöra detta åt dig, men om du som @Ceta skriver läser igenom dina inlägg och föreställer dig att de är skrivna av din bästa kompis, vad hade du önskat att hen gjorde?
 
Ja jag känner också att det känns som att jag redan bestämt mig, jag vet inte hur jag ska ta steget bara? Vi pratar liksom om att åka till Ikea i helgen och shoppa till vår nya lägenhet. Alltså det här suger usch.. Han kommer bli så chockad och besviken.. Men jag tror jag behöver detta och kanske han också för att utvecklas som egna personer och komma på vad jag vill göra i livet..
 
Ni verkar ha vuxit upp ihop och nu kanske börjat växa isär. Prata med honom, gör eventuellt slut. Om de tankarna har börjat gro i ditt huvud redan brukar det ju inte tyda på något bra.
 
Ja jag känner också att det känns som att jag redan bestämt mig, jag vet inte hur jag ska ta steget bara? Vi pratar liksom om att åka till Ikea i helgen och shoppa till vår nya lägenhet. Alltså det här suger usch.. Han kommer bli så chockad och besviken.. Men jag tror jag behöver detta och kanske han också för att utvecklas som egna personer och komma på vad jag vill göra i livet..

Bra mycket bättre om du får det gjort innan ni flyttar ihop, jag förstår att det känns jobbigt men det är inte något som blir lättare med tiden... Och jag tror du kommer att bli överraskad över hur lättad du känner dig efteråt.
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 452
Senast: hastflicka
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 252
Senast: Whoever
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 943
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 385
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp