Vad ska jag göra?

Ja jag känner också att det känns som att jag redan bestämt mig, jag vet inte hur jag ska ta steget bara? Vi pratar liksom om att åka till Ikea i helgen och shoppa till vår nya lägenhet. Alltså det här suger usch.. Han kommer bli så chockad och besviken.. Men jag tror jag behöver detta och kanske han också för att utvecklas som egna personer och komma på vad jag vill göra i livet..
Det låter som du säger som att du redan har bestämt dig :) Förstår att det är ett svårt steg att ta, men som @Monstermom skriver är det ju bättre att ta det innan ni flyttat ihop! Och kanske tom bättre att ta det innan ni åker till Ikea och investerar i massa gemensamt?
 
Alltså det här suger usch.. Han kommer bli så chockad och besviken.. Men jag tror jag behöver detta och kanske han också för att utvecklas som egna personer och komma på vad jag vill göra i livet..
Du kan inte stanna i ett skitliv bara för att den som gör ditt liv uselt skulle bli chockad och besviken om du gjorde slut. Det begriper du säkert :)

Heja dig! Du kommer att få det mycket bättre.

Det där kan inte vara något att längta efter.
Gör slut.
 
Tänk att ni inte ens bor ihop och du redan står och lagar matlådor åt honom. Ja han kommer nog bli väldigt chockad och besviken över att mista sin hushållerska. Du själv kommer nog bli väldigt chockad över allt annat livet har att erbjuda, och besviken över hur länge du har missat det.

Ni klarar er nog utan varandra ska du se, precis som alla andra 20-åringar som går in i vuxenlivet utan att ha en fast partner.
 
Du är 20 år och kommer med största sannolikhet ha fler chanser att träffa en parter.
Du försörjer och servar din kille och han verkar verkar inte ge så mycket tillbaka. I din ålder ska det vara kul! Inte såhär!
Flytta inte ihop!
Gör slut!
Ta en paus och umgås med dina vänner och ha kul.
 
Du är 20 år och kommer med största sannolikhet ha fler chanser att träffa en parter.
Du försörjer och servar din kille och han verkar verkar inte ge så mycket tillbaka. I din ålder ska det vara kul! Inte såhär!
Flytta inte ihop!
Gör slut!
Ta en paus och umgås med dina vänner och ha kul.
Det ska inte vara så i någon ålder.
Även om jag är 95 så vill jag vara i ett förhållande som gör mig lycklig.
 
I ett bra förhållande stöttar man varandra, tar hand om varandra, stärker varandra och får varandra att växa. Det låter lite dumt att binda upp sig för ett liv utan allt det där när man bara är 20 år gammal.
 
Ni är två helt olika personligheter. Kan du leva med att han trivs med den han är och hur ert förhållande ser ut? Han vill ju inte ändra något medan du vill ha något helt annat.

Gå vidare, ska det bli ni kommer ni att hitta tillbaka. Men inte nu. Ni är ju på väg åt helt skilda håll.
 
Ni träffades när du var barn, nu har du vuxit till nästan vuxen men inte han. Spelberoende killar är inget att ha , jag vet. När de släppt sitt beroende kanske, men han är fortfarande barn.
 
Nää det vill jag nog inte.. Jaa det känns som att jag alltid har "mammat" han lite och jag kan tänka mig att han är otroligt bekväm med att ha mig i sitt liv.. Men gud allt känns så läskigt och obekant, har varit med honom sen jag var 15, vi har växt upp tillsammans i princip.. Men det är så mycket jag vill göra med mitt liv och det känns som att förhållande bromsar allt, han har själv inte så mycket planer eller drömmar om framtiden och då blir det också svårt att diskutera som ett par, han blir mest stressad när jag pratar om framtiden :/ men jaa jag vet inte om jag kommer våga för det känns som att jag inte vet vad jag vill :down: önskar att jag inte hade hamnat i ett långt förhållande så tidigt ...
Lämna och se vad som händer.
Antingen börjar han kämpa för att få tillbaka dig.
Alternativt skaffar han snabbt en ny människa som tar hand om honom.
Alternativt han trivs med att vara ensam och gör en egen utveckling.
För mig är du vinnare i alla tre alternativen.
Lycka till med din egen utveckling
 

Liknande trådar

L
Mat Först så förlåt om dethär är en lite konstig fråga! Men jag bara skulle tycka att det var intresant att veta hur andra tycker. Men om ni...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
7 253
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 556
Senast: Stereo
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 241
Senast: gulakatten
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 743
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp