Vad ska jag göra?

Sv: Vad ska jag göra?

ja säker är jag inte men jag pratar påå en dån.Dregel är oftast för att dom är nervösa och att dom mår dåligt kolla om dom bajsar löst då har han diareedet kan bero på dreglingen.;)
 
Sv: Vad ska jag göra?

*Knapplån*

Jag har 6 kasterade kaniner och alla fäller när dom har varit ny kasterade och oftast runt 1 år framåt. Så det är helt normalt när kaninerna fäller efter kastering. Kala fläckar har deremot bara 2 av dom fått men det måste juh var individuellt hur mkt dom fäller bara.

Det där med dreglandet. Så är en av mina kaniner också. Först tänkte jag om det var något bett fel men det sa vet att det inte var utan hon är dreglig bara:P Hehe

Så det är nog inget farligt om du tycker att kaninerna beter sig normalt i övrigt :)
 
Sv: Vad ska jag göra?

Hankaniner oavsett om de är kastrerade eller ej, märker ju sina revir genom att dra hakan mot olika föremål, ofta vattenflaskan då, eftersom dom har sina doftkörtlar där, alltså under hakan, på sidorna :P, kan ju varit att han som sagt dragit sig mot vattenflaskan, min lilla hankanin brukar också bli blöt under hakan och få små små tovor där för att han drar sig mot allt och alla.
 
Sv: Vad ska jag göra?

Hankaniner oavsett om de är kastrerade eller ej, märker ju sina revir genom att dra hakan mot olika föremål, ofta vattenflaskan då, eftersom dom har sina doftkörtlar där, alltså under hakan, på sidorna :P, kan ju varit att han som sagt dragit sig mot vattenflaskan, min lilla hankanin brukar också bli blöt under hakan och få små små tovor där för att han drar sig mot allt och alla.


Tack för alla svaren!! :idea:
Jo, jag tror att det var så att den kala fläcker berodde på parasiter, och det har vi behandlat mot nu. Dreglet tror jag berodde på, precis som du skrev, att han märkt sitt revir på vattenflaskan :D
Och det var ju skönt att höra att fler kaniner fällt efter kastrering!
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har en shettis i stallet på 25 år som fortfarande rids och körs. Hon är i riktigt bra grundform, men nu på våren har hon inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
2 021
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Vill kolla om någon här har varit med om det här innan. Min häst tappar päls små kala fläckar över hela kroppen det har han haft...
Svar
10
· Visningar
15 257
Senast: Efwa
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 100
Senast: sandrafors
·
Hundhälsa Min tik började efter jul bli lite röd om tassarna och haserna (hon har vita ben och kort päls). Jag tänkte först att det kanske var...
Svar
4
· Visningar
1 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp