vad ska jag göra!?

Jossan_92

Trådstartare
Fick ett par jättefina transportskydd i julklapp...men när jag provade dom på ponnyn så satt framskydden superbra, men bakskydden är ca 1 dm för korta:mad: :cry: gillar verkligen skydden...ska jag byta upp mig till full(har ponny nu!) el titta på annat märke!? kan tillägga att det är en welshkorsning med ganska ädla ben...

Sv: vad ska jag göra!?

Fick ett par jättefina transportskydd i julklapp...
är det inte lite för sent att byta nu?

men när jag provade dom på ponnyn så satt framskydden superbra, men bakskydden är ca 1 dm för korta gillar verkligen skydden...ska jag byta upp mig till full(har ponny nu!) el titta på annat märke!? kan tillägga att det är en welshkorsning med ganska ädla ben...
du kan ju mäta hur mycket det skiljer på ponny & full på dessa transportskydd innan du byter. det kanske inte skiljer så mycket på framskydden, men på bakskydden. för storlekar kan skilja sej en hel del. så det bästa är att mäta hur långa skydd man ska ha fram & bak & sedan ta med sej det & måttband när man ska handla & mäta skydden innan man köper. :idea:

tack för tipset...jag(fast mest mamma:angel: ) hoppas verkligen att det inte är försent att byta!

låter ju som det är liiite sent att byta nu, du kan ju alltid sälja dem och köpa ett par abdra.

försöker byta först ändå...:angel: har inte provat än så vi får väl se hur det går...

Hade samma problem som du med skydden till min gamla ponny. Men eftersom hon drunknade i full så fick hon ha ponny ändå. De gick inte hela vägen över hasen utan var väl en dm för korta, men de var jättebra, satt bra och så. Har aldrig haft skador på hasorna och det är jag glad för!

hur har det gått med transportskydden?

ja, fick lämna tillbaka dom och beställde ett par andra skydd i ett annat märke...som jag valde M(cob) på...så det e bara att hoppas på att dom passar när dom kommer...*hoppas*

ja, fick lämna tillbaka dom och beställde ett par andra skydd i ett annat märke...som jag valde M(cob) på...så det e bara att hoppas på att dom passar när dom kommer...*hoppas*
ok, vad bra att du fick lämna tillbaka dom. hoppas att dom nya passar lite bättre. :)

hoppas jag med...
760104.JPG
fast dom är upp & ner på den bilden!

superfina!! Och verkar passa också!!! :D:D:D *lycklig* Ska försöka fixa ngn bild när hon har dom på sig...! Ser lite stort ut fram, men bak sitter dom perfekt!

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 476
Senast: JennyLz
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 373
Senast: Mia_R
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
4 122
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag ska ta ut sadelutprovare när Nelly är igångsatt, i första hand dressyrsadel men kanske även byta hoppsadeln som inte passar. Skulle...
Svar
10
· Visningar
3 036
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka