Vad ska jag ha för bett på min ponny?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Emelie_Martinsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 814
E

Emelie_Martinsson

jag har ett welsh sto på 11 år, jag rider henne nu på vanligt tränsbett. jag har även ett pessoabett vid markarbete, då hon ibland kan bli lite stark. hon kan vara väldigt pigg ibland, men hon är inte trög. Men när jag hoppar känns det som att ett vanligt tränsbett är förstark, jag vill ha ett bett som inte har så mytcket effekt vid hoppningen, eftersom hon gärna saktar ner galoppen när jag med minsta lilla kraft tar i tyglarna.
är det någon som har ett bra förslag??

Sv: Vad ska jag ha för bett på min ponny?

Rakt bett tycker jag funkar bra, vanligt är för skarpt. Det ligger mer stilla.

Är hon jobbig vid markarbetet så rid mer dressyr så blir det bättre, ingen idé att betsla upp, ta hjälp av en duktig tränare.

Sv: Vad ska jag ha för bett på min ponny?

Emelie_Martinsson skrev:
jag har ett welsh sto på 11 år, jag rider henne nu på vanligt tränsbett. jag har även ett pessoabett vid markarbete, då hon ibland kan bli lite stark. hon kan vara väldigt pigg ibland, men hon är inte trög. Men när jag hoppar känns det som att ett vanligt tränsbett är förstark, jag vill ha ett bett som inte har så mytcket effekt vid hoppningen, eftersom hon gärna saktar ner galoppen när jag med minsta lilla kraft tar i tyglarna.
är det någon som har ett bra förslag??

jag har en 12 årig welsh, men min kille e verkligen tokig i bland. :) jag rider mest på vanligt 3-delat bett och sedan en remont nosgrimma för att bettet ska ligga mer stila och lugnt i munnen, ibland rider jag på hackamore, för att han kan bli lite uppjagad av bett, men det funkar han bäst på i skogen, sen bilnd inom dressyr elelr markarbete rider jag på ett raktbett med tungtunnel. det trvis han väldigt bra på :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 335
Senast: Bri
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 984
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31