Vad ska jag ha till?

Sv: Vad ska jag ha till?

Mina vänner blir inte tillsammans med någon jag har haft en sexuell relation till. Eller bara dejtat för den delen.
Det finns ju en anledning till att jag dumpade dom, givetvis är mina vänner på min sida och väljer att ta avstånd till denna person.

Vem vill ha någon annans left overs? :meh:


Och föresten, vad ger dig rätt att anta att jag har en massa gamla ligg! :S

Nu kanske du är för fin för tillfälliga sexuella förbindelser, men om du ligger med en vän en gång på fyllan: berättar du det sen för alla dina vänner?!

Varför måste dina vänner ta avstånd från personen du dumpat? Jag begriper det om det är typ misshandel med i bilden men annars är det fullständigt obegripligt. Känns lite dagis när man var tvungen att välja sida, mina vänner skulle nog bli väldigt ställda om de förväntades ta avstånd från mitt ex för att exet och jag inte funkade ihop i en relation :confused:
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Antingen svarta eller röda skor skulle passa bra. Inte beige till en sådan klänning. Tänker mig rött läppstift och några snygga örhängen i antingen silver eller guld (beroende på vilket du gillar bäst och passar bäst i) halsband tycker jag faktiskt inte behövs till klänningen. Paljetterna smyckar redan fint :).

Lite allmänt så detta om etikett så är man osäker fråga brudparet. Det är de vi firar. Förr gifte man sig ofta i svart klänning. Många gifter sig idag med bara axlar och prästen verkar inte höja ögonbrynen för det. Jag sitter med benen i kors ibland i kyrkan och har på mig det jag har på mig till vardags om vi inte tänker på rent brollopsammanhang alltså. Alla ska vara välkomna för en stilla bön eller bara andas in stämningen. Vid bröllop är fokuset på brudparet inte vilken färg man har på sig. Helvit klänning är väl det enda man bör undvika helt, men den seden håller nog oxå på att dö ut såsmåningom.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

*kl*

Mata inte trollen. Men det finns faktiskt riktiga människor som tycker ungefär sådär. Lite fördomsfullt så där, men enligt erfarenhet finns det folk som både är rika och mossiga i Småland. Enligt egen erfarenhet så är det som att banka huvudet i väggen om man försöker argumentera även i verkliga verkligheten. Kanske finns det även i andra landsdelar individer som anser att personer som inte är oskulder är förbrukade. Personer som det är fruktansvärt synd om eftersom de sätter upp så himla mycket begränsningar för vad de måste och inte får göra att de blir bittra och i ett fall djupt deprimerad. Jag har i alla fall inte träffat någon som varit glad och till freds med sitt liv. Som bonus har de hårt tryck på sig hemifrån (ja, även i vuxen ålder...) att sköta sig enligt dessa regler. Jag antar att det är överkristna ideal som gått överstyr. De jag träffat har däremot varit rätt restriktiva med att skaffa bling, fluff och märkespryttlar utan funktion. Så jag vet inte från vilket hörn det är tänkt att Vogue ska komma ifrån. Men är det verkligen värt att ifrågasätta?

Förmodligen skulle en sådan människa haft väldigt hårda krav hemifrån ("annars får du inte ärva") och därmed varit tvungen att avstå mycket som h*n helst hade velat göra och för att kunna känna att livsstilen är värd besväret så måste man bevisa för sig själv (och världen) att man står lite över pöbeln. Då kan man t.ex. sitta där på sin piedestal och tycka att det är obildat att ha rött på bröllop. För om man inte själv får ha rött på bröllop innebär det automatiskt att det är obildat och osofistikerat att ha rött på bröllop - enkel logik eftersom man själv är höjden av bildning. Det kan bli lite ensamt och långtråkigt där uppe, så då köper man en extra dyr bil och njuter av att alla andra vänder sig avundsjukt om. Då känns det lite mer värt att leva det liv man gör.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag ha till?

Man får bära rött om man vill, men som sagt, det är en gammal färg för passion & makt. En signal om att man vill ha blickarna till sig och just på bröllop att man vill sticka ut.
Och dessutom då ligger den gamla myten att man har haft ihop det med brudgummen stadigt kvar.

Jag älskar att bära rött, men ej i så formella sammanhang.

Så, tack för mig.

Öh men alltså... det är ju DU som sprider den myten, har inte sett nån annan på forumet göra det på ganska länge :grin: Men kanske inte så konstigt om man har så dåligt omdöme att man själv och alla ens vänner måste ta avstånd från alla man nånsin haft ihop det med :p Skönt att jag väljer mina partners (både långvariga och tillfälliga) bättre än så!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 245
Senast: Mineur
·
Hemmet Hur bestämmer man sig för vilken färg man vill ha om man ska måla om huset? Rött eller vitt känns fint, Det måste passa in och ge en...
2
Svar
20
· Visningar
2 919
Senast: iNHALE
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 400
Äldre Jag ska på en tillställning med jobbet där det står klädkod kavaj. Det är en stor baluns med hela bolaget, folk reser från hela landet...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 028
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp