Vad ska jag välja?Hoppinriktning eller dressyr

Han har ju dock bockhov... Även om inte ärftligheten är utredd så hade jag kanske varit försiktig på ett sto med dåliga hovar

Jag har sett mer än 30 avkommor till honom och inte en enda har haft tendens till det, så det är inget som jag fäster så stor vikt vid.
 
Jag har sett mer än 30 avkommor till honom och inte en enda har haft tendens till det, så det är inget som jag fäster så stor vikt vid.
Och jag hade valt bort honom direkt 🤷🏻‍♀️ Vi tänker olika där helt enkelt.
 
Det är nog för att dom flesta är tråkiga och högst medelmåttiga om du frågar mig 🤪
Jag förstår verkligen inte det där med ”multitalang”.... För mig betyder det ”varken eller - hingst” 🤷🏻‍♀️
Jag hade valt en hopphingst, OM du ngn gång vill sälja så tror jag det är mer attraktivt
För mig är det skillnad på multitalang och multitalang. En del använder det som förklaring på det du beskriver ovan: en varken eller hingst/häst.

Själv tänker jag mer på blodslinjer som t.ex Argentinus, där det kommit ut både 1.60m hoppning och GP dressyr.
 
Och jag hade valt bort honom direkt 🤷🏻‍♀️ Vi tänker olika där helt enkelt.
Det står i exteriörbeskrivningen : framåtbruten tåaxel med högre trakter vä fram på Dalwhinnies bruksprovsbedömning. Enligt avelsindexet har de visade avk mer åt det bockbenta hållet än sabelbenta. Dock är stapeln grön för extremiteter
 
För mig är det skillnad på multitalang och multitalang. En del använder det som förklaring på det du beskriver ovan: en varken eller hingst/häst.

Själv tänker jag mer på blodslinjer som t.ex Argentinus, där det kommit ut både 1.60m hoppning och GP dressyr.
[/QUOT
Jag tänker som du en häst som lämnat talang för både dressyr och hoppning eller dressyr och fälttävlan. Osv. Hip Hop är ett sådant exempel som med rätt korsat sto kan ge avk i olika discipliner 😊
 

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 382
Senast: Stina12
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 010
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 761
Senast: pastejja
·
I
  • Låst
Avel Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini -...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp