Vad ska jag välja?Hoppinriktning eller dressyr

Karoliten

Trådstartare
Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne. Jag skulle vilja ha en egen dressyrhäst att tävla efter henne, men hon har lämnat bra med hopphingst innan så jag kan inte riktigt bestämma mig. Tips på exteriört lätt hingst, med hög ridbarhet och coolt temperament samt tre bra gångarter (inte allt för stora dock)?Själv fastnat för Kane. Tips på både hopp o dressyrhingst mottages.
Stoet är ca 1.57. Något dåliga framhovar som uppkom efter de tunga dräktigheterna. Fin skritt med gott övertramp och tryck. Bra takt i traven. Rund och väldigt vägvinnande galopp. Supertemperament!
 
Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne. Jag skulle vilja ha en egen dressyrhäst att tävla efter henne, men hon har lämnat bra med hopphingst innan så jag kan inte riktigt bestämma mig. Tips på exteriört lätt hingst, med hög ridbarhet och coolt temperament samt tre bra gångarter (inte allt för stora dock)?Själv fastnat för Kane. Tips på både hopp o dressyrhingst mottages.
Stoet är ca 1.57. Något dåliga framhovar som uppkom efter de tunga dräktigheterna. Fin skritt med gott övertramp och tryck. Bra takt i traven. Rund och väldigt vägvinnande galopp. Supertemperament!
Canterbury? Borde göra sig fint inom bägge discipliner med XX.
 
Måste finnas nån annan hingst än Canterbury och sätta på ett fullblodssto😁
Jag har en fin treåring med fullblodsmamma och Van Vivaldi som fader. Rörlig och i uppförsbacke. Av mina fyra avkommor efter samma fullblod är det den som är bäst, den efter Canterbury är trevlig och fin men inte alls lika rörlig.
 
Skulle inte sätta Kane på ett sto med fullblodsstam, han kräver bra överlinje för att komma till sin rätt och det har sällan fullbloden. Hur är stoet mentalt? Benefit är fin och dressyrhäst men med lite hoppning i stammen. men stoet ska väl gärna vara stabilt då Benefit har lite att brås på...
 
Skulle inte sätta Kane på ett sto med fullblodsstam, han kräver bra överlinje för att komma till sin rätt och det har sällan fullbloden. Hur är stoet mentalt? Benefit är fin och dressyrhäst men med lite hoppning i stammen. men stoet ska väl gärna vara stabilt då Benefit har lite att brås på...
Stoet är arbetsglad och en väldigt postiv häst och orädd. Något hon nedärvt till alla dina tre avk. De är orädda , väldigt sociala, lättlärda och positiva. Även om hon och hennes avk har stabila temperament söker jag även en hingst med stabilt temperament då det är en viktig egenskap för mig att avla på😊
 
Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne. Jag skulle vilja ha en egen dressyrhäst att tävla efter henne, men hon har lämnat bra med hopphingst innan så jag kan inte riktigt bestämma mig. Tips på exteriört lätt hingst, med hög ridbarhet och coolt temperament samt tre bra gångarter (inte allt för stora dock)?Själv fastnat för Kane. Tips på både hopp o dressyrhingst mottages.
Stoet är ca 1.57. Något dåliga framhovar som uppkom efter de tunga dräktigheterna. Fin skritt med gott övertramp och tryck. Bra takt i traven. Rund och väldigt vägvinnande galopp. Supertemperament!

Fetcher N? Är ju själv hopphäst men har lämnat svårklasshästar även i dressyr. Stabilt temperament.
 
Jag gillar personligen magic park, sett till stammen borde han lämna bra hopp och inte direkt dåligt på dressyrsidan. Starkt möderne. Faller möjligen på typen. Annars om du vill ha ren dressyr tror jag också på Van Vivaldi.
 
Hade valt en hopphingst med bra gång. Finns fler än Canterbury eller Fetcher att välja på men måste fundera lite för jag har inget förslag att komma med just nu.
 
Vi är ju väldigt nöjda med vår New Port W - unge i år (stoet är cardento - xx). Han kanske är i minsta laget men rör sig väldigt fint, enligt mig. Såg väldigt mycket framemot att få dräktig med Bonaparte Z i år men tyvärr tog hon sig inte och sen kom skadan på ungen ivägen. Tycker också han är väldigt rörlig för att vara hoppare. För mig väldigt intressant stam och tycker han blivit underskattad i Sverige tyvärr. Om han nu finns kvar nästa år.
 
Jag har en fin treåring med fullblodsmamma och Van Vivaldi som fader. Rörlig och i uppförsbacke. Av mina fyra avkommor efter samma fullblod är det den som är bäst, den efter Canterbury är trevlig och fin men inte alls lika rörlig.
Gillar Van Vivaldi men hur är din unge i manken?Mitt sto har väldigt markerad manke vilket van Vivaldi också verkar ha.
 
Skulle inte sätta Kane på ett sto med fullblodsstam, han kräver bra överlinje för att komma till sin rätt och det har sällan fullbloden. Hur är stoet mentalt? Benefit är fin och dressyrhäst men med lite hoppning i stammen. men stoet ska väl gärna vara stabilt då Benefit har lite att brås på...
Benefit tycker jag är fin men jag söker. gärna en lite ädlare hingst
 
Vi är ju väldigt nöjda med vår New Port W - unge i år (stoet är cardento - xx). Han kanske är i minsta laget men rör sig väldigt fint, enligt mig. Såg väldigt mycket framemot att få dräktig med Bonaparte Z i år men tyvärr tog hon sig inte och sen kom skadan på ungen ivägen. Tycker också han är väldigt rörlig för att vara hoppare. För mig väldigt intressant stam och tycker han blivit underskattad i Sverige tyvärr. Om han nu finns kvar nästa år.
New Port är jättefin kollat in honom innan men det var nått han föll på. Bonaparte Z fin och jag har själv velat använda Baloue förra året men han fanns inte tillgänglig då.Bonaparte Z hade också gärna fått vara lite ädlare men har bra gång och exteriörpoäng 😊
 
Vill du göra en dressyrhäst hade jag använt For Romance I bara för att jag personligen har sett så många avkommor som verkar supertrevliga. Vill du göra en hopphäst med bra gång hade jag kollat på Contenderblod - vill du ha säljbart hade jag tex kikat på Conthargos (personlig favorit) fast det kan bli lite mindre.
 

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 384
Senast: Stina12
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 010
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 762
Senast: pastejja
·
I
  • Låst
Avel Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini -...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp