Vad ska jag välja?Hoppinriktning eller dressyr

Vill du göra en dressyrhäst hade jag använt For Romance I bara för att jag personligen har sett så många avkommor som verkar supertrevliga. Vill du göra en hopphäst med bra gång hade jag kollat på Contenderblod - vill du ha säljbart hade jag tex kikat på Conthargos (personlig favorit) fast det kan bli lite mindre.
Jag ska kolla upp For Romance. Hennes första avk har Contender som farfars far. Jag gillar också Conthargos sett att många är nöjda med sina avk efter honom 😊
 
Jag ska kolla upp For Romance. Hennes första avk har Contender som farfars far. Jag gillar också Conthargos sett att många är nöjda med sina avk efter honom 😊
Min FR-bebis och en till finns i Födda 2017-tråden. Lilla blyger och jag startade på breeders i lördags och jag har träffat rätt många med egna avkommor. Det finns dock en enda varning att utfärda, de är beroendeframkallande. Jag kan tänka mig några till.
 
Jag som har sett många av hans avkommor på unghästtester är inte så imponerad av dem som jag skulle önska. De är snygga men rör sig medelmåttigt och galopperar med raka framben. Just det tror jag inte blir bra ihop med ett fullblod.
Tack! Vad bra med din input. Jag har inte dina gedigna erfarenhet på området.

Jag har sett en del video på avkommor och när du säger det, så har de lite ordinära drag.

Snygga är de däremot ofta!
 
New Port är jättefin kollat in honom innan men det var nått han föll på. Bonaparte Z fin och jag har själv velat använda Baloue förra året men han fanns inte tillgänglig då.Bonaparte Z hade också gärna fått vara lite ädlare men har bra gång och exteriörpoäng 😊
Han föll i promovideon.. 🤐

Balous Bellini? Där kommer ju både gång och hoppförmåga.
 
Hittade Balous Bellini. Fina poäng, men måste hitta en exteriörbildbeskrivning och gärna en video med en annan ryttare. När ryttaren hella tiden rider med händerna i magen och trycker ihop hingsten mellan hand och skänkel ända in i hinderna är det svårt och avgöra hingstens egen balans och hindeklokhet. Även gångarterna blir svårare att bedöma tycker jag.
 
Haft koll på honom men tycker man sällan hör nått om avk eller så är det jag dom har selektiv hörsel 🙈
Det är nog för att dom flesta är tråkiga och högst medelmåttiga om du frågar mig 🤪
Jag förstår verkligen inte det där med ”multitalang”.... För mig betyder det ”varken eller - hingst” 🤷🏻‍♀️
Jag hade valt en hopphingst, OM du ngn gång vill sälja så tror jag det är mer attraktivt
 
En dressyrhingst som även gett avkommor som hoppar vettigt är Dalwhinnie. Har sett många på unghästbedömningar, bl a en med arabmamma som hoppade 8-8.
Han har också fint temperament. Träffade honom när han var på Flyinge för tappning.😊
Han har ju dock bockhov... Även om inte ärftligheten är utredd så hade jag kanske varit försiktig på ett sto med dåliga hovar
 

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 387
Senast: Stina12
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 010
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 762
Senast: pastejja
·
I
  • Låst
Avel Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini -...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp