Vad ska vi ta oss till.

Sv: Vad ska vi ta oss till.

Till er föräldrar som helst vill blunda när barnet rider terrängen.
Hur tror ni det känns som banbyggare när man släpper ut 220 ekipage i terrängen? Man vill faktiskt att alla kan lämna tävlingen helskinnade.
Lättnaden när den siste går i mål är enorm.[/QUOTE]


Naturligtvis förstår vi (jag) det - har förstås mest hjärtat i halsgropen från att jag släppt emma o grålle i startfållan (med livet som insats, jädra ponny) tills hon är i mål men tycker själv att man slappnar av först när alla har genomfört.! Avundas er inte, er banbyggare men är oerhört tacksam för att ni finns, utbildar er och verkligen tar till er av allt vi gräsrotsfolk vill få fram!:love:
 
Sv: Vad ska vi ta oss till.

O jag vet hur en förälder mår när något riktigt otäckt hänt, min pappa är förutom min störste sponsor och supporter även teknisk delegat, överdomare och banbyggare:love::love:. Han har upplevt mina fall, ambulansfärder och tragedin i Bollnäs på nära håll - något som inte gått obemärkt förbi.....

Efter Elins bortgång i Bollnäs har nog många funderat och värderat om man vill fortsätta med fälttävlan. Jag har valt att göra det, dock ej utan eftertanke! Jag har bestämt mig för att göra bara det jag vågar för dagen. Min pappa och jag har pratat genom detta ordentligt, för bådas skull!
 
Sv: Vad ska vi ta oss till.

Håller med om dett , på en tävling i år i Frankrike var botten i alla vattnen så dålig så flera hästar bara föll utan egen inverkan. (Bl a ledaren i den 3*) Hade alla de blivit avstängda hade det varit katastrof (han vann f ö nästa stora tävling och var 2a i denna med sin andra häst.) Inte alltid alla fall är orsakade av hästen / ryttaren
 
Sv: Vad ska vi ta oss till.

Håller med om dett , på en tävling i år i Frankrike var botten i alla vattnen så dålig så flera hästar bara föll utan egen inverkan. (Bl a ledaren i den 3*) Hade alla de blivit avstängda hade det varit katastrof (han vann f ö nästa stora tävling och var 2a i denna med sin andra häst.) Inte alltid alla fall är orsakade av hästen / ryttaren

Fast fall i vatten brukar ju inte vara ett rotationsfall och jag tror säkert att finns det en naturlig förklaring till ett fall dvs dålig botten , landning etc så tar man med det i beräkningen
 
Sv: Vad ska vi ta oss till.

Jag tror så här : OM du ens funderar på att sluta pga olyckorna så skall du definitivt sluta!!
Det kommer inte bli säkert att rida ut i terrängen med dom tankarna.
:bow: Jag haller med!!!:bow:

Eller som saxat ur denna artikeln:

But no matter how many qualifying processes, inducements to ride responsibly and fence modifications are instituted, the basic premise of jumping at speed will always hold the threat of danger.

The bottom line, as Rolex Kentucky course designer Michael Etherington-Smith observed: "It is a risk sport. If you don't like the risk, you don't play."

Lite "grovt" sagt kanske, men sant..!:crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 017
Senast: Juli0a
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 004
Senast: Nixehen
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 991
Senast: Elendil
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 430
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp