Vad skulle du göra om du vann på lotto? (utbruten från Vad gör vi? Del CXCII

Jag skulle spara 10 miljoner till mig själv och ge bort ett antal miljoner var till mina nära och kära. Resten skulle jag skänka bort till behövande och forskning. Förstår inte vad jag ska ha en massa miljoner till annars.
Ja precis, pengar ska vara ett medel, inte ett mål, tycker jag. De gör ingen nytta på banken/i fonder (om man har väldigt mycket alltså).
 
Sett till så jag o de närmsta fick de bostäder man drömmer om. .
Ut och rest.
Skänkt till olika fonder.
Sett till så stadens uteliggare får bostad o mat.
Men hade hellre sett att så stora vinster fick många fler vinnare.
 
Jag hade betalt av lånen på gården. Byggt ridhus. Köpt lite mer mark. Investerat pengarna så att jag kunde leva på avkastningen. Satt undan pengar till barnen för att kunna bygga/köpa hus samt så mycket så att de var ekonomiskt oberoende. Kanske även till deras eventuella barn. Rest till platser som nu är för dyra.

Sen hade jag skänkt mycket pengar till cancerforskning och annan välgörenhet.
 
Köpt något trevligt att bo i, hus eller bostadsrätt. Hade lejt bort trädgårdskötsel om hus. Gjort ordentligt spelrum med ordentliga datorer. Rest överallt. Ordentlig bil. Gett barnen en hel del. Hade inte spelat upp pengarna då jag aldrig varit sådan, och ge andra pengar, never. Hade donerat till olika välgörenhetsändamål dock.
Slutat jobba det första jag gjort :angel1:
 
Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt!
Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
Köpa gård, sälja nuvarande hus billigt nog för att bara bli av med skiten, sätta in en rejäl summa på barnens sparkonton och såklart på mitt eget också. Se till att det ordnar sig med körkort och bil för barnen när det blir dags för det och betala rusten på föräldrarnas hus som verkligen behöver det.
 
Antingen köpt tillbaka farmors gård och marken som hörde till innan den styckades. Sen skulle jag restaurerat den och försökt återställa.
Eller köpt mark och byggt mej ett hus och stall samt ridbana och ridhus. Skulle så klart köpa tillräckligt med mark så jag inte skulle behöva ha grannar alltför nära mitt hus.
Och så skulle jag köpa ny säng, ny bil, ny transport och ny sadel
 
Betalat av studielån och huslånet, lejt nån att renovera klart huset (och familjens stuga) utan att bekymra mig om kostnad! Och köpt garn, massa garn!
 
Skulle köpa ny/nya bilar först.
Sen skulle jag köpa grus till hagarna. Och sen renovera huset.
Och sluta på jobbet och starta eget
 
Jag hade fått fullständigt panik och omedelbart skaffat mig en jurist och en ekonomisk rådgivare. De hade sedan, snabbast möjligt, fått hjälpa mig att skänka bort 90-95% av summa till välgörenhet/forskning. Kvarvarande, något mer hanterbara, 10-17 miljoner hade jag försökt sprida över långsiktiga investeringar med målet att kunna sätta guldkant på vardagen för mig och mina närmaste under många år framöver.
 
Jag skulle köpt en liten stuga/gård i närheten av staden här, där jag skulle ha en hundgård med olika aktiveringar (har glömt vad det kallas nu) åt spionen och så köpt en vän till honom, kanske en spionras och kanske en dobermann åt mig osm jag tränat till assistanshund åt mig. på så vis skulle spionen må bra när jag jobbade, ha sällskap av en likasinnad hund samt jag en assistanshund som fungerade som just det. Jag skulle även lägga lite pengar på att köpa aktivering åt spionen och hans vän, sådan jag inte hade kunnat göra själv.

I övrigt vet jag nog inte. Behöver lite nya kläder. Pratade med min syster i dag och insåg att jag behöver en ny vinterjacka nästa vinter, redan nu behövs BH, tröjor och byxor. Skulle letat kallaxhyllor att sätta min säng på så att den kom upp lite mer från golvet så att spionen hade kunnat sova där under som han gjorde när han var yngre och inte för stor för att komma under som nu. Han gillar kojor så att få en sådan koja är ju en tanke jag har redan nu.

Annars vet jag inte, jag är inte så materialistisk av mig egentligen, så jag hade nog använt en del till att leva lite godare. Ätit mer ute kanske, bjudit folk på mat oftare, rest lite, framför allt i Sverige eftersom vårt land är fint. Hade bjudit med någon som hade kunnat hjälpa mig att vara mina ögon också.
 
Jag har alltid velat ha en sommarstuga i en skog/vid vatten så det hade jag nog också köpt. Någonstans att semestra och ta det lugnt. En väldigt enkel stuga, liten och röd. Inget stort, modernt eller lyxigt, vare sig vad gäller hus eller sommarstuga.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 682
Senast: BernT
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 524
Senast: verser
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
787
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp