Bukefalos 28 år!

Vad skulle DU välja?

Sv: Vad skulle DU välja?

Vet någon förresten vad hennes stam säger, Anart-Urbino är det mest hopp eller dressyr?

Anart vet jag inte så mycket om, men lite mer om Urbino. Anart har lämnat bäst när det gäller hoppning är väl ungefär vad jag vet om honom. Urbino däremot lämnade förstklassiga dressyrhästar som faktisk ofta också kunde hoppa ganska hyfsat. Han gav en hel del temperament till avkommorna på gott och ont. Han största nackdel var annars storleken (157 cm) som han ganska starkt nedärvde. Så pass att många blev under ponnymåttet, vilket gjorde att han även användes en del i ponnyavel.
 
Sv: Vad skulle DU välja?

Anart tävlades i svår hoppning av Peter Eriksson, har för mig att de även var ute internationellt. Han lämnade sonen Stanford som är far till Stand by Me.

Urbino var en stjärna i allt;) Har avkommor i svår hoppning, dressyr och fälttävlan, båda stora hästar och ponnyer.
 
Sv: Vad skulle DU välja?

Tack för era svar! Då kan man alltså gå åt båda hållen egentligen. Men ändå svårt att veta när man inte har en aning om vem som är far.

Görel, vad hade du valt för slags hingst? Nyfiken!
 

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 528
Senast: HMQ
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 665
Senast: Efwa
·
Avel Jag har en welsh cob på ca 155 cm som jag funderar på att betäcka, och var egentligen främst inne på en renrasig welsh cobhingst...
Svar
12
· Visningar
2 489
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp