Vad stör ni er på hos era grannar?

Att mina grannar som bor under mig klampar runt som jag vet inte vad, att de har sex VÄLDIGT högljutt och även bråkar lika högljutt (:(, nästa gång ringer jag nog polisen) och att de kedjeröker nedanför vårt sovrum och vardagsrum.

De skulle väl kunna störa sig på vår hund och katt som gärna rejsar något varv på kvällen:angel:
 
Att grannen envisas med att klippa ner häcken alldeles för lågt så han ser hela våran trädgård :meh: älskade när den var högre!
Stör mig också på att grannarna (en hyr av den andra) alltid bråkar med varandra - dom kan liksom stå och skrika på varandra på varsin sida av en grusparkering, gärna på helt orimliga tider och av helt obegripliga anledningar :nailbiting:
 
Grannarna över mig har barn och det låter en del trots att det är välisolerat. De verkar leka mkt vilda lekar för det dunsar jättemycket ibland där uppe. Jag vet, sånt man får stå ut med men det stör mig ändå.

Ogillar också om någon har parkerat sin cykel klumpigt utanför vår dörr. En gång har jag faktiskt flyttat iväg en cykel till ett annat ställe :o:angel:

Annars är det ganska lindrigt här. Vi bor på bottenplan och har ingång direkt från gatan så är aldrig i hissen eller trapphuset. Har egen tvättmaskin osv så ingen gemensam tvättstuga att störa sig på heller :)

Det som annats stör mig allra värst är om folk i områder skräpar ner. Jag blir dessutom vansinnig om folk inte sorterar ordentligt i soprummet. Fattar inte hur man kan gå till källsorteringsrummet men sen bara dumpa allt i fel kontainer?! Sjukt!

Jag brukar skälla på folk om jag tycker de gör konstiga saker. Har skällt på en som inte slängde soppåsen utan la den på marken, några som rökte på ett ställe som jag uppfattade som olämpligt och lite annat. Kvarterets bitterfitta :D:devil:
 
Ingenting faktiskt. Har bara bra grannar. Men det är ett dyrt hus så unga partyprissar har inte råd att bo här = lugnt. Alla har egna tvättmaskiner och torktumlare också.

Vi bor dessutom högst upp så hör aldrig av grannarna. Ett tag verkade någon hobbysnickra för det kunde börja borras kl 22. Det väckte dock inte dottern så det gjorde inget.
 
Jag har inget emot när dom över oss har fest så det låter, det är ändå bara på helger och lite väntat när man bor i studentlya. Däremot när man kommer ut nästa dag och upptäcker att skräp och beerpongbollar har kastats från deras balkong ner till för altan så blir jag sur. Och inte kl mer nån och städar det heller. :devil:
Försöker ändå hålla snyggt och rensat och uppskattar inte att behöva städa upp för att andra stökar ner på vår uteplats :rage:
 
Jag flyttade för ett halvår sen, och i mitt nya hus är det främst grannarna ovanför som stör. Det låter som att de sätter hälarna hårt i golvet, de möblerar om sent på kvällen, det har låtit som de studsar en boll mot golvet. De klarar inte heller av att vattna blommorna på balkongen utan att duscha min balkong. Hade det varit några droppar hade det bara varit lite irriterande men nu rinner det ner på min balkong i flera minuter och därefter droppar det. Jag har blivit duschad, kläder som vädrar på balkongen blir nerblötta med mera. Har förstås sagt till flera gånger men det verkar svårt för dem att lära sig hur man låter bli att dränka sina grannar. Det rinner även ner på balkongerna under.
En annan granne ställer med jämna mellanrum ut stinkande soppåsar i trapphuset som står där ett dygn och ibland två.

Men jämfört med hur grannarna var i mitt förra området är detta hus jättelugnt. I förra området fanns allt från grannar som parkerade över min ruta, ställde sig på tomgång nedanför min balkong, hade hundar lösa utan uppsyn i trapphuset, kräktes på min balkong, spelade musik långt in på nätterna, möblerade om på nätterna, hade tv på med högt ljud på nätterna. Dessutom hade föreningen en samlingslokal under huset som hyrdes ut till fester. Många skötte sig inte, hade på hög musik som lät in i lägenheten långt efter man fick, gäster som hängde på gården och rökte och skrek. Värst var den gången de hade allsång till tre på natten.

För länge sedan hade jag en granne som söp till, satte på stereon på högsta volym och sedan slocknade. Det dånade i hela huset. Detta hände flera gånger. En gång stängde fastighetsskötaren av strömmen i hela huset för att få tyst på eländet. Det var inte så lyckat eftersom det här var 1993 och säkert hälften av oss i huset vaknade med klockradio och därför försov oss.
Fastighetsskötaren pratade med honom efter det, han lovade att inte göra om det men gjorde det ändå. Till slut sprang han in i min dåvarande kille som hade spelat i ett rätt känt band som han gillade. Min dåvarande tog ett snack med honom om hur han plågar sina grannar och det slutade äntligen.
 
Hemma i stan stör jag mig inte på grannarna.

På landet stör jag mig på att alla grannar tydligen alltid måste ha NÅGON mackapär igång som LÅTER. Ett djävla oväsen.
Ja, det där känner jag igen. I stan är det lugnt och skönt där vi bor men på landet....det enda (?) folk gör där är att jobba på sina hus och trädgårdar med allehanda maskiner. Eller grilla. Jag hatar lukten.
 
Jag flyttade för ett halvår sen, och i mitt nya hus är det främst grannarna ovanför som stör. Det låter som att de sätter hälarna hårt i golvet, de möblerar om sent på kvällen, det har låtit som de studsar en boll mot golvet. De klarar inte heller av att vattna blommorna på balkongen utan att duscha min balkong. Hade det varit några droppar hade det bara varit lite irriterande men nu rinner det ner på min balkong i flera minuter och därefter droppar det. Jag har blivit duschad, kläder som vädrar på balkongen blir nerblötta med mera. Har förstås sagt till flera gånger men det verkar svårt för dem att lära sig hur man låter bli att dränka sina grannar. Det rinner även ner på balkongerna under.
En annan granne ställer med jämna mellanrum ut stinkande soppåsar i trapphuset som står där ett dygn och ibland två.

Men jämfört med hur grannarna var i mitt förra området är detta hus jättelugnt. I förra området fanns allt från grannar som parkerade över min ruta, ställde sig på tomgång nedanför min balkong, hade hundar lösa utan uppsyn i trapphuset, kräktes på min balkong, spelade musik långt in på nätterna, möblerade om på nätterna, hade tv på med högt ljud på nätterna. Dessutom hade föreningen en samlingslokal under huset som hyrdes ut till fester. Många skötte sig inte, hade på hög musik som lät in i lägenheten långt efter man fick, gäster som hängde på gården och rökte och skrek. Värst var den gången de hade allsång till tre på natten.

För länge sedan hade jag en granne som söp till, satte på stereon på högsta volym och sedan slocknade. Det dånade i hela huset. Detta hände flera gånger. En gång stängde fastighetsskötaren av strömmen i hela huset för att få tyst på eländet. Det var inte så lyckat eftersom det här var 1993 och säkert hälften av oss i huset vaknade med klockradio och därför försov oss.
Fastighetsskötaren pratade med honom efter det, han lovade att inte göra om det men gjorde det ändå. Till slut sprang han in i min dåvarande kille som hade spelat i ett rätt känt band som han gillade. Min dåvarande tog ett snack med honom om hur han plågar sina grannar och det slutade äntligen.
Förstår att du flyttade.
 
Ja, det där känner jag igen. I stan är det lugnt och skönt där vi bor men på landet....det enda (?) folk gör där är att jobba på sina hus och trädgårdar med allehanda maskiner. Eller grilla. Jag hatar lukten.
Och dansbandsmusik. Fläktar. Traktorer. Veteranbilar. Fyrhjulingar. Diverse tvåhjuliga typ mopeder.
 
Hemma i stan stör jag mig inte på grannarna.

På landet stör jag mig på att alla grannar tydligen alltid måste ha NÅGON mackapär igång som LÅTER. Ett djävla oväsen.

Så har vi också haft det på landet, och förutom mackapären som låter har de en bergsprängare med usel musik på hög volym:banghead:
 
Vi har bra grannar, väldigt bra. Men den ena har tvång och har ALLTID lampan i badrummet tänt. Varje dag. Varje natt. Så har det varit i 6 års tid.

Det är såklart valfritt, men jag ser det varje kväll på min kvällsrunda med hundarna och är det något mina föräldrar tjatade hål i mitt huvud med så är det att man släcker lampan efter sig när rummet lämnas. Så det stör mitt sinne.

Mycket lindrigt bekymmer.
 
En granne inte kan hålla reda på sina hundar. De rymmer ofta och skäller massor så fort de är ute. Tack och lov bor den grannen ett par hundra meter ifrån oss bakom granngården. I övrigt tycker jag nog alla är bra, men min uppfattning om grannar så här på landet är rätt bred. Nästan alla som bor längs grusvägen är mer eller mindre grannar 😜
 
Jag flyttade för ett halvår sen, och i mitt nya hus är det främst grannarna ovanför som stör. Det låter som att de sätter hälarna hårt i golvet, de möblerar om sent på kvällen, det har låtit som de studsar en boll mot golvet. De klarar inte heller av att vattna blommorna på balkongen utan att duscha min balkong. Hade det varit några droppar hade det bara varit lite irriterande men nu rinner det ner på min balkong i flera minuter och därefter droppar det. Jag har blivit duschad, kläder som vädrar på balkongen blir nerblötta med mera. Har förstås sagt till flera gånger men det verkar svårt för dem att lära sig hur man låter bli att dränka sina grannar. Det rinner även ner på balkongerna under.
En annan granne ställer med jämna mellanrum ut stinkande soppåsar i trapphuset som står där ett dygn och ibland två.

Men jämfört med hur grannarna var i mitt förra området är detta hus jättelugnt. I förra området fanns allt från grannar som parkerade över min ruta, ställde sig på tomgång nedanför min balkong, hade hundar lösa utan uppsyn i trapphuset, kräktes på min balkong, spelade musik långt in på nätterna, möblerade om på nätterna, hade tv på med högt ljud på nätterna. Dessutom hade föreningen en samlingslokal under huset som hyrdes ut till fester. Många skötte sig inte, hade på hög musik som lät in i lägenheten långt efter man fick, gäster som hängde på gården och rökte och skrek. Värst var den gången de hade allsång till tre på natten.

För länge sedan hade jag en granne som söp till, satte på stereon på högsta volym och sedan slocknade. Det dånade i hela huset. Detta hände flera gånger. En gång stängde fastighetsskötaren av strömmen i hela huset för att få tyst på eländet. Det var inte så lyckat eftersom det här var 1993 och säkert hälften av oss i huset vaknade med klockradio och därför försov oss.
Fastighetsskötaren pratade med honom efter det, han lovade att inte göra om det men gjorde det ändå. Till slut sprang han in i min dåvarande kille som hade spelat i ett rätt känt band som han gillade. Min dåvarande tog ett snack med honom om hur han plågar sina grannar och det slutade äntligen.
Ååh hjälp :eek: plötsligt älskar jag mina slarviga men lugna grannar :love:
 
Jag kommer inte på något utan har nog bra grannar helt enkelt. Utom en nån km härifrån som kör förbi som om han var akut kissnödig VARJE gång. Och ja enda gången jag nog bara kännt -rätt åt dig- förra vintern när han hamnade i diket.

Annars väldigt bra grannar :)
 
De skulle väl kunna störa sig på vår hund och katt som gärna rejsar något varv på kvällen:angel:

Det tänker jag ofta på också, min katt är oftast väldigt lugn och stillsam men sent på kvällen/natten kan han få "ryck" och ska rejsa runt, tvärnita och springa i 180 i olika riktningar i lägenheten en liten stund samtidigt som han säger "prrrrr" :nailbiting::D. Hjälper föga att säga till honom :angel:. Har aldrig fått några klagomål iallafall.

Jag sjunger mycket också och det hörs säkert ner till min granne, men han sjunger också och jag har hört honom någon gång när han spelar så jag tror att han har överseende;). I en av mina tidigare lägenheter berömde min granne mig i trappuppgången och sa att hon tyckte att jag sjöng jättebra, det var gulligt :D
 

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 986
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp