Att bo i en lägenhet

Lägenheten jag bor i nu är nog den "minst lyhörda" av alla jag bott i, så det beror helt och hållet på vad du bor i för slags hus.

Så här gör vi:
* Vi spelar inte musik efter kl 22 (möjligen undantag på en fredag eller lördag, men vi sänker åtminstone).
* Vi har surroundsystem till teven, så om vi tittar på film gör vi gärna det innan 22 eftersom basen är rätt hög. Hörs garanterat till dem under.
* Samma sak med dammsugare, tvättmaskin (den centrifugerar så man tror den ska äta sig in till grannen, tror hela trapphuset hör den...) och diskmaskin, vi kör inte dem efter 22 heller. Inte för att vi någonsin har hört någon av grannarnas, men för säkerhets skull.
* Vi går tyst i trappen om vi kommer hem efter 22 och pratar inte (bor högst upp så vi måste gå förbi alla). Samma sak när jag går till jobbet kl 06.
* Vi går försiktigt i lägenheten, inga skor inne och inget klampande eller spring.

Hund har vi inte än, men vi skulle inte låta den kissa inne på gården öht. Nosa - helt ok. Aldrig hund i tvättstugan, men nere i källargången känns det lika OK som i trapphuset. Det vill säga ok, så länge man inte har den boende där typ. Eller låter den nosa runt på andras saker. :)

Spola vatten och duscha gör jag dygnet runt här. Inte för att jag brukar duscha mitt i natten, men 23-00 har jag iaf duschat. Jag har ALDRIG hört någon av grannarna göra detta, och ingen av dem hör vårt heller. Har frågat för säkerhets skull.

Det vi hör är:
* När grannen under tittar på teve (han hör nog lite dåligt).
* När grannbarnen snett nedanför i andra trapphuset hoppar hopprep och springer inne (detta görs ganska begränsat, inte hela dagarna tack och lov).
* Någon av grannarnas tvättmaskin när den centrifugerar, osäker på i vilken lägenhet.
* När det yngre paret snett nedanför oss kommer hem fulla och tappar saker, babblar och dångar i räcket. :) Händer inte heller så ofta.

Jag skulle även vakna av tidningsbudet om det inte var så att vårt sovrum låg allra längst bort från trapphuset.

Och ja, man kan duscha i stort sett hur länge som helst - om du inte har egen varmvattenberedare och det borde du ju ha märkt. Det är väl inte så miljövänligt att duscha i flera timmar dock. :)
 
Tack för tipset @cili :) De ska jag införskaffa när jag kommer hem från semestern :)

@Enya ringt hyresvärden, dom sa, spindel och nät, "adress", noterar de, så får vi väl skicka ut nån och kolla på de, men inte sett att dom varit här, var iaf 2 veckor sen jag ringde. Men ingen har kommit :( Idag fick jag hjälpa att förstöra nätet, och spindeln fick flytta en bit bort, men nu när jag kom hem så satt hen där igen :( Blir till att ta fram de tyngre artilleriet när jag kommer hem från sem. :)
Jag har inget emot spindlar och nät, men har haft några små flugor här inne och höll på att bli tokig. Jag hade inget att slå ihjäl dem med heller och ville inte drämma till med handen för då hade jag nog skrämt nån granne för jag råkar alltid ta i som fasen och MISSAR. Jag tog ett reklamblad och då träffade jag dem och alla tre dog en efter en och nu är här lugn...

Men radar är skitbra! Det tar död på allt... nästan!
 
Hör ni - ni borde prova på att bo i ett kollektiv för döva och hörselskadade! :rofl: Kan nog lova att ni inte kommer att klaga över era stackars grannar sedan :D

Och ja, det faktum att alla var döva/hörselskadade gjorde saken värre, mycket värre. :angel:

Mvh
En som har bott på ett sådant kollektiv med ungefär 30 (om inte mer) fyllda lägenheter/rum.
Menar du att döva och hörselskadade grannar hörs? ;)

Vet du, i dag hörde barnen en granne som hade en radio i gång, de hörde det svagt, men jag hörde inte ett dugg. Det är med andra ord inte helt fel att ha en granne som är hörselskadad :D

I går köpte jag tassar till stolarna här och jag själv slipper bli tokig på ljudet av när man drar ut en stol och jag kan tänka mig att reprisken på golvet inte är lika stor. Tassar ÄR en bra uppfinning, men om de inte funkar så köper jag tennisbollar, banne mig! Värsta klassrumskänslan men effektiva mot låtande stolar och repiga golv. :D

Barnen hade första dagen lite svårt att förstå ljudnivån. Dottern bankar märkligt nog av vattnet från tandborsten när hon använt den så jag bad ett syskon göra det med stängd dör på toa så satte vi oss i soffan och lyssnade. Vet ni hur MYCKET en sån grej låter?! :eek:

Klockan halv 7 på morgon började de leka lite som vanligt. De var tysta och lugna men lekte med Duplo..... jag vaknade av det och bad dem komma och lyssna och de de insåg att det här krafsande i duplot kan man kanske vänta till lite senare att göra, för den som har sovrummet vägg i vägg kanske inte har nån lust att vakna halv 7 till det ljudet.:D

Bra drag att flytta till lägenhet, de är lite lugnare nu och rastar av sig som tusan ute i stället på lekplatser och i skogen bland träd och stenbumlingar och sånt. :D
 
Hm, hur rengörs den efteråt? Jag slutade tvätta i tvättstugan delvis för att alla mina kläder blev så väldigt håriga och läskiga. Känns som att mina grannar i alla fall inte rengjorde efteråt eller att det inte hade någon effekt alls.
Man rengör filter, man rengör gummilisterna runt om luckan, man rengör luckan och alla vrår där och man torkar av själva...hmm... trumman heter det väl. Dessutom kan man köra en tom maskin efteråt om man är osäker på hur mycket hår där kankse är.

Vet man om att man har plagg som är experter på att dra till sig djurhår så skakar man av de kläderna ordentligt innan tvätt. Det gör man oavsett vad som är på, grusiga barnkläder och ytterkläder och liknande också. Det trodde jag alla förstår att man gör? Men normala kläder som är normalt smutsiga tycker inte jag behöver avhåras innan tvätt.
 
Menar du att döva och hörselskadade grannar hörs? ;)

Vet du, i dag hörde barnen en granne som hade en radio i gång, de hörde det svagt, men jag hörde inte ett dugg. Det är med andra ord inte helt fel att ha en granne som är hörselskadad :D

I går köpte jag tassar till stolarna här och jag själv slipper bli tokig på ljudet av när man drar ut en stol och jag kan tänka mig att reprisken på golvet inte är lika stor. Tassar ÄR en bra uppfinning, men om de inte funkar så köper jag tennisbollar, banne mig! Värsta klassrumskänslan men effektiva mot låtande stolar och repiga golv. :D

Barnen hade första dagen lite svårt att förstå ljudnivån. Dottern bankar märkligt nog av vattnet från tandborsten när hon använt den så jag bad ett syskon göra det med stängd dör på toa så satte vi oss i soffan och lyssnade. Vet ni hur MYCKET en sån grej låter?! :eek:

Klockan halv 7 på morgon började de leka lite som vanligt. De var tysta och lugna men lekte med Duplo..... jag vaknade av det och bad dem komma och lyssna och de de insåg att det här krafsande i duplot kan man kanske vänta till lite senare att göra, för den som har sovrummet vägg i vägg kanske inte har nån lust att vakna halv 7 till det ljudet.:D

Bra drag att flytta till lägenhet, de är lite lugnare nu och rastar av sig som tusan ute i stället på lekplatser och i skogen bland träd och stenbumlingar och sånt. :D
Haha klart att barnen kan leka med duplo ju!
Så länge det går lugnt till :)
Man behöver ju inte sluta leva för att man bor i lägenhet :)
 
Lägenheten jag bor i nu är nog den "minst lyhörda" av alla jag bott i, så det beror helt och hållet på vad du bor i för slags hus.

Så här gör vi:
* Vi spelar inte musik efter kl 22 (möjligen undantag på en fredag eller lördag, men vi sänker åtminstone).
* Vi har surroundsystem till teven, så om vi tittar på film gör vi gärna det innan 22 eftersom basen är rätt hög. Hörs garanterat till dem under.
* Samma sak med dammsugare, tvättmaskin (den centrifugerar så man tror den ska äta sig in till grannen, tror hela trapphuset hör den...) och diskmaskin, vi kör inte dem efter 22 heller. Inte för att vi någonsin har hört någon av grannarnas, men för säkerhets skull.
* Vi går tyst i trappen om vi kommer hem efter 22 och pratar inte (bor högst upp så vi måste gå förbi alla). Samma sak när jag går till jobbet kl 06.
* Vi går försiktigt i lägenheten, inga skor inne och inget klampande eller spring.

Hund har vi inte än, men vi skulle inte låta den kissa inne på gården öht. Nosa - helt ok. Aldrig hund i tvättstugan, men nere i källargången känns det lika OK som i trapphuset. Det vill säga ok, så länge man inte har den boende där typ. Eller låter den nosa runt på andras saker. :)

Spola vatten och duscha gör jag dygnet runt här. Inte för att jag brukar duscha mitt i natten, men 23-00 har jag iaf duschat. Jag har ALDRIG hört någon av grannarna göra detta, och ingen av dem hör vårt heller. Har frågat för säkerhets skull.

Det vi hör är:
* När grannen under tittar på teve (han hör nog lite dåligt).
* När grannbarnen snett nedanför i andra trapphuset hoppar hopprep och springer inne (detta görs ganska begränsat, inte hela dagarna tack och lov).
* Någon av grannarnas tvättmaskin när den centrifugerar, osäker på i vilken lägenhet.
* När det yngre paret snett nedanför oss kommer hem fulla och tappar saker, babblar och dångar i räcket. :) Händer inte heller så ofta.

Jag skulle även vakna av tidningsbudet om det inte var så att vårt sovrum låg allra längst bort från trapphuset.

Och ja, man kan duscha i stort sett hur länge som helst - om du inte har egen varmvattenberedare och det borde du ju ha märkt. Det är väl inte så miljövänligt att duscha i flera timmar dock. :)
Nej jag tänker inte ta slut på varmvattnet för grannarna, det vara en tanke jag kom på, du vet :D



I dag träffade jag på en granne som tyckte att det är trist när det luktar urin i hela trappen pga en granne ovanför mig som enligt en annan granne är en "sanitär olägenhet". Den här grannen jag pratade med i dag anser att alla grannar ska gå ihop och klaga på den illaluktande mannen (som vägrar hemtjänst trots ett skriande behov av det). Jag har känt lukt tidigare i trappen, men inte som i dag, frågan är när han bytte kläder senast och hur många gånger han kissat på sig! :eek::wtf: Jag blev dock varnad precis när jag fick lägenheten (av grannen mitt emott, som itne vet var Skåne ligger) att han stinker.
 
Haha klart att barnen kan leka med duplo ju!
Så länge det går lugnt till :)
Man behöver ju inte sluta leva för att man bor i lägenhet :)
Ja det var just det- så länge det går lugnt till;), och det var ju det det inte gjorde just då, det är trots allt fler sätt att leka med Duplo på. Speciellt tidigt på morgonen när man sitter nästan vägg i vägg med grannens sovrum...

Vi kommer från hus på landet och barnen är inte vana vid att tänka på grannar, med andra ord dör de inte av att visa lite hänsyn med sitt Duplolekande halv 7 på morgonen. Det sättet de lekte på hade inte gått hem på fritids i skolan, det stör för mycket.
 
Man rengör filter, man rengör gummilisterna runt om luckan, man rengör luckan och alla vrår där och man torkar av själva...hmm... trumman heter det väl. Dessutom kan man köra en tom maskin efteråt om man är osäker på hur mycket hår där kankse är.

Vet man om att man har plagg som är experter på att dra till sig djurhår så skakar man av de kläderna ordentligt innan tvätt. Det gör man oavsett vad som är på, grusiga barnkläder och ytterkläder och liknande också. Det trodde jag alla förstår att man gör? Men normala kläder som är normalt smutsiga tycker inte jag behöver avhåras innan tvätt.

Jag tror mina grannar helt sonika slängde in hela hundens sovfilt, tog ut den och sedan sprang fnissande därifrån. För kläderna som tvättades i maskinerna efteråt (maskinerna, inte maskinen, en tvätt samlade inte alla hår) hade fler hundhår än någon hundägare jag mötts kläder. Fullt jämförbara med hunden själv i mängd.
 
I dag träffade jag på en granne som tyckte att det är trist när det luktar urin i hela trappen pga en granne ovanför mig som enligt en annan granne är en "sanitär olägenhet". Den här grannen jag pratade med i dag anser att alla grannar ska gå ihop och klaga på den illaluktande mannen (som vägrar hemtjänst trots ett skriande behov av det). Jag har känt lukt tidigare i trappen, men inte som i dag, frågan är när han bytte kläder senast och hur många gånger han kissat på sig! :eek::wtf: Jag blev dock varnad precis när jag fick lägenheten (av grannen mitt emott, som itne vet var Skåne ligger) att han stinker.
Det där är ett svårt och känsligt ämne, vissa äldre skäms-förtränger i det längsta behovet av blöjor och hemtjänst. Enligt egen erfarenhet är det enda som hjälper det att ni gör just så, går ihop och klagar och på det sättet sätter ner foten och får mannen att inse att alla vet.

Jag talar bara av egen erfarenhet, jag hade en gammal mamma som i det längsta förträngde ända tills hon själv fick känna att även golvet under soffan var blött. :eek:
 
Jag tror mina grannar helt sonika slängde in hela hundens sovfilt, tog ut den och sedan sprang fnissande därifrån. För kläderna som tvättades i maskinerna efteråt (maskinerna, inte maskinen, en tvätt samlade inte alla hår) hade fler hundhår än någon hundägare jag mötts kläder. Fullt jämförbara med hunden själv i mängd.
Se det som extra isolering bara, en pälsfibertröja skulle blivit dubbelt så varm efter den tvätten. :idea:

Förresten var glad att det inte var lagårdskläder, vet du hur länge ko-hår finns kvar i allting? Mobilen hårar fortfarande trots att det var 2 år sen jag senast mjölkade. :D
 
Jag tror mina grannar helt sonika slängde in hela hundens sovfilt, tog ut den och sedan sprang fnissande därifrån. För kläderna som tvättades i maskinerna efteråt (maskinerna, inte maskinen, en tvätt samlade inte alla hår) hade fler hundhår än någon hundägare jag mötts kläder. Fullt jämförbara med hunden själv i mängd.
Då kanske det är dåliga tvättmaskiner eller fullständigt samvetslösa tvättande grannar. Hundens sovfilt tvättas inte direkt i en tvättmaskin, inte ens med egen tvättmaskin gjorde jag det. ;) Det är jämförbart med att stoppa in en hund i maskinen ju....

Om hundägare inte är lika fulla med päls trots hund så förstår du kanske att det går att rengöra tvättmaskiner efter tvätt av sina kläder.
 
Det där är ett svårt och känsligt ämne, vissa äldre skäms-förtränger i det längsta behovet av blöjor och hemtjänst. Enligt egen erfarenhet är det enda som hjälper det att ni gör just så, går ihop och klagar och på det sättet sätter ner foten och får mannen att inse att alla vet.

Jag talar bara av egen erfarenhet, jag hade en gammal mamma som i det längsta förträngde ända tills hon själv fick känna att även golvet under soffan var blött. :eek:
Det förstår jag. Det känns dock inte bra att bli indragen i det, som nyinflyttad och yngre. Är man 83 år och anses av grannarna vara en sanitär olägenhet så vet inte jag om hemtjänst ens skulle hjälpa, så det vore ju som att slänga ut karln från huset! :( Dessutom var grannen jag pratade med nästan bedjande mot mig och jag fick känslan att jag som ny skulle dra igång något för att trycka på kommunen, med deras hjälp. "Du som är ung och tuffare, dig kanske kommunen lyssnar på?" Jag ville bara svara att ingen lyssnar på mig.

Jag kan dock inte låta bli att undra varför kommunen inte gör något, när en människa anses leva i misär och vara en sanitär olägenhet, så är det ju uppenbart att han inte kan fortsätta ha det så, det är ju inget värdigt liv. Jag undrar också varför hyresvärden inte tar tag i det, måste grannarna göra det utan hjälp? Hade min hund kissat ner trappan gång efter gång så att det luktar på samma vis så hade jag åkt ut efter bara någon vecka eller två. Vari är skillnaden?
 
Menar du att döva och hörselskadade grannar hörs? ;)

Vet du, i dag hörde barnen en granne som hade en radio i gång, de hörde det svagt, men jag hörde inte ett dugg. Det är med andra ord inte helt fel att ha en granne som är hörselskadad :D
Japp, inte att glömma att det var döva/hörselskadade ungdomar! :eek:

Det hände flera gånger i veckan att man irriterade sig på någon musik med djup bas som hördes lätt in i ens rum :cool: Eller så kom det kompisar på besök och öppnades inte dörren så var det snarare tradition än undantag att man började banka, sparka och skrika högt in i dörren, de gav inte upp så lätt :crazy: Behöver jag säga hur irriterande det var? Jag är ytterst tacksam att jag är hörselskadad, annars hade jag inte fått en enda blund i det huset :D

Att det annars var bus i korridoren och brandlarm ofta behöver jag väl inte säga för sånt händer väl i "vanliga" kollektiv också? :p
 
Då kanske det är dåliga tvättmaskiner eller fullständigt samvetslösa tvättande grannar. Hundens sovfilt tvättas inte direkt i en tvättmaskin, inte ens med egen tvättmaskin gjorde jag det. ;) Det är jämförbart med att stoppa in en hund i maskinen ju....

Om hundägare inte är lika fulla med päls trots hund så förstår du kanske att det går att rengöra tvättmaskiner efter tvätt av sina kläder.

Jo jag tror det var både och, det var inga större problem med de äldre maskinerna -de som använder mycket vatten. Men de nya var hemska direkt. Nåja jag skaffade egen och problemet var löst.

(Jag menar jag har alltså bott och delat tvättstuga med 7 våningshus studenter, korridorslevande, med inga regleringar och inga tvättider, häng där mitt i natten om du vill. Inga problem, bara rena kläder. Bott på som sagt 11 olika ställen i andra hand på olika sätt, men inga hm familjetäta områden, men det var först "husmödrarna" i det här området som ställde till det med sina mjukmedel och husdjur.)

Det är ju möjligt att de bar hundens sovfilt till allmänna tvättstugan för att skona sin egen maskin, vem vet. Men jag håller med om att det var uppenbar lokal galenskap.
 
Jag kan dock inte låta bli att undra varför kommunen inte gör något, när en människa anses leva i misär och vara en sanitär olägenhet, så är det ju uppenbart att han inte kan fortsätta ha det så, det är ju inget värdigt liv. Jag undrar också varför hyresvärden inte tar tag i det, måste grannarna göra det utan hjälp? Hade min hund kissat ner trappan gång efter gång så att det luktar på samma vis så hade jag åkt ut efter bara någon vecka eller två. Vari är skillnaden?

Så länge personen inte själv vill är de svårt för kommunen att göra något, om dom nu vet om det.
 
Nu har jag bott i lägenheten i snart evigheter! Eller ja, i några månader åtminstone och är imponerad över att jag hör så lite från grannarna. Jag hör inte ens dem varje dag. I dag tappade en något, förrgår tappade en annan något, i övrigt är det ytterst sällan. Det känns bra då jag då inte hörs så mycket heller.

Djur och barn har funnit sig tillrätta. Hunden skäller inte inomhus speciellt ofta, ibland händer det när hon vill busa med mig men de gångerna kan jag räkna på en hand. En gång hände det sent på kvällen/natten och då var det på "allvar", hon hörde något som helt enkelt var fel och då fyade jag inte henne utan lät henne vara. Det händer ju mycket rån och sånt mot äldre människor och jag vet inte hur det funkar när porten låses mellan halv 9 och 9 på kvällen, men här går så mycket människor vanligt vis (hemtjänst till flera av grannarna, tex min närmaste) och hon skäller aldrig då, även om hon ibland går fram och med nosen mot dörren luktar och lyssnar på vem det är som är utanför, när hon är nöjd med den insamlande informationen så går hon därifrån igen. Tack gode Gud för en ickestörande hund!

Katten däremot... nu gissar jag att han inte hörs till grannarna, men han verkar verkligen trivas nu då han leker och busar och framför allt då på kvällar och nätter.
:mad::D


Barnen är inte så ofta stökiga så det stör, och det är ju jättebra att det förstår hur man ska vara i en lägenhet med grannar runt. Den äldsta är lite stökig rent allmänt och som hämnd mot mig om jag sagt nej till tex leka med kompis eller så så slänger han sig själv i sängen så den slår i väggen. Han vet ju att jag är noga med ljudnivån här och att jag "straffas" genom att jag kan få klagomål om han stör tillräckligt mycket, det har dock minskat något när jag började dra en krona av veckopengen för varje gång han slänger sig i sängen så där... ;)

På det stora hela är här tyst och lugnt, från alla håll. Jag hör inte porten längre, och aldrig tåget, och själv har jag ljudet på tvn antingen helt avstängt eller väldigt lågt, på mummelnivå. Jag vet helt enkelt inte riktigt vad normal ljudnivå är på tvn och eftersom jag måste ha ljudet på högre än normal ljudnivå så bryr jag mig inte så mycket längre om att försöka hitta rätt nivå. I natt spelade jag TVspel, Super Mario, och några gånger dog den stackars Mario eftersom jag inte hade koll på tiden när tiden tog slut (det hörs varningsljud innan).:rofl:
:D

Musik lyssnar jag alltid på via min Ipod istället för med högtalare, musik måste höras- högt- det ger mig mest då och det funkar inte här bland annat folk och jag står inte ut med musik på mummelnivå (i mina öron alltså, då jag upplever mig höra ytterligare sämre än när jag flyttade in). Det är ett val jag gjorde enbart för husfridens skull. Visst ska man kunna leva normalt i en lägenhet, men jag kände att normal ljudnivå på musik för mina öron är bra mycket högre än hos de med normal hörsel, så då var valet relativt enkelt (om än väldigt ledsamt och till en början väldigt deprimerande).

Det känns bra för oss (barnen också) att bo i lägenhet och det var inte så svårt som det först kändes! :p
 
Växte upp i en lägenhet (brf). Fick tidigt köra mig "reglerna". Ingen dusch före 6 eller efter 22. Lek inne fick vara mindre stojande än lek ute.
Ingen hund i tvättstugan eller förråd. Inte massa stoj i trappen.
Ingen rastning av hund på gården. Jo, när hunden hade uvi och inte hann längre eller som liten valp mitt i vintern så fuskade vi (och andra).

Tappades ett glas på golvet var det dock aldrig en tvekan om att ta fram dammsugaren. Man vill ju ha bort det där till morgonen.

För mig, som sen flytten från föräldrarna, först bott i egen br och därefter hyresrätt har allt funnit sig mer eller mindre naturligt.
Nu, när jag bott i eget hus i fyra år inser jag alla fördelar. Vill jag köra igång en diskmaskin på natten är det ok, likaså ta en dusch.
Borra och sånt (vi renoverar) gör vi inte efter kl 21 pga att grannarna har barn som lägger sig vid den tiden när det är skola.
 
Jag är uppvuxen i lägenhet och ingenstans har det varit tal om att man inte får duscha när man vill.

I övrigt visa hänsyn och det är ju inte så svårt :)
 
*Kan man ta slut på varmvatten i ett sådant här hus? Ett vanligt hyreshus hos ett vanligt hyresbolag i ett vanligt bostadsområde, husen med tre våningar, källare och fyra trappuppgångar. Hur länge kan jag med andra ord duscha?? :angel::devil:

*Jag har egen tvättmaskin men fy farao vad den LÅTER när den tvättar!! Jag har sett att tvättiderna här är mellan 7 och 19 så jag är noga med att inte sätta igång en tvätt före kl 9 och så att sista maskinen slutar kl 19 senast. Men hur mycket hör man som granne av grannes tvättmaskin på toa? Brukar man störas av det?
Jag brukar duscha omkring 20 minuter, mäter inte tiden så noga men från det att jag går in i badrummet tills jag går ut därifrån tar det oftast 20 minuter, och vattnet har aldrig tagit slut här. :up:

Ja, jag störs när min granne tvättar på natten...det låter inte högt men det där "wooowooowooowoooowooo" låter igenom både öronproppar och kudde. :( Som tur är så har h*n inte tvättat nattetid på länge nu.
 

Liknande trådar

Äldre Trodde aldrig jag skulle skapa en sån här tråd. Men nu gör jag det. Vi har en granne (inte i samma hus, men vi bor på samma gård) som...
Svar
7
· Visningar
2 610
Senast: kolblakkur
·
Äldre Har bott i min lägenhet i tre år snart, och det är generellt ett lugnt område jag bor i. Aldrig haft problem med att grannarna i mitt...
Svar
8
· Visningar
5 045
Övr. Katt har jag och sambon (och hunden) haft nu.. Och det börjar minst sagt bli lite jobbigt. *långt* Hoppas någon orkar läsa! Lite...
2
Svar
25
· Visningar
4 318
Senast: mackan
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp