Vad stör ni er på hos era grannar?

På att en grannfamilj parkerar framför förrådsdörren hela jävla tiden och skiter fullständigt fan i omgivningen. Röker i förrådet gör de också. Och är högljudda. Och sjunger karaoke.

Någon i huset har bajsat i förrådet.

Folk i grannskapet slänger sina sopor utanför sophusdörren. Parkeringen som sophuset står på är sjukt skräpigt just nu.

En grannes son parkerar sin moppe framför cykelförrådsdörren jämt.

Och så går det tydligen vägglöss i mitt hus. Som såklart spridits till mig nu. Tydligen grannar som dragit in skiten flera gånger de senaste 2-3 åren. Jag kan alltså inte ens bo hemma utan har sen en vecka tillbaka fått sova på min mammas soffa.

Kanske inte ens behöver nämna att jag drar härifrån så snart köpoängen räcker till en ny lägenhet i ett annat område :meh:
 
Vi har egentligen väldigt bra och tysta grannar men det hindrar mig inte från att störa mig på allt de gör. Grannen vägg i vägg på ena sidan övar på sin elgitarr på kvällarna och sjunger Bob Marleylåtar med lite stönig röst. Han röker också på balkongen så det kommer in på vår balkong. Det bästa med honom är dock att han brukar gå och lägga sig kl 22 så sen blir det tyst.
Grannen på andra sidan är en äldre man som lyssnar alldeles för högt på Lotta på Liseberg på måndagar, men det är väl tack och liv slut nu.
Över oss har vi ett pensionärspar som är helt tysta större delen av månaden men i slutet av varje månad har de ett högljutt gräl där den lilla, till synes väna, tanten hörs skrika ”gubbjävel” och liknande och mannen ifråga muttrar till svar. Detta pågår under kanske en kvart. Sedan är det tyst en månad till. Vi gissar att det har något med räkningar att göra? Kanske är mannen spelmissbrukare?

Snett ovanför oss verkar de hyra ut lägenheten, det är ständigt nya unga personer där som sitter och pratar på balkongen på ett mycket störande vis. Längst upp i huset har vi en medelålders man som ibland på kvällarna vrider upp sin stereo till max ett par minuter för att sedan sänka och därefter åter höja. Detta pågår vanligtvis i cirka en halvtimme innan han travar ner ensam för trappan och går ut i kvällen. Allt är över vid ungefär klockan åtta på kvällen.
I den sista lägenheten verkar två tonårsbröder flyttat in. De kommer stampandes i trappan vid fyratiden på morgonen vardag som helg och jag har aldrig sett nån av dem utan mjukiströja med huvan uppfälld och en cigarrett i munnen.
Puh, jag längtar till hus.
 
Vi bor i villa och har bara bra grannar, men jag är rädd att det snart kommer ändras. Närmsta huset är nämligen ute till försäljning. Kortsidan av vårt hus ligger precis i tomtgräns. Vi har sängen mot den väggen. Och vi har nyss insett att grannhuset har värsta uteplatsen typ två meter från vår vägg. Förra ägaren av grannhuset, en gammal man, var aldrig utomhus så hittills har vi haft det lugnt. Förutom när vi vaknade mitt i natten av att en grävling försökte gräva sig in i vår krypgrund precis utanför vårt sovrum...

När vi bodde i lägenhet hade vi en granne under oss, man ca 40-45 år, som förmodligen spelade FIFA eller nåt. Vi hörde höga basdån och att han vrålade rakt ut. Han var ganska röststark. Vi hörde också när han hade sex (inte så ofta som tur var), och när han nös (det gjorde han ofta och högljutt). Och jag tror inte det huset var särskilt lyhört faktiskt.
 
Bankar de i golvet, parkerar för nära din bil, klippet gräset för tidigt på morgonen, snor dina tvättider eller dammsuger mitt i natten?
Och vad tror ni att era grannar stör sig på hos er?
Har ni haft en konflikt med någon granne någon gång, och hur har ni löst dem isåfall?

Jag vet inte varför men detta ämne intresserar mig :D. Jag har aldrig fått klagomål (inte direkt till mig iallafall) men har alltid varit rädd att störa mina grannar, för att jag är ganska aktiv sent på kvällen/natten. Ska tex sätta igång och storstäda nu och tänker att grannen under mig kanske svär över att jag dammsuger mitt i deras middag eller något. Lika bra att skjuta upp det lite till och starta en tråd på buke först...

Jag stör mig inte så mycket på ljud men blir knäpp när grannar lämnar torktumlaren full av ludd och hår så jag måste städa innan jag ska tvätta, eller tänder ciggen i trappuppgången så det stinker rök. Är dock en såndär som muttrar inombords och knyter näven i fickan, för att jag inte vill ha dålig stämning. Väldigt konstruktivt...

Nu har vi inga grannar på rimligt avstånd iom bor på gård på landet.'
Förra stället jag bodde på hade jag världens gulligaste granne som typ aldrig störde.

I min senaste lght i Sthlm däremot hade jag riktigt jobbiga grannar under mig. Resterande var helt ok. Men de under var döva och använde sin lght som verkstad typ. Ljudet gick genom väggen upp till min lght. Det lät som när man borrar asfalt typ. Och det kunde pågå hela dagar. Ibland behövde jag sova dagtid pga sjukdom. Helt omöjligt! För mig som också hade Hortons som triggas av stimuli var det ju katastrof.
Jag försökte prata med dem iom att jag trodde de inte var medvetna. De var i allra högsta grad medvetna visade det sig. Jävla as!
Efter ett utbrott där jag hoade med polis etc upphörde det.

Har också haft en granne som spelade flygel kl 08 på helger. Det var när jag ofta festade till kl 06 och behövde sova. Inte kul!
 
Nuvarande grannar låter sina valpar kissa och bajsa precis utanför entrén. Det var fine när de var 8 v och de kanske inte hann längre innan de var nödiga. Sådär 6 månader senare är det inte lika kul när det fullkomligt stinker utanför dörren. Bajspåsarna läggs i en hög utanför entrédörren. Hyresvärden har varit på dom men det hjälper inte. Annars så stör jag mig mest på familjen som lagar mat hela dagarna med 7000 kg vitlök. Ska bli skönt att flytta.

Tror våra grannar stör sig på att vi spelar musik var och varannan fredag. Rätt lyhört i huset.
 
Var ska jag börja?
Ungarna, tvillingbröder på 8 år, är rena monster.
Pappan är ensamstående 60+
Mamman är här för tillfället och hälsar på, drogmissbrukare.

Det är ett j-a liv varenda dag där de alla skriker och svär till varandra!


Andra grannen med alla hundarna är ok men nu när valparna börjar växa upp och kommer över hit med och börjat stjäla skor och andra saker är det inte lika gulligt längre..
 
Vi har bra grannar, väldigt bra. Men den ena har tvång och har ALLTID lampan i badrummet tänt. Varje dag. Varje natt. Så har det varit i 6 års tid.

Det är såklart valfritt, men jag ser det varje kväll på min kvällsrunda med hundarna och är det något mina föräldrar tjatade hål i mitt huvud med så är det att man släcker lampan efter sig när rummet lämnas. Så det stör mitt sinne.

Mycket lindrigt bekymmer.
Jag är inte ensam! :rofl:
Det är lägenhetshuset intill vårt egentligen men då jag ser fönstren till den lägenheten från min säng så ser jag att de alltid har ljus på. Hur sent det än är. Och det är inte sovrummet. Små lampor i något fönster kan jag förstå mera men detta är inte sånt.
Jag stör mig lite på det :cautious::p
 
Nu har vi inga grannar på rimligt avstånd iom bor på gård på landet.'
Förra stället jag bodde på hade jag världens gulligaste granne som typ aldrig störde.

I min senaste lght i Sthlm däremot hade jag riktigt jobbiga grannar under mig. Resterande var helt ok. Men de under var döva och använde sin lght som verkstad typ. Ljudet gick genom väggen upp till min lght. Det lät som när man borrar asfalt typ. Och det kunde pågå hela dagar. Ibland behövde jag sova dagtid pga sjukdom. Helt omöjligt! För mig som också hade Hortons som triggas av stimuli var det ju katastrof.
Jag försökte prata med dem iom att jag trodde de inte var medvetna. De var i allra högsta grad medvetna visade det sig. Jävla as!
Efter ett utbrott där jag hoade med polis etc upphörde det.

Har också haft en granne som spelade flygel kl 08 på helger. Det var när jag ofta festade till kl 06 och behövde sova. Inte kul!
:eek:
Som en som kom från dövvärlden så vill jag be om ursäkt, vi har tyvärr också skitstövlar :o Låt dem inte påverka dina framtida möjliga möten med någon döv :heart Jag skulle uppskatta det om någon sa till om sånt! Ibland är jag inte riktigt medveten om hur mycket som hörs genom väggarna då jag hör typ inget. Bara utifall du behöver säga till igen i framtiden :up:
 
:eek:
Som en som kom från dövvärlden så vill jag be om ursäkt, vi har tyvärr också skitstövlar :o Låt dem inte påverka dina framtida möjliga möten med någon döv :heart Jag skulle uppskatta det om någon sa till om sånt! Ibland är jag inte riktigt medveten om hur mycket som hörs genom väggarna då jag hör typ inget. Bara utifall du behöver säga till igen i framtiden :up:

Att de var assholes hade inget att göra med att de var döva. De gjorde en hel del annat mot folk i huset också, medvetet och kalkylerat.
Andra döva behöver inte ta ansvar för de as som råkar finnas som är döva. As är man oavsett om man hör eller ej. Jag tar inte ansvar för alla hörande as. Så det där behöver inte du eller någon annan ta på er!:)
Jag förstår helt att man kan vara omedveten om saker. Men det var inte fallet här. Jag är helt säker på att merparten av döva är fina människor. Men att det precis som för oss hörande smyger in ett par as här och var.
 
Att de var assholes hade inget att göra med att de var döva. De gjorde en hel del annat mot folk i huset också, medvetet och kalkylerat.
Andra döva behöver inte ta ansvar för de as som råkar finnas som är döva. As är man oavsett om man hör eller ej. Jag tar inte ansvar för alla hörande as. Så det där behöver inte du eller någon annan ta på er!:)
Jag förstår helt att man kan vara omedveten om saker. Men det var inte fallet här. Jag är helt säker på att merparten av döva är fina människor. Men att det precis som för oss hörande smyger in ett par as här och var.
:love: Jag förstod nog att du skulle känna så men ville ändå skriva, typ lite ursäkt fastän det är inte alls mitt fel och jag vet det :o Ville också skriva det i allmänhet, så att andra som läser tråden läser mitt inlägg också :up:
Men bläh, vilken otur du hade som mötte dem, tyvärr så påverkar såna personer ändå resten av "oss" då inte alla tar det så bra som du.
 
Jag är inte ensam! :rofl:
Det är lägenhetshuset intill vårt egentligen men då jag ser fönstren till den lägenheten från min säng så ser jag att de alltid har ljus på. Hur sent det än är. Och det är inte sovrummet. Små lampor i något fönster kan jag förstå mera men detta är inte sånt.
Jag stör mig lite på det :cautious::p
Haha, vi har också en lägenhet som vi ser från vårt sovrum. Hon/de som bor där har ALLTID Tv:n igång. Oavsett tid på dygnet. Retar mig orimligt mycket :D
 
Vi har haft grannar som spelar stereo på hög volym timma ut och timma in (vi bor i villa) med stark bas dessutom. Det är olidligt. Varför drar man på sin inomhus-stereo på högsta volym - för att sen öppna dörren så hela grannskapet tvingas lyssna? Och då och då spelar samma låt ungefär 96 gånger i rad.....

Eller låter sina hundar stå och skälla nonstop i ungefär samma antal timmar.

Oj, det är ju en av anledningarna till att jag vill flytta till villa. För att kunna spela stereo på hög volym utan att bry sig om grannarna.
Men ja då kan man ju ha lite respekt iaf kanske och inte lämna dörren öppen iaf...
 
Att mina grannar som bor under mig klampar runt som jag vet inte vad, att de har sex VÄLDIGT högljutt och även bråkar lika högljutt (:(, nästa gång ringer jag nog polisen) och att de kedjeröker nedanför vårt sovrum och vardagsrum.

De skulle väl kunna störa sig på vår hund och katt som gärna rejsar något varv på kvällen:angel:

För mig stör jag mig mest på att jag har grannar överhuvudtaget. Det vill jag inte ha... särskilt inte så tätt inpå som i en lägenhet.
Har fått klagomål på att jag spelar hög musik. Man känner sig låst på nåt vis...
 
Våra grannar ovanpå hör vi inte mycket av, någon enstaka gång när deras hund och katt busar, men det stör inte. Gubben på samma våning stör inte när han är i sin lägenhet, däremot är han fruktansvärd när han är ute med sin hund. Han verkar vara oförmögen att hålla någon annanstans i kopplet än änden, så hunden går vind för våg. Har mött honom med svärmors supersnällt hund ett par gånger, hans hund flyger på svärmors och senast fick jag nog och gav gubben en rejäl avhyvling. Sen stod han och skrek idiot efter mig :crazy:

Värst är ändå grannarna under. De har ca 3 miljoner barn, som börjar skrika vid 19-20 och sen håller de på i ett par timmar framöver. Och mamman skriker på alla hon med. Är det helg kan de skrika vilken tid som helst :meh:
 
Bodde tidigare i ett hus med dagis i botten. Varje morgon inleddes skrikandet vid 07.30-tiden på innergården. Ljudet liksom studsade mellan husen. Ofta vrålade barnen i typ kanon medan de slog med redskap på hinkar. Ibland tappade jag det, öppnade fönstret och vrålade att de skulle hålla käften. Det höll dock i sig i regel ett par minuter. Värst var en unge som låtsas-grinade hela dagarna. BUHUUUÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!! BUÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
Dagispersonalen verkade utöva ngn form av ”fri uppfostran” och lät ungarna vråla utan reson. Förmodar att samtliga med tiden blivit hörselskadade.
Nu har jag flyttat och bor vid en tågräls, känns som himmelriket i jämförelse.
 
Jag bor i ett hus där vi till för en tid sedan, endast bestod av introverta men socialt trevliga människor man kunde stå ut med och dela frukostbordet med ute i trädgården eller ta ett glas vin med sittande i trappan ute i porten. Sen flyttade två hyresgäster och in flyttade hyresvärdens 18-åriga dotter in i en lägenhet och hennes jämnåriga kompis in i den andra. Plötsligt dök det upp en babypool i trädgården som de hade som fotbad men efter bara ett par dagar var vattnet skitsnuskigt, ölburkar och fimpar i gräsmattan, och ett jevla spring i en knakig trätrappa i porten, dörrar som slängs igen och kompisar som snålparkerar inne på gården så man knappt kan öppna porten. Ångestframkallande eurobeatdjblippblopyl som dånar fredag och lördagskvällar...
Vi medelålders introverter gillar inte och drar oss tillbaka. Glor ut bakom gardinen och svär åt ungjävlarna och - kan inte ens klaga till hyresvärden. Vi muttrar när vi möts i trappan och undviker sitta ute i vår fina innerstadsinnergård för det har blivit en ungdomsgård och alla har gått över till kapseltvättmedel för då är det uppenbart att de unga fröknarna som använder pulvertvättmedel som varken torkar av maskiner eller golv efter sig..... Och vi medelålders spelar bra musik på lite för hög volym just tidiga lördags och söndagsmorgnar., riktig musik. Just sayin'.
 
Jag bor på landet med grannar runt 100 meter bort åt alla håll med gräsklippare, motorsågar, grävmaskiner, tävlingsbilar, hästar, hundar, ungar i varierande ålder samt bönder så här låter det jämt på ett eller annat sätt, jag skulle vilka benämna det "ett hörn av världen där livet pågår" för vi tar inte för fem öre hänsyn till varann men är riktigt tighta. På våren kommer det en sån här också på åkern utanför och i år hette parfymen "Eau de schvain number nine". :D Det har luktat svin hela sommaren eftersom det inte kom en droppe regn, stadsborna flydde och har inte kommit tillbaks. :rofl:

Vad jag stör mig på? Tja, ingenting faktiskt.

Visa bifogad fil 19320
 

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 986
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp