Bukefalos 28 år!

Vad tränar ni med er hund?

Sv: Vad tränar ni med er hund?

Planen är väl att lära henne många fler och några roligare grejjer. Typ att lägga tassen på nosen (någon rekommenderade att jag skulle klistra fast något där men hon tyckte det var helt okej att något satt fast i huvudet på henne och skymde sikten..suck) och sådant.

Terriern ska jag väl försöka göra detsamma med, han kan sitta fint och

Det där tassen på nosen håller jag på och ska lära Cerberus nu också. Jag fick tipset att ta en post it-lapp och sätta över ögat så dom inte ser ut. Det fungerade inte på Cebbe heller. Sedan satte jag en genomskinlig tejpbit tvärs över ögat (eh. alltså. det fäster ju inte så det är bara så att det ska störa) men han satt ändå bara och väntade på att jag skulle göra vad jag nu ville med det. Inte ens med en tejpbit runt hela huvudet på honom så fick jag honom att ta bort det, han bara väntar.

Fick tipset att sätta en lös hårsnodd runt nosen på dom, eller en hårklämma lite löst uppe på huvudet/ i luggen. Det sistnämnda fungerar kanske lite bättre när man har en långhårig som jag. ;)
 
Sv: Vad tränar ni med er hund?

Jag tränar en del trick och så med mina. Min ena afghan håller på och utbildas till terapihund så vi tränar allt som han ska kunna inför certifieringen sedan. Utöver det så tränar vi lite LC, men det blir ju inte så ofta och nu när han är licenserad och valpen är för liten så blir det mer att man bara tävlar när säsongen kommer igång. Sedan kör vi lite viltspår när jag har möjlighet och när valpis blir äldre ska jag testa agility eller freestyle med henne. :p
 
Sv: Vad tränar ni med er hund?

Hej. Är ny på buke så detta blir ju samtidigt ett sätt att presentera mig på;)
Jag gör det mesta med mina hundar: Lydnad, agility, spår, sök, apportering, viltspår, freestyle, rallylydnad, bollvallning osv. blir kanske inte så mycket utav varje utan satsar mest på freestylen, lydnaden och agilityn med de hundarna jag har just nu. Men det jag tränar mest med mina hundar är nog tricks(för kroppskontrollen och för att lära mig mer om mina hundar)!:) Blir nog 1 nytt trick i veckan ungefär:D
 
Sv: Vad tränar ni med er hund?

Leia är ffa en aktiv sällskapshund men vi kör bla agility, rallylydnad och viltspår. Målet är att komma ut och tävla under året men det beror på om hon kan fortsätta med sin medicinering eller inte, den räknas som doping = tävlingsförbud:(.
De flesta dagar är hon med mig i stallet och där brukar vi dels träna på att inte jaga kaniner, dels köra lite lydnad och tricks.

Jag håller med tidigare skribenter, gå en kurs! Det finns både mer allmänt inriktade kurser på olika typer av aktivering och mer specifikt inriktade som tex agility- och rallylydnadskurser.
 
Sv: Vad tränar ni med er hund?

Jag tävlar och tänar agility, samt kör lite viltspår på egen hand. Har tävlat i lydnad men har lagt det på hyllan för tillfället. Funderar på att köra lite rallylydnad under våren men vet inte om tiden räcker för det.

Vill du köra agility rekomenderar jag dig att gå en kurs, speciellt om din hund tycker hinderna är läskiga, så får du hjälp med hur du lär in på ett bra sätt.
 
Sv: Vad tränar ni med er hund?

National Dogmanship :bow: asgarvar
e väll sånt Cecar erbjuder , dogwhisper.(horsewhisper vill ju en del kalla sig med naturlig hästhantering, för att det ska låta lite flachigare)
Skynda att ta patent på ordet dogmanship är säkert nån som använder detta sen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad tränar ni med er hund?

Tränar lydnad och ska börja med agility till våren.
Utöver det kör vi lite spår och sök hemma för skojs skull vilket går... sådär.

För övrigt ligger en hel del fokus på att uppföra sig ordentligt med andra hundar (och människor) i närheten och att acceptera päls/klovård.

Tillägg: Sen tränar vi också en del tricks för skojs skull. Tränar mha klicker men min hund är inte speciellt bra på att "bjuda" på olika beteenden så jag får visa lite lätt hur han ska göra och har klickern som en hjälp att belöna.
Min hund är lättlärd men ibland svårmotiverad.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tränar ni med er hund?

Jag tränar bruks/spår, lydnad och vallning med min nuvarande hund. Vallning är det ända vi tävlat än så länge, men tanken är väl att ta oss ut på tävlingsplan inom andra discipliner under det här året.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 663
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 542
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 126
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 437
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp