Vad tror ni?

ChristopherH

Trådstartare
Hej!

Jag har en schäfer/border collie korsning på snart 9 år.

Dom senaste dagarna har han börjat bli hes i rösten (Jag antar kennelhosta) och givetvis blir jag alltid misstänksam när sådant händer och kontaktade vetrinären som berättade för mig att så länge inte hundens allmäna tillstånd försämras och att hunden inte får en högre feber (39.5C +) så skulle jag vara lugn.

Nu har det gått ett par dagar, han är fortfarande rosslig i halsen och hans temp ligger runt 38.5 - 39.0

Bra Saker
- Han dricker vatten
- Han är lekfull
- Han äter mat
- Han bajsar & kissar utan problem

Dåliga Saker
- Han flåsar ibland
- Han har blivit skinkig mot maten sedan han fick vad jag förmodar är hostan och äter väldigt lite av maten, men byter jag maten mot tillexempel Falukorv äter han upp allting på en gång.

Den senaste med maten tycker jag är skum med tanke på att han äter torrmat utan problem sedan tidigare till att minska ner på det nu och sedan gärna äter all falukorv istället.

Just nu tar jag det dag för dag och ser hur det känns men kanske inte bör panika?
 
Hur har det gått? Är hunden bättre? Det finns något som Laryngeal förlamning (eller larynx förlamning), vilket är en förlamning i hundens struphuvud. Det kan vara lättare eller svårare problem. Typiskt är att det drabbar äldre storvuxna raser. Oroa dig inte, det är inte det första man tänker på om hunden för övrigt är frisk. Hundar kan bli hesa av infektion i halsen eller av att de skällt mycket.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
12 904
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 831
Senast: Fraegd
·
Hundhälsa Hunden är sex år gammal och har aldrig haft minsta magproblem förutom att han är opererad för magomvridning i feb-13, och att han (redan...
2
Svar
24
· Visningar
11 240
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp