Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två sovande hundar i soffan. Modern Family på tv:n. Väntar på att färgen på väggen ska torka så att jag kan måla ett lager till. Världens sämsta färg, är tunn som mjölk så den täcker absolut inget. Ska strax beställa soffa :)

Jag har haft rätt svullna underben. I många år. Och varit duktig och använt stödstrumpor.

Sedan åkte jag på semester till Kina 2007. Det sista vi gjorde innan hemresan var att unna oss helkroppsmassage.
Då var jag rejält svullen om benen pga värme, flygresor, mycket sittande i buss. Minst en centimeters ödem runt hela smalbenen.
Fattar inte hur det gick till, men efter den massagen - som alltså även innefattade benen - har jag inte varit svullen om benen.
Mycket märkligt och jag kan absolut inte förstå hur det där gick till.
:D
Plus faktumet att lymfmassage är rätt taktil.

Minns första gången jag talade med en överläkare om det och hen sa att det inte var att tillråda eftersom det var så hårdhänt, och mitt område runt bröstet fortfarande var så påverkat av operation och strålning. Men kunskaperna har ökat.

Egentligen är det rätt märkligt att funktionen i ett helt cirkulationssystem i hela kroppen är så lite känt.

@kryddelydd Spännande hade varit helt klart intressant och veta vad massören egentligen gjorde, härligt att det hjälpte så bra :)

Japp.
I min tämligen trötta ände märkte jag att han lade frottéhanddukar på benen (han masserade inte heller rygg "naken" utan genom t-shirt) och sedan lade jag inte märke till så mycket mer. Utom, då, att jag inte haft bensvullnad på tio år därefter.
Och jag tror ju inte på sådant...
mer än, förstås, att massage kan vara mycket välgörande för spända muskler.

Japp.
I min tämligen trötta ände märkte jag att han lade frottéhanddukar på benen (han masserade inte heller rygg "naken" utan genom t-shirt) och sedan lade jag inte märke till så mycket mer. Utom, då, att jag inte haft bensvullnad på tio år därefter.
Och jag tror ju inte på sådant...
mer än, förstås, att massage kan vara mycket välgörande för spända muskler.

Idiopatisk förbättring? ;) :D Det hade verkligen varit intressant att veta hur han gjorde :)

När jag var på väg hem genom skogen satt det helt plötsligt en bulldog mitt på vägen. Stannade för att kolla och hade genast tiken i knät. När jag tittar upp igen kommer det en boxer farande och kastar sig upp i knät han med. Jag hann precis stänga dörren innan det kom mötande trafik i runt 100 km/h.
Vände och åkte tillbaka till Forsheda där distriktarna håller till. De fick kolla chip och så ringde jag ägaren. Hon fick tillbaka sina hundar och jag har en bil som är helt förstörd av hundklor, de hann riva mycket på den korta stunden!

Svär över att sökfunktionen i mejlen segat ner helt efter uppdateringen. Först trodde jag att jag sökt på något ovanligt ord och att det inte hittades av den anledningen, men sen ändrade jag till ett annat ord och medan jag skrivit det här har den fortfarande inte hittat ett enda mejl med det ordet. Hur f-n gör jag nu?

Och innan jag postar det här: nej, outlook har fortfarande inte hittat något. :down: :mad:

När jag var på väg hem genom skogen satt det helt plötsligt en bulldog mitt på vägen. Stannade för att kolla och hade genast tiken i knät. När jag tittar upp igen kommer det en boxer farande och kastar sig upp i knät han med. Jag hann precis stänga dörren innan det kom mötande trafik i runt 100 km/h.
Vände och åkte tillbaka till Forsheda där distriktarna håller till. De fick kolla chip och så ringde jag ägaren. Hon fick tillbaka sina hundar och jag har en bil som är helt förstörd av hundklor, de hann riva mycket på den korta stunden!
Nu ska du inte klaga,massor med kärlek på vägkanten,det är inte alla som får det .
Hoppas ägaren var ångerfylld ,dom kunde ju dött.

Och då riskerar livmodern till slut få nog och i ett par kraftiga kramper stöta ut allt blod som samlats i slemhinnorna. Störtblödning, alltså. Mig hände det när jag låg i bikini i en solstol på Santorini. :arghh:
Men :turd::yuck:
På mig har dom funkat strålande,även i större o oftare dos.

Ser att det är hundar i tråden idag. Sällar mig till det för idag har jag lyckan att vara hundvakt :bump: Jag har varit hundlös i många år nu men i själ och hjärta är livet inte helt utan hund. Som tur är så har jag en del vänner och grannar som ibland behöver hjälp med sina så jag boostrar lite hundgos.

Men :turd::yuck:
På mig har dom funkat strålande,även i större o oftare dos.
Det gjorde de på mig också, fram till dess. Jag hade mycket mens så de var perfekta när jag var på semester och ville blöda mindre. Men det som hände den gången var gräsligt.

Jag fick ju ligga kvar ett tag och fundera på hur fan jag skulle lösa det, det var ju folk runtomkring. Jag hade en tampong inne men insåg att den nog var på väg att ramla ut. Så jag svepte sarongen om mig där jag låg, petade så diskret jag kunde upp en tampong till för att stoppa den första, stoppade in alla pappersnäsdukar jag hade i bikinitrosan, svepte om mig sarongen som en kjol och försökte så värdigt jag kunde skrida till serveringen längst bort på stranden där det fanns toalett. Vilket inte var så lätt eftersom jag räknade med att jag hade en stor blodfläck på sarongen. :meh:

Det gjorde de på mig också, fram till dess. Jag hade mycket mens så de var perfekta när jag var på semester och ville blöda mindre. Men det som hände den gången var gräsligt.

Jag fick ju ligga kvar ett tag och fundera på hur fan jag skulle lösa det, det var ju folk runtomkring. Jag hade en tampong inne men insåg att den nog var på väg att ramla ut. Så jag svepte sarongen om mig där jag låg, petade så diskret jag kunde upp en tampong till för att stoppa den första, stoppade in alla pappersnäsdukar jag hade i bikinitrosan, svepte om mig sarongen som en kjol och försökte så värdigt jag kunde skrida till serveringen längst bort på stranden där det fanns toalett. Vilket inte var så lätt eftersom jag räknade med att jag hade en stor blodfläck på sarongen. :meh:
Utan dom rann blodet längs med benen på mig,med tex blodspår från sängen genom huset till toa,då gällde det att undvika alla mattor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
822
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 081
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 197
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V