Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni? Ang. halt häst

F

fantastique

En stor helt felbyggd häst, jättehuvud, långa ben med stora hovar, inga muskler över ryggen eller baken, som förövrigt ser ut som baken på ett 1 årigt fullblod. Rids hårt, mycket, långa galopper ute. Den är nu halt fram, svullen och mycket trycköm på senorna på sidorna över kotan. ägarna tror att den har skadat sig på väg in från hagen. De tycker att det inte är någon fara, och den går ut i hagen med andra som vanligt, trots att man ser att den har ont:cry: . är jag petig?
 
Sv: Vad tycker ni? Ang. halt häst

Ingen som har lust att kommentera?:confused:
 
Sv: Vad tycker ni? Ang. halt häst

Nej, du är inte petig! Det låter som en överansträngning. Om symptomen finns på båda fram är det knappast troligt att den har"skadat sig på väg in från hagen". Jag tycker absolut att man borde låta en vet. titta på hästen. Den borde dessutom stödlindas om den är svullen. Om man dessutom ser att den har ont är det direkt grymt att låta den bara gå utan åtgärd/smärtlindring!
Försök övertala ägarna att ta ut en vet. om du kan. Lycka till!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tycker ni? Ang. halt häst

Nä petig är du definitivt inte, försök få ägaren att ta ut veterinär o titta på det, låter i mina öron som om hästen är överansträngd.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 576
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 850
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp