Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

ia_ skrev:
Men... om de nu ska ha plastkorten, varför inte bara ha en klisterlapp som man får när man betalt för årets licens, bytar man mellan olika typer av licenser får man naturligtvis en ny plastbricka, men majoriteten har ju samma sorts licens år efter år...

:bow: Håller med!!
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Öhm, nej!(?)
Klart du kan bli uppklassad på häst med, iaf i dressyr men jag antar att det är så i hoppning med.. Men jag vet inte hur poängen är osv.
!!
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

I hästhoppning finns inget uppklassningssystem. Du kan ha vunnit 15 1,40 och får fortfarande hoppa 0,90 nästa tävling om du skulle känna för det...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Aha, är det inte? Så då har man lärt sig nått nytt idag igen!
Men, ja det kanske funkar bra ändå..? Har aldrig haft koll på hoppningen.. Så typ.. Malin får hoppa en.. 0,90 med flippan om hon skulle känna fört? (nu tror jag då inte att hon skulle göra de ville bara påpeka de, är inte helt dum :angel: ;) )
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Precis. Det får hon. :) Och personligen tycker jag att det är bra och att det inte borde finnas något uppklassningssystem i ponnyhoppning heller...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Jag är så gammal att jag minns när uppklassningssystemet togs bort för stor häst.
Innan det togs bort, så utestängdes faktiskt flera ekipage från tävling över huvud taget!
Det var en och annan "rosettplockare" som vann/placerade sig massor i tex 1,00 och 1,10, men där hästen inte hade kapacitet för 1,20 (eller LA som det hette då).
De fick ju då helt enkelt inte starta, de hade för höga poäng för klassen!
En och annan klass var "öppen för hästar startberättigade i XX", men det var ju inte många.

Så med det vill jag säga, jag håller med dig! Bra att det togs bort! :bow:
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Men varför finns det kvar på ponny? Det är bara under en begränsad tid man kan tävla ponny och man har inte riktigt tid att vänta ut de två år det tar för poängen att försvinna.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Ja det kan man undra varför?! :confused:

För att inte nog många protesterar? Eller för att för många ponnyföräldrar skulle hacka på de barn som får fler rosetter än deras eget? :devil:
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Ja, det är ju så det låter. "Det skulle bli så många rosettjägare då." Eller så skulle det inte det eftersom ryttare som normalt tävlar högre klasser kan kliva ner och slå rosettjägarna på fingrarna. Och dom som nu är rosettjägare skulle våga tävla mer än lokalt för att de skulle kunna återvända till de lägre klasserna om det inte skulle fungera.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Hm, en fundering bara.. Om jag vet med mig att jag absolut inte kommer att tävla högre än lokala tävlingar i år, så räcker det att lösa lokal licens för mig?? Eller har jag fått allt om bakfoten?? Det är ju stor skillnad på att betal 165 kr o 825 kr eller vad de va.. tacksam för svar.. :confused:
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Du har alldeles rätt, tänker du bara tävla lokalt så räcker det med en sådan licens.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Gud såå underbart skönt!!! Jag bävade värkligen för att betal 825 kr för att bara tävla klubb o lokaltävlingar. Nu är jag lättad. :bow:
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

rider bara lokal så det är ju inte så farligt... värre nästa år då blire nog högre.. :crazy:
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 470
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Usch jag känner mig väldigt upprörd över sättet SBK/UG lydnad (utvecklignsgruppen för lydnad) hanterar arbetat med de nya...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: Kattla
·
Hundavel & Ras Lite diskussion om utställningar och anmälningsavgifter. Eftersom jag tycker det är intressant att veta vad folk tycker. Förra året på...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp