Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Det som blir dyrare är nog samma sak som blir dyrare på andra ställen där "skattemedel" ska betala.
Det snikas åt sig alltså! Tex så läste jag att förbundet nu ålagts att INTE ta med "släkt och vänner" när anställda på förbundet skulle utomlands på olika projekt, tävlingar och sådant!

Sådant och att administrationen blir överdrivet dyr, det tror jag är orsaken till kostnadsökningen.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Och hur mycket redovisas? De kan ju spendera hur mycket pengar de vill, vi vanliga dödliga har ju ändå ingen insyn...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Alla företag har ju revisioner regelbundet, där ska det upptäckas om någon gör något som inte är tillåtet.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Du kan säkert få ut dessa från förbundet om du är intresserad.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Tja... Det är möjligt. Jag kanske inte har varit tillräckligt intresserad. Men åtminstone på ett distriktsårsmöte tyckte vi att de skulle bli offentliga. Vi fick inte mycket till svar...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Revisorer granskar inte så faktiskt.
Rent olagligt och rent omoraliskt är två helt skilda saker!
Dessutom så kan ingen revisor i världen granska varenda litet kvitto, på varenda liten resa.

Så bara för att ngn utgift är laglig, behöver inte alls vara synonymt med att den är lämplig.

Jag vet, för jag jobbar med just sådant...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Fast jag tror iaf inte att prisökningen sponsrar anhörigas resor....
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Nej det tror inte jag heller. Men att som vi nu kallar det "sponsrar anhörigas resor", det är en del av den alltför höga administrativa kostnaden förbundet har.

Bara en sådan sak som att resa med tåg. Priset på 2:a klass och 1:a klass är stor. Gissar att det är samma på flyg?
Ngn "högt uppsatt" ska åka i tjänsten utomlands. Jobbarkompisen/sambon/barnet har en liten tjänst i förbundet, så den åker också med i tjänsten. Men behövs det?
Lite sådana saker tror jag gör att kostnaderna "skenar".
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Skit.....
Jag tycker det är skit, med att dom höjer licenserna!

Inte nog med att det annars är dyrt att åka och tävla. Här uppe har vi dessutom väldigt få tävlingar(dressyr). Resvägen är dessutom emellanåt 25-30 mil, enkel väg!!! :cool:

Att man måste lösa nationell licens när det inte knappt existerar nationella tävlingar här uppe, känns... :devil:

Nä, man borde istället få betala licensen vid tävlings året, eller terminens slut. Och då betala för det man har tävlat. Antalet tävlingar och status. Om det är möjligt :confused:

Då skulle det bli mera rättvist för oss som bor här uppe, som har långt mycket mindre tävlingar att fara på och avsevärt längre resvägar till dessa tävlingar...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Det var en smart idé! Att betala i efterskott menar jag.
Jag löste min regionala/nationella licens i fjol, och red bara 3 ynka tävlingar. Varav en då var lokal för jag ställde upp i ett Div III lag.
Det var dyrt för 3 tävlingar för mig...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Blir nog svårt att lösa praktiskt att betala i efterhand... Men är annars en bra idé tycker jag!

Jag tycker att de kunde delat upp licenserna annorlunda, min uppfattning är att de allra flesta rider lokalt/regionalt. Så en licens som gäller tom regionala tävlingar och en för nationellt/elit tävlande (som såklart gäller fom lokal nivå).

Om jag ser till mig själv kommer jag mestadels att tävla lokat nästa år, men måste trots detta lösa den nationella senior licensen då jag kommer att rida FT som går regionalt.

Nä en licens för runt 400-500 kr som gäller lokala och reginala tävlingar skulle jag gärna se! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Tycker att det är hutlöst!

Inom distansritten gör varje ryttare inte så många starter, en fyra fem per år. Det betyder att det kostar runt 200 kr per start till varje tävling.

Och vad får vi för licensen? En ynka försäkring? Oerhört dyrt försäkringsbolag måste jag säga!

Resultathanteringen okej, men inom distansen publicerar vi dem själva och vi finns inte ens med i den nya databasen.

Inom western hade de i af förr när jag var med licensavgift vid varje start.

Jag har ingen lust att sponsra ridsportsförbundet med mina pengar.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Och försäkringen är ju rätt onödig den också.
I allafall jag har redan försäkring för både mig och hästen på annat håll, och de gäller även när jag tävlar.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Jag fick det till 9 st..regionala nästa år + att typ 4 av dom är meetings..
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Men då har du räknat inomhustävlingarna också gissar jag? Jag tävlar inte inomhus.

Såg ngt meeting som gick utomhus, känns bra att man flyttat närmare "distriktets storstad", så man kan åka på dem utan att natta över! :bow:

Ska inte ni ha ngn regional nästa år? Kollade i tävlingsterminen men hittade ingen! :cry: Eller har jag läst slarvigt?
Jag gillade verkligen den jag var på hos er i år! :bow:
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 470
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Usch jag känner mig väldigt upprörd över sättet SBK/UG lydnad (utvecklignsgruppen för lydnad) hanterar arbetat med de nya...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Kattla
·
Hundavel & Ras Lite diskussion om utställningar och anmälningsavgifter. Eftersom jag tycker det är intressant att veta vad folk tycker. Förra året på...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp