vad väger?

Seabaz

Trådstartare
vad väger en normal schäferhane?
och en normal colliehane?

mamman till våran hund är schäfer av gamla typen. Ganska hög och stabil men inte så ruggigt kraftig kanske?

pappan är hälften schäfer och hälften collie och ganska grov med mycket päls.

Kan avkomman bli hur som helst?

Vi träffade en renrasig schäfer som var 1 månad äldre och den var ju mycket högre än våran hund men mycket valpigare, långa ben, smal kropp, stort huvud.. Inte såå fin (än).

Medans våran hund är mindre men väldigt mycket bredare och stabil med jättetassar!
Vad kan man förvänta sig om man nu kan förvänta sig något?
Han är 6 månader och är 61 cm hög och väger 25 kg (plus minus)
Från nos till svansfäste är det ca 95 cm (plus minus)

ta bort "http://" för att se
Bild från igår: http://hem.passagen.se/retra/budda1.JPG
 
Senast ändrad:
Sv: vad väger?

Min "Schäfer" (75 sch/25 BorderCollie) är nyligen vägd..han är fin i kroppen och ingen övervikt alls...han vägde 38,5 kg..han är 5,5 år....Collie har jag ingen aning om
 
Sv: vad väger?

Min grabb vägde strax under 40 kg när vi var på kliniken sist. Han är två år och renrasig schäfer. Absolut inte fet tvärt om.

Han är ca 72 cm hög. Läste just nu på schäferklubbens sida om rasstandard. Normalt för en hane var mellan 60-65cm i mankhöjd.
 
Senast ändrad:
Sv: vad väger?

Min renrasiga schäferhane väger ca 40 kg, är ca 63 i mankhöjd, fin i hull ( absolut inte fet )men välmusklad. Han är tre år.
 
Sv: vad väger?

Jag mailade uppfödaren till min hund angående höjden. Hon blev helt förskräckt. Hon ska komma hit och "kontrollmäta" honom själv. Detta var inte bra för kommande utställningar.

( åååh vad synd, hoppas att vi inte får vara med :angel: )
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 329
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 035
Senast: Dandylinn
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 583
Senast: squarepants
·
Hundhälsa Jag har en Golden Retriever hane som nyligen blivit 1 år. Men vi har ett problem, han är tjock och går inte ner i vikt trots minskad...
2 3
Svar
55
· Visningar
9 322
Senast: Springsteen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp