Vad vet ni om kombinationen Frieser-Fullblod?

Sv: Vad vet ni om kombinationen Frieser-Fullblod?

Tack för alla tröst och styrkekramar det värmer!

Nu har den värsta sorgen och chocken lagt sig både hos mig och stoet. Hon var jätteorolig och letade överallt de första dygnen. Nu har juvret sjunkit undan och hon har slutat leta, hon verkar nöjd med att gå med sin kompis och hennes föl.

Jag har fått erbjudande från hingstägaren att betäcka om iår men jag vet inte riktigt om jag vågar... Stoet som förlorade sin iår betäcker jag inte om men jag har ett annat fbl sto som skulle kunna funka. Vad tycker ni? Om jag gör det blir det med intention att sälja avkomman, jag vågar inte göra någon mer till mig... (det här var den andra som var gjord till mig som dog :cry: ) Hur ser marknaden ut? Finns det efterfrågan? Risken finns ju att jag ändrar mig på den punkten om allt går bra ;) men jag känner att jag vill ha en plan. Stoet jag (ev. )betäcker i år är vassare i temperamentet än det andra, hur är era ston? Hingsten har utmärkt temperament men det är ju stoet som fostrar... Av hennes två tidigare avkommor är en vass (men trevlig) och en supertrevlig, samma pappa till båda. En chansning alltså.
 
Sv: Vad vet ni om kombinationen Frieser-Fullblod?

Tråden slutade ganska sorgligt men nu tycker jag vi sparkar liv i den igen :) Här kommer relativt nya bilder på min frieser/fullblodskille Elton

485883.jpg


485881.jpg
 
Sv: Vad vet ni om kombinationen Frieser-Fullblod?

hej. jag har en korsning fjord/freiser, super trivsam. född 2007, finns på Ekerö.:laugh:
 
Sv: Vad vet ni om kombinationen Frieser-Fullblod?

Tidigare i tråden beskrivs ett avelsprojekt som någon bedriver att få fram "vikingahästar" och då korsar fjording & frieser. Vet inte riktigt om jag tror på att de blir så lika "vikingahästar" dock..

Vad var tanken bakom den minst sagt udda korsningen?
 
Sv: Vad vet ni om kombinationen Frieser-Fullblod?

KL

Min frieser/fullblodsåring växer så det knakar, här är han på betet med jämnåriga hästar.

Eltonbete.jpg
 
Sv: Vad vet ni om kombinationen Frieser-Fullblod?

Tack :) Han har vuxit som sjutton i sommar, tappade en del hull och muskler men nu är han fin igen
 
Sv: Vad vet ni om kombinationen Frieser-Fullblod?

Nu ser han ju riktigt trevlig ut Minna!

Jag har ju sålt min lilla fullblod/friesertös men lägger in några av dom sista bilderna jag tog på henne innan hon for i alla fall.

DSC_0027r2.jpg

DSC_0053red.jpg

DSC_0010.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 065
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
871
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp