Bukefalos 28 år!

Väggbeslag, vad?

gul_zebra

Trådstartare
Jag ska sätta upp nya gardinstänger men väggbeslagen jag köpte på Ikea passar visst inte... Behöver beslag på max runt 1,5 cm bredd, typ den här modellen eller liknande: http://www.icahemma.se/hallare-p-12062-c-1110.aspx
Jag har googlat mig fördärvad men jag hittar bannemig ingenting. Är det någon som vet var jag kan få fatt i beslag?
 
Jag ska sätta upp nya gardinstänger men väggbeslagen jag köpte på Ikea passar visst inte... Behöver beslag på max runt 1,5 cm bredd, typ den här modellen eller liknande: http://www.icahemma.se/hallare-p-12062-c-1110.aspx
Jag har googlat mig fördärvad men jag hittar bannemig ingenting. Är det någon som vet var jag kan få fatt i beslag?

Men Ikeas går ju att ändra storlek på? Iallafall den sorten jag har. Där väljer man själv vilket tjocklek det ska vara på stången genom att klistra i dom där gummitjosan som finns med i förpackningen.
 
Varken Jysk eller Hemtex (som jag antar att du menade @Korven ?) har nånting som passar.
Helt galet, det är inte konstiga fästen jag har heller så SÅ svårt borde det inte vara att hitta tycker jag O_o Får väl köpa vinkeljärn och spraymåla i värsta fall.

Men Ikeas går ju att ändra storlek på? Iallafall den sorten jag har. Där väljer man själv vilket tjocklek det ska vara på stången genom att klistra i dom där gummitjosan som finns med i förpackningen.
Tjocklek ja, men de är för breda för att få plats här :down:
 
Jag har exakt samma problem! Jag vet att Clas Ohlsson har, men där var det slut och de visste inte när det skulle komma in nya. Hittade också på ÖB, en förpackning kvar som var trasig. Har hittat på Åhléns och Hemtex men de är förjävligt dyra :(
 
Jag har ju såna som passar i stenåldersbeslagen(?) som sitter i väggen. Men jag fick leta länge och nu minns jag inte var jag köpte dem.
 
Jag har exakt samma problem! Jag vet att Clas Ohlsson har, men där var det slut och de visste inte när det skulle komma in nya. Hittade också på ÖB, en förpackning kvar som var trasig. Har hittat på Åhléns och Hemtex men de är förjävligt dyra :(
Ah ja Clas Ohlsson kikade jag på... Slut både i butik och på webben. ÖB har jag inte kikat på däremot, får smita förbi där imorrn. Dollarstore är väl reservplanen annars men det blir bara dyrt att behöva köpa hela set, speciellt när jag behöver fler hållare än stänger.

Ja jag förstår inte hur några sketna små hållare kan vara så dyra?! Själv ska jag ha 12 st, det blir ju skitdyrt! O_o Ska dock köpa sprayfärg för att måla en ljusstake, så hittas ingenting så provar jag vinkeljärn. Vad har jag att förlora liksom, själva krokarna är ju billiga iaf. Kanske behövs nån mutter i rätt dimension också iofs... Nåja. Får jag bara upp stängerna före advent utan att behöva betala multum så är jag nöjd.
 
Är domk för breda att få ner i beslagen som sitter i väggen? Jag fick använda mig av en hammare... Då kunde jag slå ner dom...
Ja alldeles för breda. Tar jag hammare så förstör jag nog bara de som sitter på väggen istället. Lite vanskligt i en hyresrätt dessvärre, helst hade jag bytt ut de som sitter där helt istället...
 
Ja alldeles för breda. Tar jag hammare så förstör jag nog bara de som sitter på väggen istället. Lite vanskligt i en hyresrätt dessvärre, helst hade jag bytt ut de som sitter där helt istället...

Har också hyresrätt, i ett rum har jag tagit bort det som sitter där redan och skruvat i domm nya i väggen. Jag sparar dom som satt och åtgärdar det när jag flyttar. Översta skruvhålet i beslagen passade till dom nya så det vart bara ett nytt hål och det är inget svårt att spackla igen sedan när och om jag flyttar.
 
Är det diametern på gardinstången som är för stor? De går alltså inte ner i själva halvmånen?

I så fall brukar jag böja ut dem en smula, men det beror ju på hur mycket - om det är rätt uppfattning om problemet vill säga.
 
Har också hyresrätt, i ett rum har jag tagit bort det som sitter där redan och skruvat i domm nya i väggen. Jag sparar dom som satt och åtgärdar det när jag flyttar. Översta skruvhålet i beslagen passade till dom nya så det vart bara ett nytt hål och det är inget svårt att spackla igen sedan när och om jag flyttar.
Nice! Själv har jag betong och saknar borrhammare. Hade det inte varit en hyresrätt så hade det kanske varit lönt att skaffa en, men nu känner jag bara ett enda stort "orka".

Är det diametern på gardinstången som är för stor? De går alltså inte ner i själva halvmånen?

I så fall brukar jag böja ut dem en smula, men det beror ju på hur mycket - om det är rätt uppfattning om problemet vill säga.
Nej det är själva hållaren som inte går ner i de som sitter på väggen.
Jag har sånahär: https://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=81457&stc=1&thumb=1
Och köpte sånahär: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30219889/ som var för breda för att passa.
 
Jag har likadana. Ikeas superbilliga set passar där i! Irja heter det, kostar 10 kr. Nackdelen är ju då att stången är en fast längd, men å andra sidan kan man säkert hitta nåt annat användningsområde för den medföljande stången och sätta i en av en annan längd där i.
 
Jag har likadana. Ikeas superbilliga set passar där i! Irja heter det, kostar 10 kr. Nackdelen är ju då att stången är en fast längd, men å andra sidan kan man säkert hitta nåt annat användningsområde för den medföljande stången och sätta i en av en annan längd där i.
Thanks! Hade helt missat de. Var på Biltema ikväll och köpte vinkeljärn dock, funkar visst klockrent det med, måste bara spraymåla de :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
32 257
Senast: Lobelia
·
Småbarn Ja, han får såklart också åka i bilen, men i vilken stol? :D Vi har precis köpt en Skoda Fabia (halvkombi) som andrabil. Den levereras...
2
Svar
24
· Visningar
5 024
Senast: turbofling
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp