vägra visa id

Status
Stängd för vidare inlägg.

landsbygdsbo

Trådstartare
En miljöpartist har dragit igång en kampanj som går ut på att man ska vägra visa id när man kommer in i Sverige via Öresund....var han bor?
I Alingsås. Blir långt att pendla...
Dessutom låter han meddela att kampanjen blivit en framgång, många har anmält sitt intresse.
Frågan är bara hur många som sitter kvar i Danmark ? ;)
 
En miljöpartist har dragit igång en kampanj som går ut på att man ska vägra visa id när man kommer in i Sverige via Öresund....var han bor?
I Alingsås. Blir långt att pendla...
Dessutom låter han meddela att kampanjen blivit en framgång, många har anmält sitt intresse.
Frågan är bara hur många som sitter kvar i Danmark ? ;)
Visst kan man vägra visa id men då får man ju även vara beredd på konsekvenserna. :)
 
Jo, men visst är det härligt att sitta uppe i Västergötland och vägra visa id i södra Skåne?

Det är inte en kampanj, utan en aktion som äger rum på lördag. Det är alltså inte pendlare som uppmanas att inte visa ID. Framförallt är det en kritik mot den MP:s partiledning, om jag tolkar saken rätt.
 
Det är inte en kampanj, utan en aktion som äger rum på lördag. Det är alltså inte pendlare som uppmanas att inte visa ID. Framförallt är det en kritik mot den MP:s partiledning, om jag tolkar saken rätt.
Jo jag gör den tolkningen med, att man ska åka ner för att provocera fram bra press. "- svenskar kommer inte in"
Fast det vore bättre att de ställde sig vid färjan till Visingsö istället. Då vore det i alla fall lite humor med det hela...
 
Jo jag gör den tolkningen med, att man ska åka ner för att provocera fram bra press. "- svenskar kommer inte in"
Fast det vore bättre att de ställde sig vid färjan till Visingsö istället. Då vore det i alla fall lite humor med det hela...

Jo.

Och jag erkänner att jag tycker att det är lite tramsigt.
Visst, man tycker att det är fel med gränskontroller och att man ska visa ID-handlingar.
Men att då demonstrativt åka till Danmark för att visa att man utan ID-handling inte får komma in i landet när lagen säger att utan ID-handling kommer man inte in i landet - tja, det blir ju lite dumt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: MML
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 102
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 963
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 061
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp