Vägrar sluta mata våra stallkatter

Sv: Vägrar sluta mata våra stallkatter

:confused:

Ska man avliva utekatter i förebyggande syfte eftersom risken finns att de blir påkörda? Frysa ihjäl lär ju knappast vara en reell risk om den själv kan välja när den kommer in i värmen. Och stallkatter kan ju bli trampade av hästar ganska lätt.
Är nyfiken på hur du tänker faktiskt.
 
Sv: Vägrar sluta mata våra stallkatter

Man kan knappast skylla på grannen att man väljer att avliva en katt för att den går dit:cry:
 
Sv: Vägrar sluta mata våra stallkatter

Svarar flera!

I detta läge,och jag orkar inte dra hela historien,det har varit en "process" som heter duga,så för kattens skull,och jag ser till djurets bästa,inte mitt eget bästa,så var det bäst för honom att avlivas! Inget jag har gjort i glädje:mad:
De som är insatta i hela historien från början till slutförstår mitt val! Det är en ganska lång historia som nästan passar i Grannfejden!
 
Sv: Vägrar sluta mata våra stallkatter

Då får du nog leva med att andra inte förstår ditt val om du inte kan ta dig tid att förklara hur det låg till, tycker det är jättetråkigt att skriva att man inte orkar med att förklara.
 
Sv: Vägrar sluta mata våra stallkatter

Det handlar inte om att orka på det viset att jag tycker det är jobbigt,utan att jag inte orkar att dra hela historien igen,det är en lång och tråkig historia,har berättat den flertal gånger,och det känns som man tjatar!

Men när stallkatten kom för ett antal år sen till stallet,så var det för att den skulle vara där,där finns inga större faror för katter,för bara för att det är en stallkatt så ska den inte springa vind för våg,man har ett ansvar!

Men jag antar att du inte har en susning om hur och var jag bor med tanke på att du svarar som du gör när jag skriver om trafiken! Och precis,där jag bor är inget lämpligt ställe för en katt och springa hur som helst,jag har järnvägen på ena sidan huset,E4an på andra sidan,och gamla E4an ett par 100m bort,och precis utanför husknuten åker tung trafik till ett cementgjuteri och även busslinjetrafiken..
Jag bor definitivt inte i ett kattbra samhälle,det kan man se ett par gånger i veckan här när man går på vägen..Det ligger några platta här..

Jag vet inte vad du tycker om katter och ansvar..Men jag kan inte låta en katt springa här,det är mitt ansvar som ägare att skona så gott det går från skador! Jag tar ansvar för mina djur! Jag hade aldrig skaffat katt hit där jag bor,då hade den fått varit inne! Och en inspärrad katt,nej,den vill vara ute!
Det är ena delen..

Den andra är grannen,som gått så långt med att jag till slut polisanmälde henne! Och då har det gått långt!

Jag har inte avlivat katten för att jag anser att det är ett nöje!!

Och egentligen har jag ingen orsak att förklara mig för ett gäng okända människor,för förhoppningsvis så avlivar man inte katter/djur för nöjes skull,utan det finns en rimlig förklaring och genomtänkt beslut bakom när inga andra möjligheter finns!!
 
Senast ändrad:
Sv: Vägrar sluta mata våra stallkatter

Precis!
Det är lätt att döma..
 
Senast ändrad:
Sv: Vägrar sluta mata våra stallkatter

Jag hoppas att du inte tolkade det som att jag dömde, i så fall hade jag inte frågat dig hur du tänkte innan jag skapade mig en klar bild. Jag förstod inte bara, det var allt.
Beklagar att det blev som det blev med katten och om du tog illa upp.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 527
Övr. Katt Vi har blivit med katt. Den flyttade helt enkelt in i stallet och flyttade inte vidare sen. Tanken är att han ska fortsätta vara...
Svar
7
· Visningar
1 421
Senast: Sol
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 062
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: gentleknight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp