Välja gym?

Aionee

Trådstartare
Hur resonerar ni när det är dags att välja gym att bli medlem på? Vad är mest avgörande? Platsen gymmet ligger på? Vad för redskap/maskiner det finns? Vilka personer som gymmar där? Kompisar? Priserna? Vad ska ett bra gym ha för att ni ska vara intresserade av att stanna/fortsätta?
Brukar ni gå och prova träna på flera gym innan ni bestämmer er, eller hur har ni gjort? :)

Tänker typ att det brukar vara stor skillnad på friskis och svettis inne i stan och någon kraftsportsklubb. :p (eller tänker jag för mycket på stereotyper nu?)
 
Hur resonerar ni när det är dags att välja gym att bli medlem på? Vad är mest avgörande? Platsen gymmet ligger på? Vad för redskap/maskiner det finns? Vilka personer som gymmar där? Kompisar? Priserna? Vad ska ett bra gym ha för att ni ska vara intresserade av att stanna/fortsätta?
Brukar ni gå och prova träna på flera gym innan ni bestämmer er, eller hur har ni gjort? :)

Tänker typ att det brukar vara stor skillnad på friskis och svettis inne i stan och någon kraftsportsklubb. :p (eller tänker jag för mycket på stereotyper nu?)


Lätt platsen, mitt gym ligger på gångavstånd hemifrån, det är perfekt, då kan jag duscha hemma och slipper åka någonstans svettig efter gymmet.

Vilka personer som gymmar bryr jag mig inte om, jag kör spinning som är "anonymt" och gymmar på själva gymmet med PT så då kör vi vår grej liksom! :)
 
Det ska ligga lättillgängligt med bra öppettider, ha vettiga priser och helst en separat tjejdel. Rena och fräscha lokaler också, såklart. Vad det finns för träningsutrustning är faktiskt det jag bryr mig minst om, när jag tränat på gym så har jag gjort mitt bästa av det som funnits.
 
Säger också att det är nära hemmet. Ligger det långt bort/är krångligt att ta sig dit kommer kortet inte användas många gånger. Därefter kommer priset, öppettider och sedan lokaler, utrustning och sist vilka som tränar där.
Jag kör mest övningar i maskiner som brukar finnas överallt så jag klarar mig på de flesta gym :p pris och öppettider påverkar också. Jag vill kunna träna morgon, lunch och eftermiddag/tidig kväll och är inte beredd att lägga hur mycket som helst på kortet då gymmet är komplement till övrig träning.
 
Pris, var det ligger och hur mycket pass det finns dom tider jag kan träna.
Vi tränar på Friskis då det är bra pris, dom har 4 anläggningar man kan träna på och har många bra pass och bra gym med möjlighet att träna med instruktör om man vill.
 
Lokaler/utrustning och vilka som tränar där.
Jag började på "dyra" gymmet först, fina lokaler ljust, ordning och reda. Lite väl mkt klädtävling tyckte jag efter ett tag och bytte till "billiga" med lite trista källarlokaler men helt ok utrustning. Men bara efter 10talet pass gav det rysningar att åka dit. Alla halvkriminella på byn tränar där, massmördarmusik i högtalarna och definitivt inte drogfritt förstod jag rätt snabbt.

Snabb som en iller bytte jag till "dyra" gymmet igen. Jag skiter i vad andra tycker man bör ha på sej när man svettas så länge man är hel och ren (gärna ren på alla sätt)
 
Lokaler/utrustning och vilka som tränar där.
Jag började på "dyra" gymmet först, fina lokaler ljust, ordning och reda. Lite väl mkt klädtävling tyckte jag efter ett tag och bytte till "billiga" med lite trista källarlokaler men helt ok utrustning. Men bara efter 10talet pass gav det rysningar att åka dit. Alla halvkriminella på byn tränar där, massmördarmusik i högtalarna och definitivt inte drogfritt förstod jag rätt snabbt.

Snabb som en iller bytte jag till "dyra" gymmet igen. Jag skiter i vad andra tycker man bör ha på sej när man svettas så länge man är hel och ren (gärna ren på alla sätt)
Måste bara få fråga.. "Massmördarmusik"? Vad är det för musik? :p
 
För mig är det viktigt att det finns bra tillgång till fria vikter och stänger så jag slipper stå och vänta för länge. Sen att det är bra öppettider och fräscht i lokalerna. Sen har jag i praktiken inte så många gym att välja på inom rimligt avstånd så får göra det bästa av situationen och ta det som matchar mina krav någorlunda.
 
Läget. Vad som funkar beror på hur livet i övrigt ser ut. Nu blir det hyggligt nära hemma, bonus är att det är nära en vettig löpslinga. Kan värma upp i spåret och köra lite gym efter.

Tidigare var det viktigast att det funkade på morgonen, på väg till jobbet (hade hästarna efter jobbet). Då handlade det om läget och att de öppnade tillräckligt tidigt.

Jag tränade i o f s 5 dagar/vecka så hyggligt seriöst, men inte på en sådan nivå att utrustningen spelar avgörande roll för min träning.

I vår by har vi nu fem gym, alla med dygnet runt öppet.
 
Hur resonerar ni när det är dags att välja gym att bli medlem på? Vad är mest avgörande? Platsen gymmet ligger på? Vad för redskap/maskiner det finns? Vilka personer som gymmar där? Kompisar? Priserna? Vad ska ett bra gym ha för att ni ska vara intresserade av att stanna/fortsätta?
Brukar ni gå och prova träna på flera gym innan ni bestämmer er, eller hur har ni gjort? :)

Tänker typ att det brukar vara stor skillnad på friskis och svettis inne i stan och någon kraftsportsklubb. :p (eller tänker jag för mycket på stereotyper nu?)


Minns inte varför vi valde vårt gym faktiskt, det är nog en 8 år sedan nu vi började träna där.
Men det jag gillar med stället är att det är lite mindre och väldigt blandat med folk allt från pensionärer till bodybuilders. Förut hade de även gruppträningar som jag gillade, tyvärr fick de ta bort de för ett tag sedan, vilket jag kan sakna.
Men gymmet är inte närmast vårt hem, utan vi måste ta bil/buss eller cykla om vi orkar.
Finns ett gym närmare men det har inte så bra rykte.

Gillar även att gymmet har både hantlar, lösa vikter, maskiner, löpband mm. Och även bastu och solarie som ingår i priset, som ligger i ungefär samma prisklass som övriga gym i området, lägre pris om man binder upp sig längre.
 
Läget är klart viktigast. Nära hemmet eller nära jobbet. Om det inte finns nära hemmet så ska det ligga på vägen hem så att jag inte måste åka en omväg.

Sen måste det ha bra öppettider, vara fräscht och ha tillräckligt med utrustning (samt lagom många besökare) så att man inte behöver lägga tid under träningen på att stå i kö.

Priset är inte viktigt.
 
När jag bodde i stockholm så valde jag ett gym som var populäras, fanns överallt, alla kompisar tränade där, etc. Så fick grymt läge oavsett man var hemma, på jobbet, stallet etc. Det enda jag inte fick var bra pris.

Nu när jag bor på landet utanför en liten stad så blir det stans enda gym vare sug man vill eller inte..
 
Det ska ligga lättillgängligt med bra öppettider, ha vettiga priser och helst en separat tjejdel. Rena och fräscha lokaler också, såklart. Vad det finns för träningsutrustning är faktiskt det jag bryr mig minst om, när jag tränat på gym så har jag gjort mitt bästa av det som funnits.
Vad är det som gör att du vill ha en tjejdel?
 
Vad är det som gör att du vill ha en tjejdel?
Hittills när jag varit på gym så har det vid varje tillfälle (förutom någon enstaka gång när det bara varit jag och max en till där) varit så att någon dykt upp och stört träningen, oftast genom usla raggningsförsök. När jag är på gym så är jag där för att träna, inte för att försöka fixa en dejt.
 
Jag hade två gym att välja på. Jag valde baserat på pris, öppettider och läge. Absolut lite mindre fräscht och sämre utrustning än det hutlöst dyra, men mycket bättre öppettider och något bättre läge, men det skiljer inte så mycket.
Jag har fortfarande inte bestämt mig för om de andra som tränar på mitt gym är en fördel eller nackdel; å ena sidan är det trevligt att träffa en annan typ av människor än de jag oftast umgås med, å andra sidan är det lite tråkigt för motivationen att det är ytterst få som, utifrån vad jag ser, verkar träna med målsättningar som liknar min. Det hade varit kul med lite pepp liksom!
 
Hittills när jag varit på gym så har det vid varje tillfälle (förutom någon enstaka gång när det bara varit jag och max en till där) varit så att någon dykt upp och stört träningen, oftast genom usla raggningsförsök. När jag är på gym så är jag där för att träna, inte för att försöka fixa en dejt.

Men om en tjej kommer och raggar då? :D

Men annars förstår jag dig, när det händer brukar jag iof mest ta det som en komplimang och köra vidare! Tycker någon att man är het svettig och osminkad med håret slickat mot huvudet är det väl lite kul! :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 115
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 595
Senast: Ramona
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp