Välja gym?

För mig är läget och utbudet absolut viktigast. Om det inte finns pass som jag gillar och som går i direkt anslutning till mina arbetstider så får det vara, för då kommer jag förmodligen inte att komma iväg speciellt ofta. Mitt gym ligger på hemväg från jobbet, vilket innebär att jag kan spara in restiden till/från gymmet. Sedan går jag bara på högintensiva cirkelträningspass just nu, för det är kul och ett bra komplement till vad jag tränar annars (löpning, dans) och mitt gym har sådana pass varje dag före och/eller efter min jobb. Jag tränar inte med maskiner eller fria vikter så utbudet på den sidan (eller utbudet av andra typer av gruppträningspass) spelar ingen roll för mig. Inte heller bryr jag mig direkt mkt om vilka andra som tränar där. Priset tycker jag iofs är viktigt, men jag betalar gärna mer för att få ett kort som jag kommer att använda.. Man får se det som kostnad per pass tycker jag.
 
Men om en tjej kommer och raggar då? :D

Men annars förstår jag dig, när det händer brukar jag iof mest ta det som en komplimang och köra vidare! Tycker någon att man är het svettig och osminkad med håret slickat mot huvudet är det väl lite kul! :p
Det har hittills aldrig hänt, och om det någonsin skulle hända så tänker jag lite fördomsfullt att det lär vara lättare att tacka nej till en tjej som raggar än när det är en halvfet, sliskig medelålders man som raggar på allt som rör sig (ungefär). Hade folk kommit förbi och bara sagt någon komplimang hade det varit en sak, men när de står och hänger nästan över en, inte går att få tyst på och känns allmänt påträngande, då är det inte kul och inget som jag kan ta som en komplimang heller.
 
Jag valde gym på badet eftersom jag även vill kunna simma. För personlig del så tar det 20 min enkel resa till alla gym så jag valde det gym där jag får mest för pengarna :p:D
 
Jag hade två gym att välja på. Jag valde baserat på pris, öppettider och läge. Absolut lite mindre fräscht och sämre utrustning än det hutlöst dyra, men mycket bättre öppettider och något bättre läge, men det skiljer inte så mycket.
Jag har fortfarande inte bestämt mig för om de andra som tränar på mitt gym är en fördel eller nackdel; å ena sidan är det trevligt att träffa en annan typ av människor än de jag oftast umgås med, å andra sidan är det lite tråkigt för motivationen att det är ytterst få som, utifrån vad jag ser, verkar träna med målsättningar som liknar min. Det hade varit kul med lite pepp liksom!
Nyfiken, vad har du får målsättning? :)
 
Nyfiken, vad har du får målsättning? :)

Jag tränar för att jag mår bra av att röra mig, för att kompensera för mitt i övrigt väldigt stillasittande liv med kontorsjobb.
Jag tränar för att bli starkare. Jag vill bli starkare för att ha en hållbar kropp, som klarar ett kontorsjobbsliv.
Jag vill bli starkare för att det är fränt att ha en kropp som klarar utmaningar, som orkar, som hänger med mig när jag kommer på knäppa idéer.
En liten del av målsättningen är också estetiskt - jag vill se om det funkar att forma kroppen och bygga muskler.

Jag tränar inte för att bli smalare, jag är naturligt spinkig. Jag har fått frågan varför jag tränar, trots att jag är smal. Hen meddelade även att hen tänkte sluta träna när hen blivit smal.
 
Jag tränar för att jag mår bra av att röra mig, för att kompensera för mitt i övrigt väldigt stillasittande liv med kontorsjobb.
Jag tränar för att bli starkare. Jag vill bli starkare för att ha en hållbar kropp, som klarar ett kontorsjobbsliv.
Jag vill bli starkare för att det är fränt att ha en kropp som klarar utmaningar, som orkar, som hänger med mig när jag kommer på knäppa idéer.
En liten del av målsättningen är också estetiskt - jag vill se om det funkar att forma kroppen och bygga muskler.

Jag tränar inte för att bli smalare, jag är naturligt spinkig. Jag har fått frågan varför jag tränar, trots att jag är smal. Hen meddelade även att hen tänkte sluta träna när hen blivit smal.
Verkar som en väldigt sund inställning! :)
Jag tycker också det verkar finnas väldigt många kvinnor (männen verkar snarare prata om att bli större/starkare) som gymmar enbart med tanke på vikten och gå ner i vikt, vilket är väldigt tråkigt i mina ögon. Som tur nog är finns det alla slags människor på "mitt" gym, även fast majoriteten är män, och alla har sina egna målsättningar även fast man peppar varandra. Det är mycket styrkelyft/tynglyftning i communityt dock så ofta är det många som har samma inställning till gymmandet. Men ja, jag kan relatera till det du skriver. Jag är också smal men vill bli starkare och att träna gör mig glad/får mig att må bra.
 
Hur resonerar ni när det är dags att välja gym att bli medlem på? Vad är mest avgörande? Platsen gymmet ligger på? Vad för redskap/maskiner det finns? Vilka personer som gymmar där? Kompisar? Priserna? Vad ska ett bra gym ha för att ni ska vara intresserade av att stanna/fortsätta?
Brukar ni gå och prova träna på flera gym innan ni bestämmer er, eller hur har ni gjort? :)

Tänker typ att det brukar vara stor skillnad på friskis och svettis inne i stan och någon kraftsportsklubb. :p (eller tänker jag för mycket på stereotyper nu?)
Platsen och priset måste jag prioritera nu just (tyvärr). Vårdledig med mannen som jobbar borta så jag gymmar då jag får barnvakt på ett litet gym i grannbyn. Pensionärsgym men bättre än inget. Cable maskin finns så man kan göra mycket där. Hänger med en kompis typ 1-2 ggr i mån till gymmet i stan,då lyxar jag till det. Typ halvdagsprojekt att träna. Älskar det gymmet. Stort,mycket människor,många på toppnivå. Ändå känner jag mig hemma fast jag absolut inte är vältränad själv. Hänger ofta där de stora svettiga killarna tränar med 'massmördarmusik',man lyfter liksom lite bättre brevid allt testosteron:laugh:
 
Verkar som en väldigt sund inställning! :)
Jag tycker också det verkar finnas väldigt många kvinnor (männen verkar snarare prata om att bli större/starkare) som gymmar enbart med tanke på vikten och gå ner i vikt, vilket är väldigt tråkigt i mina ögon. Som tur nog är finns det alla slags människor på "mitt" gym, även fast majoriteten är män, och alla har sina egna målsättningar även fast man peppar varandra. Det är mycket styrkelyft/tynglyftning i communityt dock så ofta är det många som har samma inställning till gymmandet. Men ja, jag kan relatera till det du skriver. Jag är också smal men vill bli starkare och att träna gör mig glad/får mig att må bra.

Tack, jag försöker hålla träningen sund och positiv.

Tyvärr får jag nog hålla med dig i uppdelningen kvinnor och män. På mitt gym är det enbart kvinnor (olika avdelningar kvinnor och män) och de flesta verkar ha viktnedgång som sitt främsta mål. Inget fel i det och jättepositivt att kvinnorna tar sig tid att träna. Mitt enda problem är att jag saknar någon relatera till i min träning.
 
Platsen var det absolut viktigaste för mig, det måste ligga så att jag kan ta mig dit utan för mycket krångel.
Då hade jag två att välja på, det ena var billigare men hade nästan inga pass att välja på så då fick det bli det lite dyrare med fler pass att välja på. Tränar en del utanför pass också men vill väldigt gärna ha många pass att välja på för att öka chansen att jag kommer i väg. Nuvarande gym ligger så att en joggintur från jobbet är perfekt uppvärmning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 595
Senast: Ramona
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 091
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 919
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp