Välja mobiltelefon

YaHilweh

Trådstartare
Jag står i dilemmat att jag ska förnya mitt abonnemang. Eller ja, jag ska byta från halebop (Telia) till något som går på Telenors nät.
I samma veva ska jag byta mobiltelefon. Jag vill egentligen inte byta då jag är nöjd med vad jag har. Men jag har diabetes och vill kunna använda min blodsockermätare och då måste den kopplas till mobil.

De enda som är kompatibla är Samsung och Apple.
Jag har tittat lite på en iPhone 7 men vad är skillnaden på en 6, 7 och en 8?

Jag behöver absolut inte ha det senaste, men vill gärna ha en vettig kamera.

Vad finns det för samsungmodeller?
 
Vimla är Telenors dotter-lågprisbolag
Man får dock ingen telefon med deras abonnemang utan köper den separat i valfri butik.
 
Jag står i dilemmat att jag ska förnya mitt abonnemang. Eller ja, jag ska byta från halebop (Telia) till något som går på Telenors nät.
I samma veva ska jag byta mobiltelefon. Jag vill egentligen inte byta då jag är nöjd med vad jag har. Men jag har diabetes och vill kunna använda min blodsockermätare och då måste den kopplas till mobil.

De enda som är kompatibla är Samsung och Apple.
Jag har tittat lite på en iPhone 7 men vad är skillnaden på en 6, 7 och en 8?

Jag behöver absolut inte ha det senaste, men vill gärna ha en vettig kamera.

Vad finns det för samsungmodeller?
Dom flesta nyare samsung har vettigare kameror än iphone. S-modellerna är väl dom som är värstingvarianterna.
 
Jag står i dilemmat att jag ska förnya mitt abonnemang. Eller ja, jag ska byta från halebop (Telia) till något som går på Telenors nät.
I samma veva ska jag byta mobiltelefon. Jag vill egentligen inte byta då jag är nöjd med vad jag har. Men jag har diabetes och vill kunna använda min blodsockermätare och då måste den kopplas till mobil.

De enda som är kompatibla är Samsung och Apple.
Jag har tittat lite på en iPhone 7 men vad är skillnaden på en 6, 7 och en 8?

Jag behöver absolut inte ha det senaste, men vill gärna ha en vettig kamera.

Vad finns det för samsungmodeller?

Framgår inte vad du har för budget?

Pixel 2 har bästa kameran. Jag hade satsat på den om kameran är prio.
 
Framgår inte vad du har för budget?

Pixel 2 har bästa kameran. Jag hade satsat på den om kameran är prio.

Budget är inte det viktiga. Det viktiga är att den är kompatibel med min bls-mätare.

Därför har jag inte skrivit något om kostnad. :)
 
Jag har haft iPhone sedan iPhone 4 och samtidigt haft Samsung som jobbmobil i 4 år. Båda plattformarna gör jobbet, i stora drag lika bra, men omställningen mellan dem är varken rolig eller produktiv. Så om du har tidigare vana från endera så skulle jag föreslå att välja utifrån det.
 
Jag köpte ny telefon nyligen. Valde mellan iphone 8 och samsung S8. Jag har läst massvis med jämförelser och de verkar vara helt likvärdiga på typ alla punkter. Samsung går att köpa lite billigare än iphone dock, beroende på vad man hittar för deal.
I slutändan handlar det nog om vilket OS man känner sig mest bekväm med.
Jag valde iphone8 och är jättenöjd. Har haft iphone länge så det är invant och enkelt för mig :)
 
Dom flesta nyare samsung har vettigare kameror än iphone. S-modellerna är väl dom som är värstingvarianterna.
Fast om man läser många recensioner så verkar det inte vara ngn större skillnaf på kamerakvalitet mellan iphone och samsung. Man måste såklart jämföra samma ”årgång”.
 
Jag har haft iPhone sedan iPhone 4 och samtidigt haft Samsung som jobbmobil i 4 år. Båda plattformarna gör jobbet, i stora drag lika bra, men omställningen mellan dem är varken rolig eller produktiv. Så om du har tidigare vana från endera så skulle jag föreslå att välja utifrån det.
Jag är van vid båda delarna. Börjar dra mot Apple då vi har allt i Apple här hemma. Varför vi nu har det när ingen egentligen tycker om det.. Men ändå
 
Fast om man läser många recensioner så verkar det inte vara ngn större skillnaf på kamerakvalitet mellan iphone och samsung. Man måste såklart jämföra samma ”årgång”.
Pratat med folk i butik om det och så länge jag inte väljer en iphone 6s så är kameran likvärdig i de flesta modeller.
 
Jag köpte ny telefon nyligen. Valde mellan iphone 8 och samsung S8. Jag har läst massvis med jämförelser och de verkar vara helt likvärdiga på typ alla punkter. Samsung går att köpa lite billigare än iphone dock, beroende på vad man hittar för deal.
I slutändan handlar det nog om vilket OS man känner sig mest bekväm med.
Jag valde iphone8 och är jättenöjd. Har haft iphone länge så det är invant och enkelt för mig :)

Just nu har jag börjat välja mellan iphone 7 eller iPhone 8, vad jag förstod på försäljaren så är det egentligen inte så mycket som skiljer de telefonerna åt. Annat än trådlös laddning och sådant. Men i användarvänlighet ska det vara väldigt lika.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag er hjälp igen. Min Iphone 5 har lagt ner, har nästan ingen battertid och kameran är katastrof. Jag har alltid haft...
2
Svar
22
· Visningar
1 701
Senast: cewe
·
IT & mobiler Så har även jag lyckats spräcka skärmen på min mobil. :( Jag har iPhone 7 i dag och vill byta upp mig. Allra helst till iPhone XS om...
2
Svar
25
· Visningar
2 166
Senast: mandalaki
·
Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 429
Senast: Red_Chili
·
IT & mobiler Jag har sen en tid tillbaka börjat fundera på att köpa en ny mobil, då den jag har börjar ge upp efter 5 års trogen service. Jag har...
Svar
16
· Visningar
946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp