Vilken telefon ska jag köpa?

Stinaelin

Trådstartare
Nu behöver jag er hjälp igen.

Min Iphone 5 har lagt ner, har nästan ingen battertid och kameran är katastrof. Jag har alltid haft Iphone och vill gärna fortsätta med det. MEN hör rykten om att alla Iphone har dålig batteritid tyvärr. Funderade ändå på en Iphone 7 eller 8, men så förstår jag att de har lightningkabel för hörlursingång. Uselt!

Jag vill inte lägga en förmögenhet, tycker redan att 5000:- är massor för en jäkla telefon. Vill ha bra batteritid och bra kamera och helst en Iphone. Dessutom får den inte vara för stor. Vill få plats med den i fickan på jackan eller i midjebandet när jag springer.

Hör att Huawei och Samsung är bra, men jag känner att ett byte från Iphone kan orsaka höga blodtryck för mig.

Vad ska jag göra?
 
Jag har haft både iPhone, Samsung och nu senast Huawei som tjänstetelefon. Huawei är överlägset den bästa jag haft! Grym batteritid, grym kamera, skitenkel att använda och har massor av smarta funktioner.
 
Jag har köpt en Xiaomi Mi 9T för ca 2mån sen. Supernöjd! Större batteri än de flesta andra modeller jag kollat på, vilket var viktigt för mig.
 
Jag skaffade en iPhone 8 förra året. Fick då med en adapter för hörlurar. Inte använt själv eftersom jag har AirPods eller over ear med bluetooth.
5891FBCC-ECF1-4560-97E9-F2AD9D1B78AD.jpeg
 
Jag har haft både iPhone, Samsung och nu senast Huawei som tjänstetelefon. Huawei är överlägset den bästa jag haft! Grym batteritid, grym kamera, skitenkel att använda och har massor av smarta funktioner.
Hur stora är de? Vill helst ha en ganska liten telefon, har för mig att Huawei är ganska så stora?
 
Jag tycker inte Iphone har dålig batteritid. De blir ju dåliga om telefonen är gammal men en ny iphone oavsett modell håller batteri bra.
Min 5:a var ganska så kass från början, men jag har ju alltid köpt telefoner som redan är gamla för de nya operativsystemen, och det tar väl på batterikraften att köra med för "modernt" operativsystem va? Så då får jag samma problem om jag alltid köper gammal modell. Och det är väl 7:an och 8:an redan eller?
 
Jag har köpt en Xiaomi Mi 9T för ca 2mån sen. Supernöjd! Större batteri än de flesta andra modeller jag kollat på, vilket var viktigt för mig.
Intressant, verkar mycket billigare än de andra som jag kikat på. Tyvärr är den väl ganska stor. Och de har inte vanlig aux-ingång för hörlurar, eller hur?
 
Intressant, verkar mycket billigare än de andra som jag kikat på. Tyvärr är den väl ganska stor. Och de har inte vanlig aux-ingång för hörlurar, eller hur?
Den är några (typ 3) mm längre än min Huawei mate 10 lite, annars exakt lika stor, och den har vanligt 3.5mm anslutning för hörlurar :) den känns dock större eftersom skärmen går hela vägen ut och inte har någon "list" varken uppe eller nere :) jag köpte den med 128 gb minne.
 
Min 5:a var ganska så kass från början, men jag har ju alltid köpt telefoner som redan är gamla för de nya operativsystemen, och det tar väl på batterikraften att köra med för "modernt" operativsystem va? Så då får jag samma problem om jag alltid köper gammal modell. Och det är väl 7:an och 8:an redan eller?

Jag har en sjua och har inte märkt av någon sämre prestanda vid uppdateringar av operativsystemet. :) Min håller dock att på att dö av andra anledningar, den har levt ett hårt liv. :D

Jag skulle kolla på en åtta om jag var du. Den kommer stoppa bra många år till.

Och ja, det finns många bra bluetoothlurar. Jag har i flera år kört med JBL Reflect Mini, och både mannen, svägerskan och jag tror svågern också har likadana. Inte så dyra (framförallt inte om man köper den gamla modellen, den finns fortfarande för runt 500, den senaste kostar runt tusenlappen), helt okej ljud, mycket bra batteritid och det följer med massor med olika silikonfnuttar så man kan få en bra passform.
 
Jag har en sjua och har inte märkt av någon sämre prestanda vid uppdateringar av operativsystemet. :) Min håller dock att på att dö av andra anledningar, den har levt ett hårt liv. :D

Jag skulle kolla på en åtta om jag var du. Den kommer stoppa bra många år till.

Och ja, det finns många bra bluetoothlurar. Jag har i flera år kört med JBL Reflect Mini, och både mannen, svägerskan och jag tror svågern också har likadana. Inte så dyra (framförallt inte om man köper den gamla modellen, den finns fortfarande för runt 500, den senaste kostar runt tusenlappen), helt okej ljud, mycket bra batteritid och det följer med massor med olika silikonfnuttar så man kan få en bra passform.
Tack! Ska kolla på sånna hörlurar!
 
Jag är både slarvig och snål och misstänker att airpods skulle försvinna på en kvart. Men det finns kanske bättre bluetoothlurar?
Absolut, jag har såna som sitter ihop med en kabel runt nacken, för jag vill inte heller ha två enskilda. Men en sån modell är ju inte lättare att tappa bort än en med auxkabel. Och det är SÅ skönt att slippa ha sladd till telefonen, fattar knappt hur jag orkade med det innan. :D
 
Jag älskar min Google pixel xl. Bytte från iPhone och det var inte alls så jobbigt som jag föreställt mig. Det är inte förrän nu, snart 1,5 år in när jag börjat spela lite "tyngre" mobilspel som jag upplever att batteriet tar slut för fort. Kameran är toppen, när denna ger upp kommer jag byta till en senare modell från samma märke.
 
Min 5:a var ganska så kass från början, men jag har ju alltid köpt telefoner som redan är gamla för de nya operativsystemen, och det tar väl på batterikraften att köra med för "modernt" operativsystem va? Så då får jag samma problem om jag alltid köper gammal modell. Och det är väl 7:an och 8:an redan eller?
Jag har en iphone 8, den har jag haft i 1,5 år och batteriet funkar bra.
 
Mitt förslag, utifrån att du skriver att du dels vill ha en liten telefon och dels inte vill lägga så mycket pengar, är faktiskt en iPhone SE trots att det är en halvgammal modell idag. Du kan hitta nya i kartong för 2000-2500 och begagnade i toppenskick för 1500. SE är i allt väsentligt en 6S i samma hölje som en 5, alltså bland de minsta iPhone som finns, och är betydligt snabbare än en vanlig 5. Dessutom kan SE fortfarande köra de nyaste iOS-versionerna, medan det nyaste en 5 kan köra är 10.3.4, alltså en rätt gammal version. Den största begränsningen skulle jag säga är kameran, som inte är i nivå med nyare modeller men klart bättre än i din 5.

Med litet större budget säger jag iPhone 8.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är väldigt sugen på att byta ut min iPhone SE mot ny telefon med en bra kamera, men jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar...
2
Svar
24
· Visningar
2 245
IT & mobiler Så. Mobilen död och jag behöver köpa en ny direkt, typ imorgon så fort affärerna öppnar... Jag vill såklart inte byta ner mig till en...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Trott
·
IT & mobiler Min samsung dog i en brutal klämolycka i en bildörr förra sommaren. Sedan dess har jag varit fast med en äldre iphone med trasig kamera...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: Petronella
·
Äldre Som rubriken lyder så behöver jag en ny (smart) telefon då min nuvarande börjar sjunga på sista versen på riktigt :down: Det är en...
2
Svar
31
· Visningar
2 687
Senast: Akerman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp