Välja vagn?

LillaMusse

Trådstartare
Hej!
Jag funderar just nu på att köpa en rockard till min lilla welsh/russ och kan inte hitta någon som jag är 100% säker på:(
Jag funderar på en ponnyrockard från Färjestad, och det är den här
http://www.frtab.se/ponnyrockard/721-0
Men jag blir lite fundersam på om den passar:( min lilla kille är 132cm hög och "riktigt" byggd. Han är väldigt bra byggd säger många och har exteriörerna på sin sida (om det spelar någon roll)
Jag vill köra den på fält och lite ojämn mark och tror ni den skulle hålla? Är den tillräckligt hög att man ser över hästen och inte har benen i ansiktet (är 171 och växer) och så söker jag efter en LÄTT vagn då jag vill körahonom för att underlätta lite och dessutom så har han inte blivit körd på flera år.
Är helt okunnig och hoppas på några bra svar!:)
 
Sv: Välja vagn?

Jag som har haft bägge vagnarna kan ju bara tala om vad jag tycker.
Jag köpte en ren och skär inkörningsrockard utan svängel och utan fjädring och man satt bokstavligen vid rumpan och såg inget framåt om man inte lutade sig åt sidan.

Så jag köpte sedan en bättre kvalitetsvagn en NHS vagn och kan bara säga att WOW vilken skillnad, värt var enda öre. Visst finns det billigare rockarder som är höga med fjädring om man bara ska köra ibland på en grusväg. Men då får dy vikt på köpet.
Min vagn väger typ 60 kilo bara dessutom går den att montera ner så man får in den i bilen=)



Sjukt smidigt måste jag säga=)

vagnen123_zps5b2b2833.jpg
 
Sv: Välja vagn?

Den kommer INTE att passa. Det är en Globusrockard och de är små i storlekarna. Storlek shetland passar minishetland och storlek russ passar normalstora shettisar. Har själv haft en :)
 

Liknande trådar

Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 494
Senast: Maléne
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 469
Senast: Presto
·
J
Hästmänniskan Sitter här och blir mer o mer irriterad över en incident tidigare idag - med en bilist. Jag vet vem personen är men känner inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 108
Senast: Yamima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp