välling till bebis

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
vad är det för skillnad på mild plus välling och mild fullkorns välling? Har jag rätt om jag tror att hon kommer bli "mättare" av fullkornsvällingen.?! :o :D :smirk:
 
Sv: välling till bebis

Okej, nu är jag på intet sett en expert (har bara ett barn) men jag antog (och gjorde som så) att man börjar med mild välling, dricker den ett tag, sedan trappar man sakta med säkert upp i stegen mot den "riktiga" fullkornsvällingen. Som vid foderbyte hos häst! :D

Fullkornsvälling ger en kraftigare mättnads känsla, men en del barn tål den inte, tydligen muskedunder för magen. Så det är till att vänja försiktigt (en del tål den aldrig).
 
Sv: välling till bebis

Det brukar ju finnas en åldersangivelse på paketen?
Mina ungar har däremot blivit hungrigare än de varit gamla så jag brukade blanda plusvälling med fullkornsvälling, först 1/3 fullkorn och sen öka succesivt.
 
Sv: välling till bebis

Hej,

Du börjar med den milda med lågt fiberinnehåll och kör det ganska länge (olika länge beroende på hur gammal bebisen är samt om du ammar än) Sen fullkornsvällingen. Åldersanvisningen på paketet går att följa. Magen måste långsamt vänja sig vid ökad anden kostfiber.
 
Sv: välling till bebis

Ja visst finns det åldersangivelser, men jag och min dotter hamnade "efter" och åt den milda vällingen läääänge, sedan blandade vi och trappade upp och hon var ganska mycket över tidsangivelsen när hon började med den "riktiga" fullkornsvällingen.

Men huvudsaken bebin är mätt och nöjd!
 
Sv: välling till bebis

När min yngsta son inte blev mätt på mjölken började jag med tillägg, precis som med den äldste. Trodde i min enfald att alla barn är lika :o . Tji vad jag misstog mig. Vi började efter konstens alla regler. Det var först när han fick smaka på storebrors fullkornsvälling som han blev nöjd.Pang på rödbetan :D Peppar, peppar funkade det för hans mage.
Kan tillägga att vi blev populära hos kompisarna som fick vällingpaketen som sonen ratade :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
618
Senast: Hazel
·
Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 015
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Bebisen har börjat åla litegrann, så det börjar bli dags att tänka på att barnsäkra. Fastnar dock direkt på att de barngrindar jag ser...
Svar
12
· Visningar
2 030
Senast: Marty
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 908
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp