Bukefalos 28 år!

Vänförslag på facebook

Mirre

Trådstartare
Är det slumpmässigt vilka förslag man får upp eller har det och göra med vilka som varit inne och tittat på ens profil? 🤔
 
Är det slumpmässigt vilka förslag man får upp eller har det och göra med vilka som varit inne och tittat på ens profil? 🤔
Tror att det är en blandning av botar, folk som kollat ens profil och sådana som varit inne på samma sidor eller interagerat i samma trådar? Plus ren spam

I ett fall är jag tvärsäker på att personen kollat upp mig regelbundet. Fick upp hen som förslag upprepat tills jag blockade.
 
Det är mycket vänner till vänner förslag till det kommer random folk som jag antar de anser att jag har liknande intressen som och om jag kopplar upp telefonen så får jag upp alla mina telefonkontakter som förslag. De frågar ju om de får läsa kontaktlistor, meddelanden och foton från telefonen och de gör det också.
 
Jag har en begränsad vänlista. Stammar från tiden när man hade fb för att hålla kontakt med vänner. Så funkar det ju inte längre. :)

De som är fb-vänner är personer jag känner och vill vara vän med även i verkliga livet. Inga random.

Så när jag får vänförslag är det facebook som tycker att jag ska vara vän med nån. Det ska de väl skita i! 😁
Sen kommer det folk som jag inte har nån anknytning till som skickar vänförfrågningar. Tar bort i stort sett alla.

Tycker bara det är drýgt med alla dessa människor som jag förslås vara "vän" med.
 
Tror att det är en blandning av botar, folk som kollat ens profil och sådana som varit inne på samma sidor eller interagerat i samma trådar? Plus ren spam

I ett fall är jag tvärsäker på att personen kollat upp mig regelbundet. Fick upp hen som förslag upprepat tills jag blockade.
Samma här vilket är orsaken till trådstarten
 
Det verkar också kunna vara för att man befunnit sig på samma plats, i kombination med gemensamma vänner.
Får t ex ofta upp folk som jag jagat enstaka gånger med, någon dag efter jakten. Som jag inte visste fanns förut.
 
Det verkar också kunna vara för att man befunnit sig på samma plats, i kombination med gemensamma vänner.
Får t ex ofta upp folk som jag jagat enstaka gånger med, någon dag efter jakten. Som jag inte visste fanns förut.

Ja, och i kombination med mejlkontakter tror jag också.

Nu i höstas fick jag hela tiden upp vänförslag på han som vi hyrde en lägenhet av när vi var i Kroatien. Jag har lagt upp bilder på fb från när vi var där, och hade mejlkontakt med honom via den mejl jag har på fb, så långt inte jättekonstigt med fb-logik.

Men jag var i Kroatien 2008 O_o

(Personen har ett väldigt speciellt namn, därför jag mindes vem det var)
 
Det verkar också kunna vara för att man befunnit sig på samma plats, i kombination med gemensamma vänner.
Får t ex ofta upp folk som jag jagat enstaka gånger med, någon dag efter jakten. Som jag inte visste fanns förut.
Det här händer mig också och blir väldigt uppenbart för normalt sett har jag typ samma 5 som ges förslag och helt plötsligt byts en ut mot någon annan.

Får även vänners vänner eller om jag skrivit med någon i en tråd på fejjan.
 
Jag kollar profilerna om jag inte förstår varför dom dyker upp som förslag och det är alltid en väns vän. Någon gång kändisar då jag har en filmskådis som vän och lite andra kulturmänniskor.
 
Jag får upp mitt jädra ex som förslag stup i ett nu. Har blockat människan och han dyker upp ändå :cautious:
 

Liknande trådar

Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 408
Senast: mars
·
Tjatter Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser...
Svar
2
· Visningar
212
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 214
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp