Bukefalos 28 år!

Vänta barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mobby

Vänta barn?

:confused:
Har en fråga här till er kloka "bukefalisar", tänkte att ni på senior kanske har egna barn...
Jag och min sambo har nu sen ett tag tillbaka sagt att "blir det så blir det". :angel:

Nu till min fråga:
Kan det vara så att man trots att man blivit gravid kan få "en liten blödning"?
Skulle haft min mens nu i tisdags, men det har bara kommit pyttepytte lite och sen nu i två dgr bara lite brunaktigt på papperet ibland när man varig på toa... :o Förstår ni hur jag menar?
(I vanliga fall är min mens ganska punktlig och varar ganska rikligt i 6 dagar)

Kan det vara något?
Törs inte riktigt hoppa ännu... :crazy:

Hoppas ni inte tycker att det var en allt för tokig fråga!!! :cool:
 
Sv: Vänta barn?

Det finns ett eget barnforum......
 
Sv: Vänta barn?

Du kanske inte vet om det, men det finns ett alldeles eget Barn-forum på Buke numera! Du hittar det under Övriga. Där kan man ställa såna här frågor mm. Jag misstänker att någon kommer att flytta din fråga dit i alla fall, så jag ville bara förvarna och informera!

För övrigt är det inte ovanligt med spot-blödningar vid graviditet. Somliga har som vanlig mens genom hela graviditeten, men det är mer ovanligt.

Varför inte kissa på en pinne och få svar direkt!
 
Sv: Vänta barn?

Moderatorn flyttar säkert tråden sen, dont worry ;)

Iallafall, ja det kan man, jag hade det de tre första månaderna, blödningen var mindre, men tillräcklig för att jag kunde missta det för den vanliga menstruationen.

Lycka till! :)
 
Sv: Vänta barn?

Hmmm... *sorry, sorry* :angel:
Visste som sagt inte att det fanns ett eget "barn-forum"...

Tack för era svar i alla fall... :bow:
Klart jag ska göra ett test, men kan nog vänta ett liiiitet tag till - om inte nyfiken heten tar över alldeles!! ;)
 
Sv: Vänta barn?

:angel:
Jo, det är ganska svårt att låta bli... (att testa alltså)

Har som lite molande värk nere i magen, nästan som mensverk... Så den kanske kommer ändå!?
Vi får väl se...
 
Sv: Vänta barn?

Säg inte det. Nu ska jag inte inge förhoppningar.
Sist jag skulle ha mens hade jag som valigt lite värk i magen, fick en en yttepytte blödning. Sedan inget mer. Och mycket riktigt, en liten bebis imagen.....
 
Sv: Vänta barn?

Znozan, hoppsan då...
Då kanske det kan vara nåt i alla fall då, törs inte hoppas för mycket bara!
Vi har ju "försökt" i ett par år utan att lyckas!
Nåja, det är bara att vänta och se!

När brukar illamåendet infinna sej då?
 
Sv: Vänta barn?

Jag har haft två små blödningar och värk i magen de senaste 6 veckorna (har i dag kommit 8 veckor). Jag var jätte orolig att det var något fel och inbillade mig allt möjligt. Det slutade med att jag fick komma i tidigt ultraljud förra veckan och det visade sig att allt är som det ska. Enligt läkaren kan det vara helt normalt med blödningar, särskillt första två månaderna och värken är troligen växtvärk.
Jag började må illa i vecka 4 och det blir bara värre. Just nu är det nästan 24 timmar om dygnet. Men det står jag gärna ut med då vi hade jobbat på att få barn i nästan två år och börjat ge upp hoppet, innan det blev något.
 
Sv: Vänta barn?

Mobby skrev:
:angel:
Jo, det är ganska svårt att låta bli... (att testa alltså)

Har som lite molande värk nere i magen, nästan som mensverk... Så den kanske kommer ändå!?
Vi får väl se...
Just den där mensvärkskänslan har man faktiskt ofta i början av en graviditet. Det är ju något nytt som händer i livmodern och den drar ihop sig när man blivit gravid!

Jag håller tummarna att Ni verkligen HAR lyckats den här gången! :)
 
Sv: Vänta barn?

ameo skrev:
Just den där mensvärkskänslan har man faktiskt ofta i början av en graviditet. Det är ju något nytt som händer i livmodern och den drar ihop sig när man blivit gravid!

Jag håller tummarna att Ni verkligen HAR lyckats den här gången! :)


:angel: *tihi* Nu har jag testat mej två ggr, i lördags och imorse och visst - båda testen visar att jag är gravid!!! :o

Känns HELT overkligt efter att vi "försökt" i nästan tre år... :love:

Men jag blöder fortfarande litegrann... Antar att det inte är mycket jag kan göra åt saken ändå!
Tycker inte att jag har några symtom alls, förutom att jag har små blödningar och att det gör ont i "magen" ibland... :cool:

Känner mej helt chockad :o och förvirrad :confused: OCH rädd för att det inte ska gå vägen!! :(
 
Sv: Vänta barn?

Känner mej helt chockad och förvirrad OCH rädd för att det inte ska gå vägen!!

Den känslan känner jag igen. Efter mitt första missfall vågade jag inte tro att jag var gravid på nytt innan jag sett det på u-ljud. När mensen uteblivit i 8 v så gjorde jag ett u-ljud som visade att fostret levde då var jag lycklig. Gjorde inget kisstest innan, för det tordes jag inte. När jag väntade 4an gjorde jag likadant igen.........
 
Sv: Vänta barn?

GRATTIS!!!!!!!
Hoppas allt går bra och oroa dig inte utan NJUUUUT av att var gravid.
Detta är enda gången i ditt liv som du vet var den lill* är nånstans :)
 
Sv: Vänta barn?

GRATTIS GRATTIS GRATTIS
Det kommer säkerligen att gå kanonbra!!! Och det där med illamående:
Vissa mår hur bra som helst igenom hela graviditeten. Andra mår dåligt några veckor i början. Sedan finns det dom som mår pest hela vägen igenom.

För min del har jag under mina tre graviditeter mått illa från månad 3 till månad 5 ungefär.
Den sista tiden har jag mått bra, men tycker det är jobbigt att äta. Mat är tråkigt (och hur bra är det när man är gift med en kock??) så enkelt är det, jag äter för att jag måste.

Än en gång: Det kommer att gå kanonbra!!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 497
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 078
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 986
Senast: Elektron
·
Relationer Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation. Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort...
Svar
18
· Visningar
7 433
Senast: Josseliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp