Bukefalos 25 år!

värdera sadel

E

empty

vid värdering av sadel - får man med något slags 'intyg' eller bevis?
tänkte att det kunde vara bra att fråga efter vid sadelköp, där det i annonsen t.ex. står 'blabla värderad till 13000, säljes nu med alla tillbehör för 11500:-'

B

**BORTTAGEN**

Inte vad jag vet.
Har fått en av mina sadlar värderade av en sadelmakare, men inte fick jag nått intyg på det. Bara ett muntligt svar på vad värdet låg på.

E

empty

så man kan alltså bli helt lurad egentligen?
vid ett sadelköp menar jag :crazy:

B

**BORTTAGEN**

Mjaa, det ligger ju i ens eget intresse att undersöka det man ska köpa, hur skicket är osv. Speciellt för så mycket pengar.

E

empty

självfallet ska man undersöka sadeln själv, men då säljaren säger att sadeln är värderad för si eller så - kan man ju inte lita på denne då det inte finns något bevis för att värderingen är riktig - slutsats = värdering är värdelöst

B

**BORTTAGEN**

Jag tycker det är bra att man kan få hjälp med värdering av sina sadlar.
Om man ska sälja den beg. vill man ju veta hur mycket man kan ta för den, så att man inte sätter pris. 7000 för en sadel som inte är värd mer än 4000 :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 910
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
6 841
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 003
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
17 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXL
  • Kaoset del 2
  • Tittar in i ditt kök del 25

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8