Värsta körupplevelsen?

Paris ar definitivt det varsta stallet jag kort.
Jag har ocksa kort fel med pick-up truck och en fifth wheel, pa Manhattan i New York. Hela ekipaget var over 15 meter langt och jag var tvungen att backa tillbaka ut i trafiken, men det var oerhort enkelt jamfort med att kora en hundkoja cooper genom Frankrike ... Paris var det varsta stallet i varlden jag kort. Jag kor hellre i Cairo eller vilken stad som helst i Asien.
 
Full snöstorm i Jämtland, jag körde efter plogpinnarna för det var typ den sikten jag hade.

Ren isgata på E45 (återigen i Jämtland). Det gick att åka skridskor på vägen...

Testförare utanför Sorsele, det började regna på vit vägbana när det var minusgrader.

Kl 1 snöstorm på gränsen till kl 2, återigen Sorsele (dessutom nattkörning).
 
Köra lastbil i Köpenhamn med alla cyklister på högersidan och man ska svänga höger, den va inte kul med tanke på döda vinkeln, men det gick till slut. 🙈
 
Värsta körupplevelserna var när jag jobbade inom ett företag där jag skulle leverera varor med en lätt lastbil och fick en dag i Malmö innerstad. Massa bilar, tidspress, inga parkeringsplatser... Jag grät mycket när jag hade det jobbet. 😅
 
Göteborgs innerstad som flera andra sagt tycker jag är värst i Sverige. Stockholm är jag rätt van vid då jag bor i en av förorterna och kör i stan ganska ofta. Där gäller det mest att se upp för cyklister, voi-åkare och gångtrafikanter som gärna kliver rakt ut i gatan. Och så taxibilar då.
 
San Diego efter 20 timmar på resande fot, det var mörkt och massa trafik (ca 18 på kvällen), och jag skulle köra automatväxlad hyrbil (kör manuell annars). Amerikanska vägskyltar är annorlunda än våra, jag skulle köra drygt 90 minuter till Menifee och det var Så. MYCKET. Trafik! Och allt gick så FORT! 🤢😱 Först innerstadskörning från flygplatsen och sen highway i Kalifornien. Inte så lätt... Los Angeles var rena barnleken i jämförelse, delvis för att jag såg till att landa/åka när det INTE var rusningstid 😂

Vad gör man inte för kärleken 😂
 
Allra värsta var en gång när hjulbultarna var lösa och ena däcket hoppade av, som tur var körde vi sakta, så det gick bra.

En gång (tror vi var i Lysekil), hade vi varit vid havet mitt i semestertider och skulle bara åka in och titta vid en klädbutik, jag hade aldrig kört i Lysekil och kompisen hade inte varken körkort eller lokalsinne. Vi visste inte att det var en stor cruising/raggarträff den dagen, förrän vi satt mitt i tåget med raggarbilar :laugh: Det tog låång tid innan vi ens kunde åka ut ur tåget.
 
När vi bilsemestrade i Österrike och dåvarande maken upptäckt ett pass som var tullfritt....
Redan där borde jag ha anat oråd:p
Det visade sig att vägen gick över Alperna, och inte som tunnel.
Var skitläskigt att köra nerför de vindlande vägarna och jag var alldeles skakig när vi kom ner.
:crazy:
 
Allra värsta var en gång när hjulbultarna var lösa och ena däcket hoppade av, som tur var körde vi sakta, så det gick bra.

En gång (tror vi var i Lysekil), hade vi varit vid havet mitt i semestertider och skulle bara åka in och titta vid en klädbutik, jag hade aldrig kört i Lysekil och kompisen hade inte varken körkort eller lokalsinne. Vi visste inte att det var en stor cruising/raggarträff den dagen, förrän vi satt mitt i tåget med raggarbilar :laugh: Det tog låång tid innan vi ens kunde åka ut ur tåget.
Ha! midsommardagen alltså :p Nej, då är det inte att rekommendera att vara inne och snurra i Lysekil...
 
annan skräckupplevelse var Basels innerstad. Det finns livsfarliga spårvagnar där och de är FARLIGA. Ytterst stressande att hålla koll på trafiken plus spårvagnarna.
Första gången min mamma körde i Norrköping, före gps:ens tid, höll hon på att missa en spårvagn. Det var kompisen bredvid som ropade "akta spårvagnen!" som räddade henne från krock. Sedan tog det mååååååånga år innan hon körde i Norrköping 🤣
 
Både värsta och bästa var när jag och en kompis hyrde en Mustang och körde från LA till San Fransisco. Jag var 23 och hade aldrig kört bil utomlands, aldrig kört automatare och aldrig kört en cabriolet förut så det var mycket nytt. För det mesta gick det bra, men det blev lite onödigt svettigt emellanåt på de sjufiliga motorvägarna utanför storstäderna. Minns att jag tittade på dagens rutt på kartan en gång och såg att vi skulle köra igenom en jäkla kanelbulle-härva av motorvägar som gick över och under varandra strax utanför LA. Sa till kompisen att under inga omständigheter tala om för mig när vi var på väg in i den, utan att bara säga till när vi tagit oss ut på andra sidan. Och det gjorde vi, under hyfsat ordnade former :D

Sen har jag kört med andan i halsen på många supersmala landsvägar här i Skottland där man absolut inte har plats att möta någon, men hittills har det gått bra.
 
Har också haft några pulshöjande stunder när jag kört i Lund. Jag hatar att köra bil i Lund!!! Låter inte som att jag ska testa Göteborg heller, om man ska tro den här tråden...
 
Både värsta och bästa var när jag och en kompis hyrde en Mustang och körde från LA till San Fransisco. Jag var 23 och hade aldrig kört bil utomlands, aldrig kört automatare och aldrig kört en cabriolet förut så det var mycket nytt. För det mesta gick det bra, men det blev lite onödigt svettigt emellanåt på de sjufiliga motorvägarna utanför storstäderna. Minns att jag tittade på dagens rutt på kartan en gång och såg att vi skulle köra igenom en jäkla kanelbulle-härva av motorvägar som gick över och under varandra strax utanför LA. Sa till kompisen att under inga omständigheter tala om för mig när vi var på väg in i den, utan att bara säga till när vi tagit oss ut på andra sidan. Och det gjorde vi, under hyfsat ordnade former :D
Det låter som om ni missade att köra Highway 1...
 
Instämmer med dem som inte gillar att köra i Göteborg. Hur jag än kör så hamnar jag ändå i den där j-a Tingstadstunneln 😭 Senast jag skulle dit valde jag hotell utifrån närhet till avfart från E6, så att jag inte skulle behöva virra runt i stan med bilen alls. Väljer hellre körning i Malmö eller Stockholm vilken dag som helst.

Räddast var jag i ett bergsområde i Sydafrika, med vänstertrafik och en manuellt växlad bil. Lyckades aldrig få kläm på växlingen med vänster hand, det var dåliga vägar med höga hastighetsbegränsningar, fullt med djurliv. Jaja, jag överlevde åtminstone och körde inte på någon eller något.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Alldeles i närheten av vårt stall går en ganska lång och smal grusväg som är perfekt att rida på. Bra underlag, lite platt, lite uppför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 472
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp