Västeråspromenad

Miiip

Trådstartare
Någon i Västerås med hund som är sugen på att följa med på långpromenad längs bruksleden (från skälby) imorgonkväll? Vi är ett litet gäng från ett annat forum som ska träffas klockan 19.00 och sen åka ut i skogen med våra hundar. Är det någon här som vill följa med så tycker jag att ni ska göra det. Är bara trevligt med mer folk :D

Vi funderar också på om vi senare ska träffas på någon klubb och träna tillsammans. Så är det någon som är intresserad av det så är haka gärna på det också :D

/Evelina
 
Gissa vem som var helt slut igår kväll när vi kom hem :D Hon som var hemma hade varit ute två timmar med "husse" och promenerat i skogen så hon var också trött!

Just nu ligger de och gnager på färska märgben för första gången *mums*
 
Adina var också helt slut när hon kom hem. Kan väl erkänna att jag också var ganska trött ;) Hoppas det blir av någon mer gång. För det gick ju jätte bra :)
 
Jo det gick ju bra! Men Ebba skulle behöva lite mer "seriös" träning. Dvs att man ska kunna träna bland andra hundar och inte bara leka... Fördelen är ju att hon får träffa olika slags hundar och det är ju superbra!! Vi följer gärna med fler gånger :d
 
Den som ändå hade en hund som ville leka..

Eller ja, om vi går ihop i kanske 10 min innan så brukar hon acceptera dom flesta hundar. Men dom får en rejäl utskällning vid möten :crazy:
 
Nästa gång blir??? ska vi ta det nån gång i veckan här?? typ Onsdag???
 
Det är ju lite tråkigt att du saknar bil. Allt blir ju så mycket lättare med träning och så då. Men Fanny och Emelie kan du nog hänga på hur mycket som helst, dom verkar vara ute och flänga ganska mycket med sina hundar :D
Är du sugen på promenader i stan eller på något motionsspår eller så som inte ligger så långt bort så är jag ledig nästan jämt och hundarna också. Fast Adina får nog inte följa med så himla länge till, bara nu i helgen har hon börjat tjocka på sej och blivit en riktig slöis, så det får bli det lilla monstret i så fall om det blir långa turer :)
 
Vi som var i fredags har inte bestämt något alls om när vi ska ut igen. Men vill du ut och gå så hänger jag gärna på ändå :D Sophie också kanske? :)
Då kan jag nog ta med Tjorven för hon och Charlie har ju redan träffats :)
Egentligen är det ganska bra med två hundar som man kan välja bland :D Adina som är lugn som en filbunke och så Tjorven Korven som är både högt och lågt :D
 
Hur gick det med dina gamla grejor, tror jag läste någonstans att du hade grejor kvar i gammalt stall. Fick ett tips kan vara grymt men funkade för stallkompisen. Hon fick inte ut sina saker från ett gammalt stall pga osämja så hon gjorde polisanmälan. Kan lova att sakerna fort lämnades in hos polisen, väl där var det bara för henne att hämta dem. Nyfiken även på hur det gick med den nya hästen??
:bump:
 
Snällt att du tänker på mej :)

Stallgrejerna är fortfarande kvar :smirk: Mamman till ung:devil:n är tydligen bara där jätte tidigt på morgongen (och då menar jag verkligen tidigt) och ung:devil:n själv är bara där sent på kvällar (och även där menar jag verkligen sent) så mina grejer verkar jag inte kunna få ut på den vägen i alla fall. Funderar starkt på att ta kontakt med bonden som äger stallet och be honom hjälpa mej. Pappa har lite kontakt med honom via fotbollen så där kanske jag har min chans att få tillbaka mina saker utan att ens behöva åka dit själv :crazy:

Nya medryttarpållan är underbar. Har haft hand om henne i fyra dagar helt på egen hand förra veckan och det gick super. Hon är urtrevlig och verkligen villig att göra det man själv vill. Dessutom kommer hon när jag visslar på henne i hagen :love: Nu ska hon iväg till hingst den här veckan (läckra Diesel ox blir det) så jag kommer inte få se henne på ett tag så jag ska ut på tisdag och säga hejdå. Sen ska jag ha henne för mej själv igen när hon kommer hem igen eftersom familjen hennes ska till sin stuga. Är så glad att jag har hittat dom här. Jätte trevliga är dom hela bunten. Och stallkompisarna verkar urgulliga dom också :D
 
Ska vi säga på onsdag då? När kan ni? Några från alltomhundar var också sugna på att följa med. Kan ni någon gång mellan 14.30 och 18.00 så vore det jätte bra eftersom det är då dom andra har tid.

Sen blir det ev. en träff på söndag någon gång på eftermiddagen med långpromenad i skog och mark ifall någon här är intresserad igen :)
 
Just nu törs jag varken säga bu eller bä. Jag har möte på möte och skola just nu så jag vet knappt vad som gäller nått mer. Jag har planerat fram tills tisdag. Och vilken smart planering sen då... Jag ska ta fram lite nytt kartmaterial på morgonen så jag sticker hemmifrån vid 8-8.30. Hem på lunch. Sen är det möte mellan 13-15 Jag kommer hem vid 16. Sen måste jag sticka vid 16.50 igen för att åka med Fanny iväg till klubben. Skoj skoj. Min äldre hund kommer alltså att vara ensam hemma... Hela dagen och hela kvällen :( Tur att hon är tålmodig. Jag ska trösta henne med ett märgben innan jag sticker på kvällen. Usch vilken mardröm. Jag vill ha en sambo...
 
Jäkla skit att det inte går för dig att få grejorna. Har du provat med att säga åt dem något sådant som "Kan ni sätta ut mina saker i två plastpåsar utanför stallet så jag kan hämta dem, om inte eller om de är borta måste jag ju göra polisanmälan på stöld."Anmälan kan du motivera med att för att få ut ersättning för sakerna på försäkringen måste anmälan vara gjord.Iandra fall kan inte någon i ditt nya stall följa med dig och hämta sakerna???Sista hand så får du väll slänga ut ett rop om hjälp här på Buke. Vi kanske kan samla ihop ett gäng och åka dit Bukemaffian hihihi
Kul att det går bra med nya hästen, fölet ska de behålla det eller har du chansen att köpa det? Om börja spara....
Ha en bra dag :banana:
 
Okej. Tråkigt att det ska vara så. Sambosar kan vara bra att ha ibland ja ;)

Jag tänker i alla fall åka ner på lögarn imogon kväll. Vet inte riktigt vilken tid. Men det blir väl framåt kvällningen i alla fall. Måste hem till Skultuna och hämta hund efter skolan så inte innan 16.00.

Men söndag då? Är inte det en bra dag? Ses ute vid bruksleden, där vi gick på förra gången, klockan 15.00 och sen ta med fika och promenera lite längre den här gången?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 343
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
356
Senast: movi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 207
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 070
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp