Västtrafik - student?

marengo

Trådstartare
Jag kanske är blind, men jag hittar inte på västtrafiks hemsida vad det kostar med månadskort/tremånaderskort för en student. Någon som har koll, alternativt kan länka till den sida jag är för dum för att hitta? Känns märkligt att de inte skulle ha det skrivet någonstans.
 
Man kan få köpa ungdomsperiodkort (trots att man inte är ungdom) tills dess att man fyllt 26 år om man är student. Så har jag förstått det som, men säkrast att du kollar upp själv också innan du köper ;)

http://www.vasttrafik.se/#!/biljetter-priser/ovriga-kort/studentkort/

Jag blir lite förvirrad av den sidan, det står egentligen ingenting om vad det kostar som man är under 26, men jag tolkar det precis som du säger. Bor du i Göteborg? Då kanske du vet vilka hållplatser som täcks av periodkortet Göteborgs kommun. Behöver kunna åka mellan Kållered, Guldheden, Chalmers, Sahlgrenska samt centralen och "centrum", vilket vad jag har förstått är runt avenyn. Men är rädd att jag ska behöva köpa ett annat kort, och betala mer :)
 
Yes, välkommen hit! :) Guldheden, Chalmers, Sahlgrenska och "centrum" är allihopa i Göteborgs kommun. Men Kållered är i Mölndals kommun och ska du åka dit behöver du ett Göteborg+ kort. Men om du inte behöver åka dit så ofta så är det förmodligen billigare att ha ett vanligt kort och betala extra för bara den resan då du ska till Kållered.
 
Yes, välkommen hit! :) Guldheden, Chalmers, Sahlgrenska och "centrum" är allihopa i Göteborgs kommun. Men Kållered är i Mölndals kommun och ska du åka dit behöver du ett Göteborg+ kort. Men om du inte behöver åka dit så ofta så är det förmodligen billigare att ha ett vanligt kort och betala extra för bara den resan då du ska till Kållered.

Tackar så mycket! :) Aha, okej. Ja, då låter det bättre att bara köpa en biljett till Kållered när det behövs. Du råkar inte känna till någon bra cykelmakare? Jag skulle cykla från Guldheden till Sahlgrenska för att kolla vägen till skolan, var ingen hit. Mina bromsar är för dåliga för att klara av backarna här, varav jag funderar på att ta buss. I Skåne fungerade de utmärkt :D
 
Tackar så mycket! :) Aha, okej. Ja, då låter det bättre att bara köpa en biljett till Kållered när det behövs. Du råkar inte känna till någon bra cykelmakare? Jag skulle cykla från Guldheden till Sahlgrenska för att kolla vägen till skolan, var ingen hit. Mina bromsar är för dåliga för att klara av backarna här, varav jag funderar på att ta buss. I Skåne fungerade de utmärkt :D
Haha ja där är backigt! Jag har tyvärr inte koll på någon cykelaffär eller så, mina cyklar(!) har som tur är inte behövt repareras än :D Spårvagnarna fungerar bra men det är ju billigare att cykla.. Lycka till med plugget! :)
 
Jag blir lite förvirrad av den sidan, det står egentligen ingenting om vad det kostar som man är under 26, men jag tolkar det precis som du säger. Bor du i Göteborg? Då kanske du vet vilka hållplatser som täcks av periodkortet Göteborgs kommun. Behöver kunna åka mellan Kållered, Guldheden, Chalmers, Sahlgrenska samt centralen och "centrum", vilket vad jag har förstått är runt avenyn. Men är rädd att jag ska behöva köpa ett annat kort, och betala mer :)

Om du till vardags rör dig runt Chalmers, Guldheden och Sahlgrenska hade jag definitivt skippat periodkortet och bara betalat när jag åker. Det är gångavstånd (beroende på mer exakt plats kan det ta längre tid med lokaltrafik än till fots).

Jag förmodar att du inte är Chalmersstudent, men om du är det kan du skaffa chalmerskortet löjligt billigt. Det gäller på 16-bussen som tar dig till både sahlgrenska och centrum, och 55-an som går från chalmers till centrum.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 551
Senast: sjoberga
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 467
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 805
Senast: Pilot
·
Hemmet Via mitt försäkringsbolag fick vi en gratis genomgång av Anticimex kring hur vi kan förebygga inbrott, vattenläckor, brand osv. Vi har...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 964
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp