Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Men jag måste säga att jag älskade bäverteorin. :love: Mest för att jag älskar bävrar dock.
Ja, den var bra! Tyckte även H-teorin var rolig, den om att alla ulvar skulle börja på H 😂

Måste också få säga att jag tycker fortfarande att de talande bävrarna är sjukt coola! :love:

Är ju som sagt en talande elefant själv så… 🐘 :D
 
Jag är ändå lite nöjd över det här som jag skrev i söndags efter att ha fått sällskap av hemlig på andra sidan:

”Om jag har rätt i att Snurrfian är spion så borde cirkus vara ängel (rimligt också i och med att det inte blev något käk första natten) och gissar att qitis kan vara brevbärare (verkar vara det Snurrfian misstänker). För det är de två + Artline som Snurrfian hoppar över i sitt teoriinlägg.

Art har siat Lobelia som ond i alla fall.”

Visst, jag hade hjälp av en sia, men jag brukar aldrig lyckas pussla ihop roller annars, mest bara konstatera att nån kan vara god. :rofl:
 
Jag tyckte Habina hade ängelvibbar i en av rösterna på Q men nu är hon definitivt inte ängel. Så frågan är hur förvirrad man kan vara som god. Men frågan är om hon hade varit så förvirrad som ulv

Svar ja på den Artline. Jag fattar ingenting när jag är ulv heller. Även om jag den här gången inte röstade på en ulv för ingen av ulvarna betedde sig skumt.
 
Jag brukar faktiskt tänka lite så att det är kul att variera… Vet ju att det var en period när det alltid var samma personer som blev siade tidigt i lekarna och det blir ju rätt trist i längden, speciellt när man är ond.

Fast efter det här lär @Habina bli siad rätt rejält ett tag framöver. :laugh:
Håller med dig helt!
 
Svar ja på den Artline. Jag fattar ingenting när jag är ulv heller. Även om jag den här gången inte röstade på en ulv för ingen av ulvarna betedde sig skumt.
Det handlade inte om att du inte fattade. Inte nog med att du var skyddad du reagerade också som om det var du som blivit käk första natten och visste att ulvarna visste att du var ängel.
 
Svar ja på den Artline. Jag fattar ingenting när jag är ulv heller. Även om jag den här gången inte röstade på en ulv för ingen av ulvarna betedde sig skumt.
Heffa åkte tidigt och misstankarna mot Lobelia hade varit väldigt svaga om jag inte siat henne.
 
Jag brukar faktiskt tänka lite så att det är kul att variera… Vet ju att det var en period när det alltid var samma personer som blev siade tidigt i lekarna och det blir ju rätt trist i längden, speciellt när man är ond.

Fast efter det här lär @Habina bli siad rätt rejält ett tag framöver. :laugh:
Ja det är ju därför flera valt att pensionera sig i historien vilket är trist
Jag resonerar faktiskt likadant som dig - och nu hade @hemlig otur när jag var siare för två lekar sedan -hade bestämt mig för att sia henne så hon skulle slippa bli så tidigt misstänkt -och så var hon ulv
:cool:
 
Absolut!
....




...Inte, men om du säger det så... :idea: :angel: vinkade nog inget direkt då jag redan svarat på frågan innanjag kom pånatt jag kunde använda den. Och sen var det ingen ulv som röstade såpass tidigt att jag kunde följa den.
Hur kommer det sig att onda utanför lyan lämnar hintar utan att lämna hintar? Det är ju inte första gången :D.
 
Lite som när @Lobelia efter första Dl i denna leken skrev ”ja cirkus ser onekligen god ut efter detta.
Min första tanke -jaha god att käka eller ?! Var så nära att skriva ut det i leken också

Ah! Det var den grejen jag reagerade på hos Lobelia! Minns att det var nån liten grej som fick mig att haja till. Sen kom jag på att hon var ulv och att det var onödigt att leta misstänksamma saker där, om jag kunde hitta nåt hos andra.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 438
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 213
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 578
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 869
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp