Vätska mellan ryggkotorna på länden

Nica2

Trådstartare
Någon som varit med om detta? Massören lyckades inte få bort det och har aldrig känt liknanade. Hästen spännd hela baksidan på låret, ända upp till anus och ner på haserna. Båda sidorna lika mycket. Väldigt svullen i ett bakben mellan has och kota, lite halt på böjt spår. Kan det vara tryck orsakat av rullning i hagen eller annan yttre påverkan såsom kyla? Hästen är känslig och har gamla skador i kors och nacke men blivit tillrättalagd av kiropraktor för ca 1 år sedan, kan det vara dags igen?
 
Jag har sett fenomenet EN gång:

"min" akupunktör behandlade en häst, som några veckor tidigare behandlats av en equiterapeut just med akupunktur. DEN hästen hade vätska mellan ryggkotorna. Och akupunktören sa att detta berodde på att nålarna inte fått sitta tillräckligt länge så "processerna" (som nålarna skapar) hade inte blivit färdiga.
Och efter behandlingen av denna akupunktör så var vätskan borta - vilket åtminstone jag tolkar som att analysen var korrekt. :)

I ditt fall tror jag säkert att det är dags för ny behandling av kiropraktorn, eller någon annan alternativare - t.ex en skicklig akupunktör, som jag varmt rekommenderar!
(MIN uppfattning om kiropraktorer är att de inte alltid "får med sig musklerna" vid behandlingen, så att problemen kan komma tillbaka igen :crazy: MEN detta kan vara en missuppfattning!)
 
Tack för ditt svar, det är nog dags att ta ut någon och titta på det. Är det någon annan som har några erfarenheter så skriv gärna!
 

Liknande trådar

Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 104
Senast: prallan
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 187
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp