Bukefalos 28 år!

Växthjälp

mysboll

Trådstartare
Har ni förslag på någon inomhusväxt/blomma som är relativt lättskött, gillar sol och (det viktigaste) är garanterat ofarlig för hundar?
 
Vad som är lättskött beror rätt mycket på om det som dör har torkat eller vattnats ihjäl.
Ampellilja eller november/julkaktus om det inte är stekhett. Ampelväxter som hänger högt är ofarliga för de flesta hundar.
Pelargoner om de får mer vatten än hos mej.
 
Ampelliljan är nästan omöjlig att ha ihjäl och vara utan vatten länge. Nällor/nässlor finns i fina blad och vissa t.om blommar, ses som ogräs och är enormt tålig som visar tydligt när den behöver vatten. Kaktusar kan stickas men är annars ogiftiga och enormt tåliga. Kallor, t.ex monstera och fredskalla är inte direkt giftig men har irriterande saft (dock vill dom inte gärna stå i direkt solljus). Begonia och pelargonia är lättskötta och ogiftiga blommor.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
561
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 239
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp