Bukefalos 28 år!

Vågar man gå på event nu?

Ja, vi ska alla dö förr eller senare. Förhoppningsvis senare för de flesta av oss. Inte av nåt attentat.

Och man kan inte göra ett dugg åt det
Är det bestämd att du ska dö 21:55 i morgon kvittar det fullständigt vad du gör eller försöker göra för att minska risken för att dö.
Din tid är över oavsett. Därför är det fullständigt slöseri med tid att oroa sig utan lev bara ditt liv som vanligt.
 
Och man kan inte göra ett dugg åt det
Är det bestämd att du ska dö 21:55 i morgon kvittar det fullständigt vad du gör eller försöker göra för att minska risken för att dö.
Din tid är över oavsett. Därför är det fullständigt slöseri med tid att oroa sig utan lev bara ditt liv som vanligt.
Jag tror bara inte det är bestämt att man ska dö ett visst datum en viss tid, men vi är tydligen av olika uppfattning där.
 
Vadå gå eller inte gå? Din tid på (ovan) jorden är redan bestämd, och det finns inget du kan göra för att ändra det. Gå du bara och njut ...

Så du tror att det var meningen att människorna som dog i Paris skulle dö just den dagen, att Lisa Holm skulle plågas ihjäl 17 år gammal, Lavin i Trollhättan, mamman och sonen på Ikea? Att det var förutbestämt? Underligt sätt att tänka. Vem är det som bestämmer över det? Jag är inte ateist men jag har svårt att tro att "gud" skulle mena för människor att sluta sina liv på sådana sätt.


Ts, det är okej att vara rädd! Jag tycker det verkar ligga lite prestige i samhället att man inte får låta detta påverka en och att man absolut inte ska vara rädd för att råka ut för något liknande. Jag är rädd. Jag tror inte ens jag skulle känna mig trygg med att åka till stockholm på en konsert just nu, eller åka till London/Madrid/Köpenhamn. Visst är den en liten risk att det händer en själv men jag tror att det är naturligt att känna sig orolig när det är så mycket hemskt som pågår nära oss. Sen hur man förhåller sig till den oron, stannar hemma eller väljer att trotsa den och leva som vanligt är upp till var och en. Jag vill inte låta terrorister begränsa mitt liv men jag tror att det är mänskligt att bli påverkad.
 
Så du tror att det var meningen att människorna som dog i Paris skulle dö just den dagen, att Lisa Holm skulle plågas ihjäl 17 år gammal, Lavin i Trollhättan, mamman och sonen på Ikea? Att det var förutbestämt? Underligt sätt att tänka. Vem är det som bestämmer över det? Jag är inte ateist men jag har svårt att tro att "gud" skulle mena för människor att sluta sina liv på sådana sätt.


Ts, det är okej att vara rädd! Jag tycker det verkar ligga lite prestige i samhället att man inte får låta detta påverka en och att man absolut inte ska vara rädd för att råka ut för något liknande. Jag är rädd. Jag tror inte ens jag skulle känna mig trygg med att åka till stockholm på en konsert just nu, eller åka till London/Madrid/Köpenhamn. Visst är den en liten risk att det händer en själv men jag tror att det är naturligt att känna sig orolig när det är så mycket hemskt som pågår nära oss. Sen hur man förhåller sig till den oron, stannar hemma eller väljer att trotsa den och leva som vanligt är upp till var och en. Jag vill inte låta terrorister begränsa mitt liv men jag tror att det är mänskligt att bli påverkad.

Oavsett om man säger sig tro på "Gud, Allah, Jhve (samma gud för alla 3 religioner (kristendom,Islam, judendom) bara olika namn)" så godtar man ju rätt snabbt att Gud står bakom dessa "kallelser" av anden. Varför skulle inte då "Gud" bestämma vilken tid du skal dö på?

Finns förövrigt ingen orsak för dig vara rädd för att åka till Stockholm eller någon annan städes, dör du så dör du oavsett var du är, hemma eller i Stockholm eller Paris ...
 
Med ditt sätt att tänka @Pegasus63 spelar det alltså ingen roll vad man gör eller inte gör i sitt liv? Oavsett vad man gör för val så är allting ändå redan förutbestämt? Rent spontant känner jag; fy vilket tråkigt sätt att leva på! Jag väljer att skapa mitt eget liv och göra mina egna val och jag är helt övertygad om att mina val spelar in för vad som händer i mitt liv och hur lång tid jag får här.
 
Oavsett om man säger sig tro på "Gud, Allah, Jhve (samma gud för alla 3 religioner (kristendom,Islam, judendom) bara olika namn)" så godtar man ju rätt snabbt att Gud står bakom dessa "kallelser" av anden. Varför skulle inte då "Gud" bestämma vilken tid du skal dö på?

Finns förövrigt ingen orsak för dig vara rädd för att åka till Stockholm eller någon annan städes, dör du så dör du oavsett var du är, hemma eller i Stockholm eller Paris ...
Så om alla människor som dog i parisattacken stannat hemma så hade de dött ändå alltså? Du menar att Gud såg till att precis "rätt" människor gick på konserten/restaurangerna och att rätt människor dog av skadorna de fick? Om Engla inte stött på Anders Englund just den dagen så hade hon ändå dött samma dag? Hallå...
 
Oavsett om man säger sig tro på "Gud, Allah, Jhve (samma gud för alla 3 religioner (kristendom,Islam, judendom) bara olika namn)" så godtar man ju rätt snabbt att Gud står bakom dessa "kallelser" av anden. Varför skulle inte då "Gud" bestämma vilken tid du skal dö på?

Finns förövrigt ingen orsak för dig vara rädd för att åka till Stockholm eller någon annan städes, dör du så dör du oavsett var du är, hemma eller i Stockholm eller Paris ...
Min tid var bestämd till den 4 mars 1998 men jag sket i det. Du ska inte tro på allt du hör :p
 
Min fd grannes fru dog när hon halkade i badrummet också,slog bakhuvudet i ett element. Verkar helt enkelt farligare att gå och kissa än att gå på något större evenemang.
De flesta dödsfallen sker i hemmet...knappt så man borde våga vara hemma i så fall.
Ts. Jag hade gått. Utan tvekan, eller stannat hemma av andra orsaker.
 
Vet om en herre som ramlade i köket o slog i huvudet i spisen...o dog.

Jag hade gått om jag haft biljetter, i min värld finns det ingen anledning att INTE fortsätta leva mitt liv som jag redan gör. Det sämsta jag kan göra är att leva efter skräck, för är det inte vad de vill att vi ska göra? Att känna skräck, att följa, att förminska våra liv. Nej tack. Jag blir nästan mer provocerad av tanken att vara rädd för att någon annan tycker att jag ska vara det.
 
Så du tror att det var meningen att människorna som dog i Paris skulle dö just den dagen, att Lisa Holm skulle plågas ihjäl 17 år gammal, Lavin i Trollhättan, mamman och sonen på Ikea? Att det var förutbestämt? Underligt sätt att tänka. Vem är det som bestämmer över det? Jag är inte ateist men jag har svårt att tro att "gud" skulle mena för människor att sluta sina liv på sådana sätt.


Ts, det är okej att vara rädd! Jag tycker det verkar ligga lite prestige i samhället att man inte får låta detta påverka en och att man absolut inte ska vara rädd för att råka ut för något liknande. Jag är rädd. Jag tror inte ens jag skulle känna mig trygg med att åka till stockholm på en konsert just nu, eller åka till London/Madrid/Köpenhamn. Visst är den en liten risk att det händer en själv men jag tror att det är naturligt att känna sig orolig när det är så mycket hemskt som pågår nära oss. Sen hur man förhåller sig till den oron, stannar hemma eller väljer att trotsa den och leva som vanligt är upp till var och en. Jag vill inte låta terrorister begränsa mitt liv men jag tror att det är mänskligt att bli påverkad.
Final destination fan kanske? =D
 
Och man kan inte göra ett dugg åt det
Är det bestämd att du ska dö 21:55 i morgon kvittar det fullständigt vad du gör eller försöker göra för att minska risken för att dö.
Din tid är över oavsett. Därför är det fullständigt slöseri med tid att oroa sig utan lev bara ditt liv som vanligt.
Sånt här tycker jag är intressant. Är det enbart tidpunkten för döden som är förutbestämd, eller är det övriga livet också?
 
Sånt här tycker jag är intressant. Är det enbart tidpunkten för döden som är förutbestämd, eller är det övriga livet också?

Vete tusan, men det finns ju de som gör allt rätt enligt "boken" hela sitt liv men ändå har det svårt, medan andra som gör alla fel man kan tänka sig bara glider i medvind och inte något de gör kan ändra på det...
 

Liknande trådar

Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
3 758
Senast: Cafer
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 460
Senast: Mimmimamma
·
Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 591
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp